Vraag

Kat van buren

  • 26 October 2018
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
De kat van de buuren kreigt niet genoeg aandacht.

(het is een lang verhaal maar zonder in detail te gaan de familie die daar woont de ouders gingen uit elkaar en aleen de man wordt er nog. En dus hun kat. Eerst was die kat ondervoed en gaven wij elka dag extra eeten. Nu ziet hij er vele beeter uit en heeft hij niet meer zoon trek maar aandacht mist hij nog wel. Hij is een halve zwerver hij is bang van ales kan je aanvallen als je niet oplet maar is eigelijk ene geweldig lieve kat👍🏻❤️

Hij en mijn eigen kat hebben vaak gevechten en ik heb mijn kat vaak van hem moeten ''redden'' dan zat ze echt tegen ene muur I elkaar gedoken en sloeg hij haar. Dus soms laaten wij hem binnen maar dan is onze kat niet echt blij😬

Ik wil hem graag helpen maar ik weet niet zo goed hoe hij mag niet bij ons slaapen van mijn moeder maar in de kou vind ik zielig.

Ik dacht een keer om een buiten hok te maaken voor hem maar ik weet niet of hij dat zou gebruiken.

Xx❤️

4 reacties

Hoi

Wat lief dat je je zorgen maakt om de kat van de buren. Het is inderdaad zielig als een dier verwaarloosd wordt.

Zou het een optie kunnen zijn om de buurman voor te stellen dat de kat definitief bij jullie komt wonen? Misschien is één woonplaats minder verwarrend en stresserend voor de kat.

De kat van de buren en jouw kat maken ruzie. Hebben jullie aan jullie woning een aparte ruimte, bv. een garage of een berghok? Misschien helpt het om elke kat een eigen plekje te geven, met een eigen slaapplek e.d. Een buitenhok zou een optie kunnen zijn.

De kat rustig benaderen en eerst aan je hand laten snuffelen voor verdere aanraking zijn dingen waar je best rekening mee houdt. Ik vermoed dat jij reeds ervaring heb met katten.

Je kan voor professioneel advies altijd terecht bij de huisarts. Wie weet heeft die nuttig advies voor jou.

Groetjes
Kenshin
Katten zijn stiekem eigenzinnig. En doe gewoon hun zin . We hebben ook maar 6 maand een katje . Ze is mooi en gebruik het helle huis . Het wat ze wil is op tijd eten En vooral gerust gelaten te worden . En als ze buiten wil spint ze naar de deurklink op . Je heb niets aan zo een ding . En ze zet haar rug op voor de poesjes van de buren .
Ik kan mijn kat het echt niet aandoen de kat van de buuren in huis te neemen. Ze was een keer een week lang vans lag omdat hij even Binne was en zij daar toen bij was. (we zorgen nu sta ze hem niet ziet en hij niet op hara slaap plek gaat ligen)

Ik ga echt niet met die man praaten (hij is een beetje eng)

Die kat houd heel erg van buiten zijn en ik dwing hem ook nooit naar of lang Binne hij laat duidelijk weten waneer hij weer weg wilt aleen wij kunne hem niet aleen Binne laaten snachts dus dan moet hij nara buiten gestuurd.


Dankjewel voord e reacties❤️❤️
Misschien is het al fijn om buiten, in jullie tuin bijvoorbeeld, een kommetje water en een kommetje kattenvoer te zetten. Hiermee riskeer je wel dat je alle katten van de buurt naar jullie tuin lokt, maar de kat van de buren is hier vast mee geholpen.

Reageer