Skip to main content

Keukenhulp gevraagd. Het gaat niet goed met de magnetron en we hebben gisteren dus al ons avondeten van vandaag opgegeten. Graag tips

  • 2 June 2024
  • 36 reacties
  • 319 Bekeken

Hoi iedereen,

 

ik was dus bij mijn vriendje Kenji (niet zijn echte naam) en we hadden gisteravond zin in iets te eten en dachten we gaan lekker shoarma eten. Dus die hadden we uit de diepvries gehaald en in de magnetron gedaan om te ontdooien en toen begon de magnetron te knetteren en hadden we snel de stekker eruit getrokken en nu durven we die niet meer te proberen. Oh ja, de shoarma is ondertussen wel ontdooit, want die waren we vergeten uit de magnetron te halen en die hebben we dus net in de koelkast gezet. Die kunnen we toch nog wel gewoon opeten, denk ik of mag die niet een hele nacht buiten de diepvries?

Omdat we nog steeds zin in iets hadden hebben we toen (gisteravond)  de kip pilav die mama voor vandaag voor mij en mijn broers al klaar had gezet opgegeten….  Dus ja, we hebben dus sws 2 probleempjes 😅

 

Ten eerste de magnetron. Kunnen we die gewoon weer in het stopcontact doen en proberen? En hoe maak je snel kip pilav, want onze broers weten nog van niks en hadden het er gister al over dat ze echt zin in die kip pilav hadden. Kenji en ik kunnen niet echt koken, maar op internet zagen we al wel een recept voor pilav en dat is klaar in 15-20 minuten, dus misschien doen wij er iets langer over, idk.

 

Nou ja, alle tips zijn welkom en welke volgorde is handig om te doen?

 

Alvast bedankt en als het goed lukt ga ik het recept wel met jullie delen.

 

Jullie tips zijn welkom 🙂

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  en Kenji (nepnaam van mijn echte vriendje)

 

 

36 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @tim16 en natuurlijk ook iedereen die meeleest ,

 

Hilarisch topic weer. 😂

 

ja, maar wij gingen gewoon even iets eten en toen gebeurde er van alles 🙂

Gisteravond/vannacht boeide het ons niet echt, omdat we toen wat anders zijn gaan halen bij mij thuis, maar vanmorgen wilden we het wel even oplossen met die magnetron, want voor hetzelfde fikt die hele chalet af als er echt iets mis gaat.

Dat is nu niet gebeurd, maar ik ben wel voorzichtig met dat soort dingen. Ik wil niet op mijn kop krijgen voor als er iets mis zou gaan.

Ik was zo blij gisteren dat ik Kenji weer zag en dat ie bleef slapen, dus ja, dat 🙃

 

Volgende keer het eten wat je wil opwarmen in een schaal doen of zo en niet in dat plastic bakje laten zitten.

 

ja, maar plastic kan toch geen kwaad en anders moet ik weer een schaal af gaan wassen. Het was toch alleen maar om te ontdooien…

Als mama iets te eten maakt voor ons en het zit in een doosje, dan stoppen we dat doosje in de magnetron om te ontdooien en liefst ook om op te warmen en dan eten we gewoon gelijk uit dat doosje of soms pakt Mats dan wel een bordje en krijgt hij zijn deel uit het doosje of vaker doet hij zijn eten dan op het dekseltje (nog minder afwas) en dan hebben we bijna geen afwas. Scheelt weer warm water en afdrogen 🙂

Soms krijgen we die doosjes niet echt lekker schoon, dan is het nog oranje/rood zoals bij macaroni , maar ja. Ik weet ook niet hoe je dat er dan weer uit krijgt. Ik pak gewoon meestal steeds hetzelfde doosje. Die is toch al verkleurd.

 

Dat geknetter kwam 100% van die anti-diefstal sticker.

 

wie bedenkt nou zo'n sticker en wie gaat er 900 gram shoarma stelen. Op die 500 gram pakjes zit geen sticker. Ik had er speciaal op gelet in de winkel vanmiddag en ik heb het gevraagd in de winkel, maar die bedrijfsleider zei 'boeie, idc’ dus ja, daar hadden Kenji en ik ook niet zoveel aan

 

Die magnetron kun je verder weer normaal gebruiken.

Kenji en ik hebben 'm al getest met verlengsnoer, buiten en hij knetterde niet en de boterham die we erin gestopt hadden werd warm, maar die hebben we aan de eendjes gegeven omdat we geen zin  brood hadden.

 

Die is niet kapot of zo. 

 

klopt, dus die doos van Mats kan weer in de kruiwagen en mee naar huis. Alleen nog even de kruiwagen op gaan halen...

 

De Explosieven Opruimingsdienst hoeft ook niet langs te komen. 😂

goed dat je het zegt. Ik had ze nog niet afgebeld 😂 dat ga ik gelijk doen 😁

Nee, dat is  een grapje, want ik had niet verwacht dat ie zou ontploffen. We hadden wel voor de zekerheid de schuimblusser klaar gezet, maar ik weet niet of je daarmee of elektronische dingen mag spuiten….of dat het dan juist gaat ontploffen of helemaal niet meer te repareren is. Nou ja, was gelukkig niet nodig, die schuimblusser

 

ja, maar kan zo'n ienie mienie klein draadje er dan voor zorgen dat die magnetron gaat knetteren?

Tja, metaal in de magnetron gaat nou eenmaal knetteren. Ook kleine stukjes. Niet meer doen dus.

Ja, @tim16 . Geef mij anders je telefoonnummer even (dat is een grapje hoor KT, want je mag natuurlijk helemaal niet om gegevens vragen), dan kan ik je van tevoren even bellen als we weer iets van plan zijn 🤣

 

Pilav heb ik nog nooit gehad dus daar kan ik je niet mee helpen.

oh jammer, die van mama is best lekker hoor

 

Succes verder. Gaat vast goed komen.

 

 

nou, daar zou ik niet vanuit gaan….

Jarno ging bij een vriendje eten en Mats wilde shoarma (allemaal nepnamen hoor KT)

 

Kenji en ik zijn de enige die vanavond pilav hebben gegeten en voor een eerste keer was het niet heel slecht, maar ook niet heel goed. Ach ja, je moet ergens beginnen, toch. Bovendien hadden wij gisteravond/vannacht en tussen de middag ook al pilav gegeten die een stuk beter smaakte, dus ja, om nou te zeggen dat we vanavond echt zin in pilav hadden….

 

Oh ja, nog één dingetje:

toen Mats de shoarma uit de diepvries haalde was ie nog niet bevroren terwijl die er zeker al ruim 6 uur in lag, dus daar moeten we zo nog wel even naar kijken wat er aan de hand is.

In de vriezer zit geen lampje dus daar kunnen we het niet aan zien. De stekker kunnen we niet zien, want die diepvries zit ingebouwd net als de koelkast trouwens en we vragen ons nu ook af of alleen het lampje in de koelkast kapot is of dat dat te maken heeft met die knetterende magnetron vannacht

Oh en we hebben ook geen warm water, maar volgens Kenji zetten ze dat uit als ze er door de week niet zijn, alleen weet die pipo (ik bedoel dus Kenji) niet hoe en waar je het warm water aan en uit kan zetten..

Ik zeg net nog 'kijk je dan niet hoe je vader dat doet'….nou ja, jullie kunnen het antwoord zelf wel raden, denk ik….. verder hebben Kenji en ik wel een heel leuk weekend gehad en jammer dat het bijna al weer voorbij is.

 

Hoe kom je er op een simpele manier achter of een koelkast en een vriezer nog werken?

 

Wachten tot morgen en kijken of alles ontdooit is vind ik niet een  goed plan. Tips zijn welkom.

 

Kenji blijft nog slapen en wordt morgenochtend opgehaald, dus als we het voor die tijd allemaal weer aan de praat krijgen zou het wel fijn zijn. Ik heb mama al geappt en gevraagd of ik net Kenji in hun chalet op de camping mag slapen vannacht, maar ze heeft nog niet geantwoord.

Alvast bedankt.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Vervolg op mijn vorige reactie: de beker niet in de magnetron zetten hoor!! ⚡⚡   😉😁

                                                       ⬇⬇

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

🤣🤣😅...oh sorry 

Ja, ik denk dat je er het beste achter kunt komen of de koelkast en vriezer het nog doen door te gaan kijken of de rest van de spullen nog koel is en de binnenkant van de koelkast en vriezer…

En als je de vriezer of koelkast opent hoort er en lichtje te branden, als die niet aan gaat is er geen stroom als je zeker weet dat het stroom niet meer werkt dan werken de koelkast en vriezer waarschijnlijk niet meer... maar ben ook geen elektricien of monteur...🤔

Hoop dat jullie er nog achter komen!

Succes wéér! Groetjesss🍀

Reputatie 7
Badge +9

 

Hoi iedereen,

 

weet iemand iets van vriezers en meterkasten of waar moet ik de oplossing zoeken?

Please als je iets weet stuur ff een reactie.

 

 

Hoi @Tinkerbell,

 

dankjewel voor de tips.

Nou het ijs begint al zacht te worden in de vriezer, dus dat is niet echt goed nieuw volgens mij. In de vriezer zit geen lampje, dus als je de deur open doet gaat er nooit licht aan.

In de koelkast viel het ons wel op dat het lampje niet brandde, maar ja, als puber maak je je niet echt zorgen over een lampje meer of minder, maar ondertussen vraag ik me wel af wat er aan de hand is.

Vooral als die vriezer het niet meer doet, want anders kunnen we morgen alles weggooien.

Pipo Kenji hierzo zit mij uit te lachen en denk dat alles grappig is. Ik vind hem meestal ook wel grappig, maar nu niet en hij gaat mij zo ook niet meer grappig vinden als ie er achter komt dat hij direct met de kruiwagen alle spullen uit de vriezer naar ons huis moet gaan brengen.

 

Waarom heb ik geen broer die thuis is en een rijbewijs heeft. Dan konden we lekker even scheuren in de auto van mama en was alles in no time bij ons in de vriezer.

 

Thnx 😉

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Tover01 , @tim16 , @Jesse08 , @ItsJustMe ,  @NoahLovesYou , @Tinkerbell m @Anoniem448  en iedereen die ik vergeten ben,

 

heeft er iemand nog tips voor Kenji en mij?

 

En misschien kunnen we samen een klusbedrijfje beginnen later?

Of we ooit iets gaan verdien weet ik niet, maar ik denk wel dat we lol zullen hebben en dan vraag ik @Tartan14  en @Banaantjeeee  en weet ik veel wie allemaal mee wil doen dan ook.

 

Doei,

en ik denk dat het de kruiwagen gaat worden voor Kenji en mij 😐😁

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  en Kenji

 

Reputatie 7
Badge +5

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Als ik het zo lees, is het denk ik wel het beste om inderdaad alles over te pakken naar jou koelkast thuis...🙁 zitten de kabels van de vriezer wel aangesloten in de meterkast?? Je zegt dat het ijs al zacht wordt, dus straks is alles ontdooid 😬..

Verder heb ik geen verstand ervan, maar klinkt niet al te best!

Succes en hopelijk slapen jullie  straks nog goed❣

Groetjess 🍀🍀🍀🍀

Reputatie 7
Badge +5

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Je zegt trouwens ook dat het lampje van de koelkast niet aan ging... dus dan is er waarschijnlijk geen stroom, ik zeg nu iets raars hoor maar kan het zijn dat er iets met de magnetron is gebeurd, waardoor de elektriciteit is gesprongen/ uitviel...? Als dat zo is zou ik wel één van jullie ouders bellen. 😖😬🍀 en op andere plekken is wel elektriciteit?? 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi iedereen,

 

Hoi @Tinkerbell 

 

jij bent echt een goede helper. Wij vinden het lief dat je steeds berichtjes stuurt en je zegt ook wel goeie dingen. Daar zijn we blij mee.

 

Ik heb mama net gebeld, want we zijn moe en Mats is ons ook aan het helpen, dus het komt wel goed hoor. We zijn alleen best moe van alles en mama heeft liever dat ik met Kenji bij ons thuis slaap. Ik moet morgen weer naar school en de stroom is ook niet goed of we weten iig niet wat er precies aan de hand is.

Papa gaat strakjes misschien nog even kijken en Mats heeft de meeste spullen van de diepvries al weggebracht met de kruiwagen.

Kenji en ik mogen in Mats zijn bed slapen en eigenlijk wil ik niet slapen maar naar Kenji kijken. Ja, I know dat het stom klinkt maar ik ben zo blij met Kenji en we zijn allebei echt heel moe dus ik denk dat we strakjes wel snel in slaap zullen vallen en dan kunnen we samen lekker knuffelen en bij elkaar zijn.

Morgen weer een dag en ik hoop dat jij ook lekker kan slapen. 

Een knuffel van ons voor al je hulp 😘

 

 

Dankjewel aan iedereen die ons geholpen heeft. Zonder jullie was het nooit gelukt 😉

 

Kenji en ik wachten in het chalet, want we zijn te moe om nu nog 2 kilometer te fietsen en mama komt ons zo ophalen. Hopelijk zijn we dan nog niet in slaap gevallen. We liggen samen op de bank, lekker tegen elkaar aan.

 

Liefs en doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  en Kenji (nepnaam)

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi! Stel, je staat op, aan de veel te late kant, je eet snel wat boterhammen en kloekt 2 bekers melk weg en gaat je dagelijkse routines doen. In mijn geval oefeningen, schoolwerk en wat snelle sport. Excuses sturen(x 10) aan mijn vriendin die een les zou streamen wat ik dus gemist heb (oeps!) en weten dat ik daarvoor vanmiddag op mn kop ga krijgen. En dan toch even op het forum kijken of je nog wat hebt gemist en of je nog mensen kunt helpen. En dan lees je dit verhaal en ben je al het andere even vergeten. Weer een geweldig beeldend relaas over zoiets heerlijks als samen wat eten maken en hoe dat letterlijk knetterend eindigt door een lullig klein metalen draadje in een verzegeling!  Heb je ooit een jongen van 14 op een beeldscherm zien kijken die daarna hardop lacht, "nee het zal!"  roept en wat onverstaanbare klanken uit stoot door een lachbui? Zie mij maar dan 😉😂 hoe verder ik kwam in dit geweldige verhaal hoe meer 🤣 het werd. Zelfs de kat op mijn schoot besloot dat ie het wel welletjes vond en ging ergens anders zitten, ervan overtuigd dat huisgenoot Tartan nu echt zijn verstand verloren was XD. Wat een heerlijk verhaal weer dit! Kleur onze dagen vaker met dit soort avonturen @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer !  Ik heb me voorgenomen dat als mijn lief boos op me is vanmiddag (i hope not) dat ik dan gauw dit verhaal ga vertellen dan moet ze toch wel smelten haha! Geweldig wat ben je toch ook een heerlijke knul! ♥️😘 Doet alles het trouwens nog?? 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi iedereen,

 

ik ben wel wat mensen excuses schuldig, want ik zie dat ik niet iedereen geantwoord heb…..

er was die dag en de dagen daarna van alles gebeurd en daardoor ben ik dit topic helemaal vergeten verder te bekijken 🤔

Als eerste wil ik @Tartan14  bedanken voor zijn geweldig positieve reactie hierboven en dan laat ik niks horen…… daar zou je toch de p*st van in krijgen…..

Dan zit je (op dat moment) zelf niet helemaal lekker in je vel en dan post je echt een geweldige, lieve reactie en dan hoor je er niks op …. nada, noppes, niks…. en dat kan natuurlijk niet.

 

Shame on me 😔

Sorry lieve @Tartan14  😘

 

Gelukkig weet ik nu (want ik heb jouw topic hierover eindelijk gelezen) dat het nu een stuk beter met je gaat en dat is je gegund 😃

Ik zag jou zitten zoals je het beschreef. Daar word ik gelukkig van, om te weten dat jij er heel hard van hebt moeten lachen. Jij vrolijkt mij op met jouw reactie. Dankjewel daarvoor.

Die dag zelf kon ik er niet echt om lachen en nu ik het terug lees snap ik ook wel dat anderen, waaronder jij er heel hard om hebben moeten/kunnen lachen.

Ik vond dat eerst niet leuk aanvoelen, omdat er echt iets aan de hand was en we niet wisten wat we (Kenji* en ik) moesten doen, maar ja, door de manier waarop ik dingen opgeschreven heb, is het onbedoeld wel heel erg grappig als je op die manier hoort van ons gestuntel. Ik zou er zelf ook heel hard om moeten lachen als ik zoiets zou lezen over iemand anders…….

 

  • * oh KT, ik gebruik op het forum altijd alleen maar nepnamen, zoals Kenji voor mijn vriendje en Mats voor mijn iets oudere broer enz

 

Het is eigenlijk hetzelfde als met die afvoer. Mats en ik waren bloedserieus en zaten met een groot probleem, maar ja,  ook als ik dat zelf nu weer terug lees dan vind ik dat nu ook wel heel erg grappig. 

Als iemand niet weet waar ik het over heb, dan kun je dat verhaal teruglezen

 

Dus ja, sorry @Tartan14  en als er weer iets gebeurt dan ben jij de eerste aan wie ik sws ga denken en ik zou hopen dat je me dan irl zou kunnen komen helpen, want zo ben jij wel, denk ik.

Ik vind het ook goed als je eerste even tijd nodig hebt om over de grond te rollen van het lachen, voordat je me zou kunnen helpen. Ik denk dat ik daardoor dan sws al gerust gesteld ben, want als er echt iets aan de hand zou zijn, dan zou je wel gelijk beginnen met helpen.

 

Nu wil ik @Tinkerbell  nog even bedanken voor alle goede tips, want daar hebben echt wat aan gehad.

 

Papa was ons 's avonds/'s nachts nog op komen halen en was nog op zoek gegaan naar de meterkast en omdat het een chalet (soort dubbele stacaravan) is was er buiten een stoppenkast (die hadden Kenji en ik  ook gevonden), maar binnen was er ook nog een meterkast en die had papa gevonden en daar was een knopje eruit gesprongen ofzo. De volgende dag was papa nog terug geweest om alles na te kijken en de magnetron doet het dus nog wel gelukkig. De vriezer was dus wel echt kapot en van de koelkast was alleen het lampje kapot. Verder deden niet alle lampen in de keuken het, maar wel in de rest van het chalet. In de woonkamer, gang, wc, de douche en de andere badkamer en de slaapkamers was alles ook goed.

Waarom de vriezer dan als enige kapot is snap ik iig niet en eigenlijk niemand.

Papa was, toen ie terug was gegaan de volgende dag, nog wel uitgegleden en had zijn enkel zwaar gekneusd en heeft nog een tijdje met een soort brace gelopen. Hij was door de ambulance opgehaald omdat iemand op de camping (er staan ook gewone caravans en tenten, maar ook huisje/ chalets) die had gebeld. Dat was wel lief, maar niet echt nodig vond ie, maar ja, hij kon zelf niet meer autorijden voor 2 weken, dus ja...wat je overdreven noemt papa 😉

Om dan misschien toch nog een grapje te maken, want het was natuurlijk niet iets levensbedreigends allemaal, dan kan ik nog wel even vertellen wat Mats zei toen Kenji en ik er achter kwamen dat een hele doos ijs gesmolten was en ik kon toen niet om Mats lachen…..hij zei:

‘ik zie het al, er is niks mee aan de hand, dat hoort zo, want er staat op de verpakking dat het……....…..…. soft ijs is…….’

Ja, het is altijd lachen met Mats 😁

 

Omdat het ijs al helemaal gesmolten was denkt papa dat de vriezer al kapot was voordat de magnetron ‘ontplofte’, want normaal ontdooit het niet zo snel….. mama vroeg of de rest dan ook allemaal al ontdooit was, maar daar hadden Kenji en ik niet op gelet…. en omdat alles natuurlijk de volgende dag wel weer lekker bevroren was in onze vriezer thuis weten we dat dus ook niet 🙄

Mama had toen met de moeder van Kenji overlegd en hebben ze voor de zekerheid alles toch maar weggegooid, want ontdooid vlees opnieuw bevriezen en dan later opeten is niet echt een goed idee, dus eigenlijk mogen ze Kenji en mij wel dankbaar zijn dat we de magnetron hebben laten ‘ontploffen’.

Eigenlijk hebben we een voedselvergiftiging voorkomen 🙂

 

Oh ja @NoahLovesYou ,

ik zal nog even uitleggen hoe het met Kenji was gegaan. Toen we bij ons thuis waren gingen we samen naar bed en we sliepen zo. Alleen na een tijdje maakte Kenji me wakker en zei dat ie zich niet lekker voelde en toen ik net half wakker was en ik wilde vragen wat er was, toen had ie helemaal over me heen gekotst, dus ik ben niet kwaad op hem, dat ie dat deed…. ik vond het eerder zielig voor hem, want later die nacht vond mama het beter om met hem naar de HAP in het ziekenhuis te gaan  en ze dachten eerst aan een blindedarmontsteking, maar uiteindelijk konden we toch naar huis.

 

Vandaag is Kenji hier weer en mama heeft toevallig ook weer pilav gemaakt, dus hopelijk gaat het dit weekend allemaal goed 😃

 

Nou ja, nogmaals iedereen bedankt, ook die ik nu niet met naam heb genoemd.

Ik ben blij met jullie allemaal.

 

 

Doei en hopelijk wint Nederland van Turkije,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer   geen zorgen! Ik was je al zo dankbaar voor het mooie verhaal en ervan overtuigd dat je dit wel gezien had 😄😉 en het is geen enkel probleem hoor! Ik loop volgens mij zelf ook al veel klavertjes achter en ik reageer te weinig deze dagen. Het kan gebeuren en ik snap heel goed dat in de vele topics er wel eens wat verloren gaat 😄  blijf vooral je mooie verhalen posten!! En je lieve reacties! 😘

Groetjes liefs Tartan X 

 

Reageer