Vraag

Jongens in rokje?

  • 10 August 2023
  • 29 reacties
  • 582 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, ik ben gewoon even nieuwsgierig. Wat vinden jullie van rokken en rokjes voor jongens? Ik zie ze bijna nooit in shops ofzo. En wie van de jongens draagt (wel eens of vaak) een rokje? En wat voor soort dan? Wat draag je erbij? Voel je je vrij om dat te dragen? 

Dankjewel vast! 

Groetjes Maiskolfje X 


29 reacties

Hey @Maiskolfje ,

Ik draag dat zelf nooit, maar als jongens dat doen vind ik het prima.Iedereen moet doen wat 'ie zelf het prettigst vind😊

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben geen jongen maar ik ga toch ff mijn mening delen

Ik vind dat rokken en eigenlijk alle kleren voor iedereen zijn. Als je een rok wilt dragen vind ik dat dat gewoon mag. Het is jammer dat veel mensen er niet zo over denken maar die mensen mogen zich zorgen maken over zichzelf. 

De rede dat rokken niet in de "jongens" afdeling staan in kleding winkels is omdat winkels zich zorgen maken over of ze hier wel geld mee gaan verdienen. Niet veel jongens dragen ook rokken dus de market is klein. 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Maiskolfje, ik draag zelf nooit rokken, dat lijkt me gewoon niks, maar ik vind dat mensen zelf moeten weten wat ze willen dragen.

Iedereen is anders en iedereen is geweldig, de een vind het leuk en de andere vind er niks aan.

Groetjes, @Monkeyboy69

@Tartan13 misschien kan jij reageren, zou leuk zijn :)

Reputatie 7
Badge +17

Kan best leuk staan. Ik zie het ook niet heel veel. Komt denk ik ook omdat er vast genoeg jongens zijn die het wel graag zouden willen dragen in het openbaar maar niet durven.

Hey meis, ik vind het in elk geval super mooi en stoer staan, ik meen het echt. Bijvoorbeeld zoals @Monkeyboy69  al zegt, wat @Tartan13  beschreef ergens hier op forum, dat moet zó mooi en sexy staan! Ik vind het jammer dat hier niet te mogen zien 🤭 maar dus ik vind het top en inderdaad zoals @Roxx.ie  zegt het is nog te klein in de marketing en zoals @tim16  zegt het moet nog 'normaler' worden.  Ik vind het super! 

Groetjes Asky XxX

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi,   Thanks @Monkeyboy69  en @Askygirl  om mij hier op te wijzen ! Ja, Maiskolfje, ik draag ze zeker ;) en dat is een beetje gegroeid, omdat ik als kind het al raar vond dat mijn buurmeisje verderop wél dat en dat rokje en jurkje aan kon wat ik ook leuk vond, en ik niet.  Men probeerde het wel uit te leggen maarvoor mijn (eigenwijze)breintje was dat niet genoeg haha. Dus ik gaf al vaker aan dat ik ipv dat leuke broekje en pakje ook wel eens dat en dat rokje aan wou, om maar wat te noemen.  Dat gevoel heb ik altijd gehad en nu nog. Ik beschrijf daar meer over in dit topic van mezelf (voor zover dat interessant is hoor haha)

   Maar daar ga ik niet zo ver op mijn geschiedenisje in zeg maar  ;) nouja maar in elk geval vind ik het nog steeds voor mijn gevoel volkomen logisch om rokjes, kniekousen, kilts, armbandjes, soms eyeliner en sommige dingen die "meisjesachtig “worden genoemd (onzin) te dragen.  Vaak moet ik daar dan bij uitleggen dat ik niet per sé op jongens val  maar hetero ben, het wordt blijkbaar aan elkaar gekoppeld.  maarja, ik neem het ook niemand kwalijk, het is 200 jaar ofzo zo geweest. Maar ik doe dat gewoon omdat ik dat leuk vind. Daarbij  wel zodanig dat je het nog wel enigzins 'stoer’zou kunnen noemen wat men vroeger ‘jongensachtig’zou noemen ;p dus in mijn geval wel camo-rokje en een zwarte spijkerrok en hoge schoenen , en tegenwoordig heb ik de gewoonte om elke zondag 1 van mijn 3 kilts aan te doen. Gewoon , omdat ik  dat prettig vind :) Ohja en ik heb nog een rare gewoonte, ik draag nooit lange broeken, vind ik maar niks en zit me niet fijn. Max ¾, ook 's winters 😊  Ik besef ook inderdaad dat jongen in rokje nog niet ‘normaal’ wordt gevonden en naar school in rok dat durf ik helaas helaas (nog) niet, maar verder thuis, bij de scouts, in het dorp, of als ik ga wandelen of fietsen en met mijn bff's  draag ik gewoon de rok of korte broek die ik wil 😎 ik ben wel zover dat ik misschien volgend jaar een paar keer in de kilt naar school ga. Even opladen daarvoor haha XD.  Nou, heel verhaal zeg, sorry haha. Maar zo is het in mij gevalletje dus 😉 En ik vind het top dat iedereen hier er zo open in staat ! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +7

Heee lieve @Maiskolfje!

Ik vind het super cute en super stoer staan. Maar bij sommigen dan;) Ik kan niet voorstellen als mijn vader een rokje draagt met zijn beenhaar en zijn serieuze zakenman gezicht haha XD. Maar ik weet het zeker dat het bij @Tartan13 heel cute zou staan;) 

Liefs xxx Banaantje <3 

Reputatie 7
Badge +17

Haha dankjewel @Banaantjeeee  :)  misschien kan je vader wel een volwassen kilt dragen 😉  voor oudere mannen zijn er wel kilt versies die er best chic uitzien 😎 haha wie weet xd 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +14

Wat vinden jullie van rokken en rokjes voor jongens? Zit lekker en ik vind het mooi. 

Ik zie ze bijna nooit in shops ofzo. En wie van de jongens draagt (wel eens of vaak) een rokje? Ik wel eens maar alleen thuis voorlopig. Ik durf er nog niet mee de straat op jammer genoeg.

En wat voor soort dan? Boven de knieën . Kort of kniehoog. Plooi, strookjes of spijker, gekocht bij kringloop. 

Wat draag je erbij? Benen bloot. Kniekousen of sokjes en sneakers. Of zoals Tartan ook de stoere varianten.

Voel je je vrij om dat te dragen?  Nee jammer genoeg niet.  Ik hoop dat dat komt. Ik ben bezig met mezelf te verbeteren en ik hoop dat ik op een dag ook de moed heb om in een rokje de voordeur i.p.v. de achterdeur (tuin) uit te lopen. 

X Tover 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @Tover01  jouw goede advies dat je geeft in het topic over het laten wennen aan de nieuwe naam van @Caiya  door haar ouders, zou ook hier kunnen gelden. Doe het stapje voor stapje, laat een bff een keer zien hoe een rokje je staat bijvoorbeeld, en je mam misschien, en dan 2 of 3 bff's, meisjes en jongens uit je klas, etc. ... En zo verder. En dan komt dat moment wel dat je zoals jij zo mooi zegt, door de voordeur kunt en je vrij voelt in het rokje buiten! :) 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +9

ik vind jongens die rokken dragen juist stoer.

je kan een kilt dragen

Reputatie 7
Badge +14

Hoi, ja dat lijkt me ook wel cool ja! Zoals Tartan13 heeft.  

X Tover 

Reputatie 1
Badge

Ik vind rokken bij vrouwen mooi maar bij jongens vind ik het er zelf persoonlijk totaal niet uit zien, ik draaf er zelf ook nooit 1 omdat ik masculine ben en niet feminine, we hebben veels te veel feminine jongens in deze generatie en daarom is andrew tate toch wel nodig want de meeste jongens van deze generatie zijn erg vrouwelijk en zwak geworden.

Daar gaan we weer. Ik vind jongens die zichzelf durven te zijn een stuk sterker, stoerder en masculiene dan kuddedieren die achter een influencer aan lopen en zelf geen eigen visie en wereldbeeld ontwikkelen.  Die AT volgers hebben een gebrek aan individualiteit en karakter.  En ze hebben geen vermogen tot nuances en respect voor mensen die wél sterk en individueel zijn. En geloof in matrix en pillen om eruit te ontsnappen is al helemaal meelijwekkend.

Reputatie 7
Badge +14

Ah @Nerd2osb  ben je er weer met weer een ander account? Je hebt meneer Tate wel erg hoog zitten, dat je zomaar over andere mensen oordeelt zonder ze te kennen.Heb je eig wel een eigen mening of praat je hem altijd na? Maar goed, fijn voor je. Gelukkig hoor ik bij die zwakke feminiene vrouwelijke jongens. En ik ben er trots op! 

Tover 

Reputatie 7
Badge +17

@Tover01  ik ook!En ik draag mijn kilts met trots ! Ondanks mijn hobbys zoals Scouting, zeilen, survival en 6 jaar karate ben ik blijkbaar ook  niet stoer en heel zwak xd. Overigens vind ik het schandalig om 'vrouwelijk' gelijk te schakelen met 'zwak'. Dat toont eens te meer aan wat een niet onderbouwd en onzinnig verhaal hier vertelt wordt. In verhouding zijn veel vrouwen fysiek veel sterker dan menig 'man'. Zeker volgzame AT mensjes. 

Tartan. 

P.s. 1 van de stoerste en dapperste figuren uit de geschiedenis, William Wallace, droeg een rok! 

Reputatie 7
Badge +17

Zoals ik al zei in het topic van @Tover01 , jezelf zijn en je niks aantrekken van de meninkjes van anderen is 1000 keer stoerder en ‘mannelijker’ dan het geforceerde ‘alpha-male’ macho gedrag van Tate lovers.

Ik heb veel meer respect voor mensen als @Tover01  en @Tartan13 die trots zijn op zichzelf en lekker hun eigen ding doen dan voor iemand die hier alleen maar ouderwetse,  copypasted meningen van een ander loopt te verkondigen.

 

@Tover01 tja, dat zijn typische AT fans. Altijd druk bezig zijn met wat anderen doen en iedereen de maat nemen. Ze kunnen ook nooit een gesprek voeren zonder AT er bij te betrekken. Op een eigen mening heb ik ze nog nooit betrapt.

Reputatie 7
Badge +14

@Tartan13  zo is het. En nog wel veel meer 'mannelijke' helden. Spartacus, de "300" droegen ook rokken om er nog  wat te noemen. Maar dat vergeten de AT volgers altijd gemakshalve. En nu is het wachten op de gebruikelijke riedel en citaten, dat wij er niets van begrijpen, in de matrix leven en ons laten leiden door 5G zenders. En dat we het allemaal verkeerd zien en beïnvloedt zijn door links. Intussen trek ik nu even een leuke spijkerrok aan. Best stoer! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 3
Badge +1

Persoonlijk vind ik het best raar als een jongen een rokje zou dragen. Ik zie het zelf gelukkig niet zo vaak. Overigens vind ik het dragen van een rok bij een jongen niet raar, wanneer het een cultureel iets is (echter enkel in het land van de desbetreffende cultuur). Bvb: Schotten met een kilt IN Schotland of Arabischen met zo'n pyjamajurk ding IN het Midden-Oosten, dus niet in Nederland. 

Reputatie 7
Badge +14

@Pivo6996  en anderen vinden het weer helemaal prima 😎 dat is ook het mooie van een vrije samenleving, dus ook Nederland. En ik neem dus de vrijheid om wél een rok te dragen omdat ik daar niemand kwaad mee doe. Ook niet in Nederland. 

Tover

Reputatie 3
Badge +1

@Tover01 

Als jij dat wilt, dan moet je dat zeker doen, ik gaf enkel m'n mening. Succes met het dragen van een rok.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon,

Hoort niet.

Reputatie 7
Badge +17

@Autokrator  kijk mijn handtekening eens. Als christen zul jij het vast met me eens zijn dat Jezus de belangrijkste en leidende persoon in het hele christendom is.  Dus ook zijn wijze  woorden: oordeel niet! Dus wat hoort en wat niet hoort is niet aan jou of mij om een ander mens te vertellen. Zo leert de bijbel, dacht ik. Alle andere teksten in de Bijbel zijn ondergeschikt aan de woorden van Jezus. Kortom, we horen niet tegen anderen te vertellen wat zij wel en niet mogen en wat wel en niet hoort.  Volgens mij zal jou dat als gelovig christen vast aanspreken.  Ik dacht, ik help het je even herinneren..…

Groeten, Tartan 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Autokrator  en ik draag ze.  Ongeacht wat wie dan ook daarvan vind. We leven in een vrije samenleving. 

Tover 

Reputatie 7
Badge +17

Hoort niet.

Says who? Vast een bijbel dingetje of zo? Dan ben ik blij dat ik geen christen ben. Kan ik tenminste dragen waar ik zin in heb.

Reageer