Skip to main content
Vraag

Is LEGO zo moeilijk?!

• January 2, 2026
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+5

Ik heb eerder aangegeven dat ik LEGO-fan ben en vandaag heb ik al een klein setje gekregen omdat ik morgen jarig ben. Maar deze bouw-beschrijving is wel erg voorgekauwd voor een setje van 81 onderdelen krijf je een boekje van 91 pagina's zo moeilijk is het toch niet? 

Dit is dus de beschrijving ^^^ (maar 1 onderdeel)

Maar in de tijd van papa waren de LEGO bouw-beschrijving veel beter meer onderdelen per stap

Handleiding van papa's Lego uit 1996^^^

Dat vind ik veel beter eruit zijn en zou ook veel papier besparen... 

Wat zijn jullie ideeën hierover?

Seashell 😘 

3 reacties

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • January 2, 2026

Hoi ​@Seashell,

Ik ben ook een LEGO-fan!

Vaak bij 4+ sets en andere kleinere sets (max €20) van Lego (city) zijn de bouwinstructies wat uitgebreider beschreven: minder stenen per onderdeel en duidelijker uitgelegd met plaatjes. Dat doet Lego vooral zodat kleinere kinderen deze sets makkelijker kunnen bouwen.

Ik vind die manier ook erg simpel en papierverspilling.

Bij wat grotere sets (zoals bij een €30 set), zien het er vaak op deze manier uit: (zie hieronder)

Ik vind de oude beschrijving uit 1996 dan wel weer te onduidelijk, maar de beschrijving van mijn voorbeeld is eigenlijk gewoon perfect.

En trouwens, alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes, Monkeyboy08

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 2, 2026

Als eerst gefeliciteerd ​@Seashell!!

maar ja in principe doen ze dat zodat het zeer duidelijk is welk steentje je nog hebt en echt steentje voor steentje te werk gaan zodat allee leeftijden of eventuele mensen met een beperking dit ook kunnen. En ze gebruiken papier omdat dat het handigste is om te gebruiken ipv een QR code met een site met de handleiding want  bijvoorbeeld want niet elke kind heeft een telefoon op die leeftijd. Hoop dat dit wat duidelijk was en ben benieuwd wat je nog meer hebt gekregen!

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • January 2, 2026

Ja ik ben zulke beschrijving ook gewend ik bouw graag de modulaire gebouwen (Ben city niet gewend) die zijn wel zo beschreven als jij aangeeft. Die vind ik veel leuker en ik trek daar ook graag een dag voor uit want zo'n gebouw duurt al snel 4+uur om te bouwen 🥰.

Seashell 😘