Skip to main content

Hey allemaal! Ik heb hier een vraag, ik ga (nog) geen meningen geven, maar een open vraag stellen: 

Jongens, accepteren jullie makkelijk een meisje als je leidster of baas? Bijvoorbeeld op school in een werkgroep of een spelgroep, of in je baantje in een ploeg, of bij je vereniging als aanvoerder of in een andere leidende rol? En dan niet een meisje als in 20+ maar gewoon een leeftijdsgenootje (of iets ouder of zelfs jonger) . Doe je dan wat ze zegt? Mag ze jou corrigeren? 

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden, zeg gewoon je eerlijke mening en je ervaring! 

Dank jullie wel vast ! 

Asky XxX 

Aanvullend: meiden en iedereen, vertel ook gerust jullie ervaringen als je zelf 'baas'  was of bent over jongens! Is ook leuk en leerzaam! 

Hoii lieve @Askygirl, Toevallig was vandaag de "baas" bij Lo haha. Jongens uit mijn klas zijn gelukkig niet zo moeilijk:) Het was heel grappig dat iedereen opeens naar je moest luisteren 😛 Ik was wel een beetje bang dat ik iets fouts deed of zoiets, maar gelukkig waren mijn vriendinnen heel lief en een vriendin kwam zelfs na de les naar me toe. Ze zei dat ik echt een goeie leider was haha ❤. Heel lief van d'r:D. Het was een leuke les! 

tekst verwijderd ivm forumregel 5

Liefs xxx Banaantje <3

Ik hou wel van leiding geven omdat ik meestal alle sterke en zwakke punten zie in waar we mee bezig zijn, ik ben rechtvaardig en probeer iedereen evenveel taken te geven, ik kan wel bazig over komen, maar dat ligt ook een beetje in mijn natuur, vaak luisteren mensen wel naar mij omdat ik gezag uit straal en ik ben heel zeker van mezelf al moeten mensen me er soms nog wel op wijzen dat niet alles perfect hoeft.

-OnlyMe

Hoi @Askygirl  ja, dat zou ik zeker accepteren. 'vroeger' niet, toen deed ik bijna op niemand iets uit. Maar nu wel. Pas hadden we een speurtocht en een meisje uit mijn klas was de kaarthouder en dus de leidster en ik heb gedaan wat zij zei en haar geholpen. En niet tegengesproken. We hadden veel lol en ik heb haar nog een compliment gegeven over hoe ze ons leiding gaf. Het was gezellig. En ik heb sowieso sinds een paar maandjes dat als iemand iets beter kan dan ik of een rol of functie heeft boven mij dat ik daar dan tegen op kijk en luister. Niet kritiekloos maar wel gehoorzaamheid zeg maar. Dus natuurlijk ook meisjes. Trouwens degene waar ik net over sprak was 2 maand jonger dan ik haha 😉 

Dus: ja ik accepteer een meisje als baas, ik doe dan wat ze zegt en ja ik laat me ook corrigeren. 

Knuf Tover X 

Hoi @Askygirl !

Ik vind dat prima, maar het moet natuurlijk wel redelijk zijn. Als een meisje tijdens een werkgroep zegt '’jij doet alles'’ ga ik daar wel tegen in.

Corrigeren vind ik altijd goed, ik doe ook wel dingen fout, en het is fijn als mensen dat aangeven. Dan kan ik me aanpassen🙂

Hoi hoi @Askygirl  ja hoor daar heb ik nooit moeite mee gehad. Bij de scouts is mijn ploegleidster een meisje van 15 en in de winkel bij onze boerderij werk ik vaak onder aansturing van een buurmeisje die 16 is.  Ik heb karate training van een jonge vrouw die net 20 is, en pas geleden kreeg ik een straf training waarbij een meisje uit mijn groep mij de wissels en oefeningen aanwees en de tijd bij hield, ze is 14. En op school komt het wel vaker voor dat iemand het voortouw krijgt en als dat een meisje is luister ik er net zo naar als naar wie dan ook,het maakt mij niets uit. Dus de antwoorden zijn ja, ja en ja. 😉 Geen probleem, en waarom ook haha. Ik ben het wel met @Tover01 eens die ergens zei dat meisjes en vrouwen misschien zelfs wel beter zijn in leiding geven, ik denk vanwege meer afweging maken, lange termijn denken en gewoon gevoel hebben voor wanneer iets nodig is. Maar natuurlijk is dat generaliserend, er zijn zeker uitzonderingen. Maar toch.... Ik heb dat gevoel. Als de wereldleiders door de eeuwen heen vrouwen waren geweest hadden we denk echt minder oorlogen gehad. 

Groetjes liefs Tartan X 

@Banaantjeeee  en @OnlyMe  jullie zijn zeker weten born leaders! Mijn baas mogen jullie zijn hoor! Haha en @Jesse_6567 , @Tover01  en @Tartan13   Bedankt voor jullie antwoorden ik vind dat mooi om te lezen! 

Asky XxX 

PS ik hoop op nog meer reacties ! 

Hey @Askygirl,

ik vind dat gewoon kunnen, we zijn toch allemaal mensen? Ik ben het eens met @Jesse_6567, dus niet dat je alles moet doen.

Groetjes, @Monkeyboy69

Hey! Ik heb nu thema dag en mijn groepjes leidster is een meisje net zo oud als ik en ze doet het echt heel goed, ik zou dat niet beter kunnen.  Taken verdelen, zeggen wat ik het beste kan doen ('als jij die flyer wil maken, lukt wel voor 11 uur?' Ik 'ja S. Dat gaat goed komen ') en ik vroeg bv iets en ze legde het zo goed uit, ze kan zo hier werken 😉 dus ik moest even aan deze stelling denken.  Gaat dus weer heel goed! En waarom ook niet? 

Sorry even tussendoor nu gauw weer naar het lokaal. Daar mag een mobiel niet hihi 🤭 

Tover X 

Reageer