Vraag

Is het te laat om met ballet te willen beginnen?

  • 17 June 2023
  • 6 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Hallo allemaal! Ik heb dus een soort dilemma of het wel handig zou zijn om ballet lessen te nemen zelfs al heb ik nog nooit een sport gedaan. Op een dag, uit het niets, heeft iets in me besloten dat ik een sport wou doen en dat die sport ballet moest zijn. Ik heb nog nooit gedanst en heb nog nooit ballet gedaan. Ik weet niet eens of het een mogelijkheid is om zo laat nog te willen beginnen ermee. Ik ben ook nog eens 13 en iets in me zegt dat ik te oud ben om hier nog mee te willen beginnen. Toch lijkt het me leuk.

Ik weet nu gewoon niet of ik een bepaald iets moet kunnen of doen om hieraan te beginnen. Ik ken ook niemand die ballet doet dus ik kan geen vragen stellen aan mensen die ik ken. 

En is het echt zo laat om hier aan te willen beginnen? In mijn hoofd ga ik een groep met 4 jarige gegooid worden die ook niet weten wat ze moeten doen. En dat wil ik echt niet 😅

 

Ik hoop dat iemand misschien wat tips kan geven of ervaringen. Ik weet niet precies wat ik nodig heb maar ik weet wel dat ik me in de war voel. 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als jij op ballet wilt, dan zou ik zeggen ga lekker op ballet, als je het toch niks vindt of als je met een groep 4 jarige zit, kan je er nog altijd mee stoppen. Vertel je ons als het gelukt is? Mijn zus wilde op haar 15e opeens op schaatsen, en dat heeft ze gewoon gedaan, en nu vind ze het heel leuk, dus ik zou het gewoon doen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +17

Gewoon doen als jij dat graag wilt. Je kan er idd nog mee stoppen als je toch niks vindt. Je kan beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan van iets dat je niet hebt gedaan.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Roxx.ie,

 

het ligt eraan of je professioneel danseres wil worden of het voor je plezier wilt gaan doen.

Kinderen die professioneel danser willen worden beginnen meestal in groep 7 of 8. Begin je later dan kan het dat je wat achterstand heb, maar soms kun je die ook inlopen als je veel aanleg hebt en goed oefent.

 

Wil je voor je plezier op ballet, dan kan dat in principe op elke leeftijd.

Dansscholen maken dan een indeling op niveau en leeftijd, zodat je toch in een leuke groep komt.

 

Dit heb ik gelezen op:

https://www.dansisvooriedereen.nl/2011/12/wanneer-ben-ik-te-oud-om-op-balletles-te-gaan/

 

Je kunt het eens vragen bij een dansschool bij jou in de buurt en desnoods een paar proeflessen nemen.

 

Succes

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik wacht hier al 4 maanden op

Ik ga op de 14e samen met mijn buddy een proefles doen voor een beginner ballet klas voor 12 jaar en ouder

Ik heb er zin in. Dit is maar een studio maar als het moet gaan we samen naar andere scholen kijken. Dit is al een stap in de goede richting vind ik. Jullie krijgen sowieso een update over hoe het gegaan is. 

Reputatie 3
Badge

Hallo allemaal! Ik heb dus een soort dilemma of het wel handig zou zijn om ballet lessen te nemen zelfs al heb ik nog nooit een sport gedaan. Op een dag, uit het niets, heeft iets in me besloten dat ik een sport wou doen en dat die sport ballet moest zijn. Ik heb nog nooit gedanst en heb nog nooit ballet gedaan. Ik weet niet eens of het een mogelijkheid is om zo laat nog te willen beginnen ermee. Ik ben ook nog eens 13 en iets in me zegt dat ik te oud ben om hier nog mee te willen beginnen. Toch lijkt het me leuk.

Ik weet nu gewoon niet of ik een bepaald iets moet kunnen of doen om hieraan te beginnen. Ik ken ook niemand die ballet doet dus ik kan geen vragen stellen aan mensen die ik ken. 

En is het echt zo laat om hier aan te willen beginnen? In mijn hoofd ga ik een groep met 4 jarige gegooid worden die ook niet weten wat ze moeten doen. En dat wil ik echt niet 😅

 

Ik hoop dat iemand misschien wat tips kan geven of ervaringen. Ik weet niet precies wat ik nodig heb maar ik weet wel dat ik me in de war voel. 

heee! het is inmiddels al een paar maanden geleden dat je dit stuurde maar ik wilde toch even reageren..
ik hockey zelf vanaf mijn 14e (ben nu 16) en toen zeiden ook heel veel mensen dat het impulsief was en dat ik telaat was om nog ooit goed erin te worden.. maar dat is dus helemaal niet waar!!! ik heb het nu superleuk en speel best wel hoog en de mensen die toen zeiden dat het me niet zou lukken zijn allemaal stil. 

als je gewoon je best doet is het nooit telaat om eregens mee te beginnen!!

Reputatie 7
Badge +8

Ik had vandaag mijn eerste proefles en ik vond het echt leuk. Het was best wel moeilijk om alles op correct tempo te volgen maar dat kan je ook verwachten van een proefles. 

Ik deed mee met een 12+ beginner klas dus ik voelde me niet perse een mega buitenstaander. Ik kreeg aan het einde ook nog een chocolaatje (de docent/lerares was jarig geweest). 

Ik denk serieus dat ik dit ga doen als sport. Het lijkt me echt geweldig om te doen. 

Reageer