Beantwoord

is het raar dat ik me druk maak over de aarde?

  • 21 January 2020
  • 3 reacties
  • 117 Bekeken

Badge

ik maak me vaak druk over klimaatsverrandering ik denk dat dat raar is omdat ik een puber ben (net zoals de meeste van jullie) en als ik bij voorbeeld kijk naar andere kinderen dan gooien zij plastic op de grond enz. en ik doe dat nooit omdat ik dat erg vind, ik wil later bioloog worden en de wereld rondreizen en jah plastic is eenmaal niet goed voor het milieu, dus ik vroeg mij af wat jullie daar van vinden? (btw ik ben twaalf jongen en ik zit al op de middelbarevoor de mensen die dat wouden weten:)

 

groetjes, anonieme koter

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 January 2020, 09:37

Bekijk origineel

3 reacties

Hey, 

Ik snap je vraag niet 100%, maar dit is mijn mening :) 

Je zegt dat het raar is om daar mee bezig te zijn als een puber. Dat is niet zo hoor! Veel pubers worden automatisch gezien als het stereotype puber, maar zo is lang niet iedereen. Ik maak me er ook oprecht zorgen over, en ik ben 13. Maar net zoals greta zegt; de wereld zal niet vergaan. Als het er echt op neer komt, bedenken mensen altijd iets om te overleven en om de wereld te redden. 

Hopelijk bedoelde ongeveer zo'n antwoord :)) 

Xx

 

Hoi

 

Het is niet ongewoon om je zorgen te maken om de Aarde. Het is zelfs verstandig van je om mindful te zijn wanneer het neerkomt op het milieu. Draag gerust zorg voor de planeet, ga in je eigen levensstijl na wat op een milieubewustere manier zou kunnen, en probeer jezelf vooral niet ongewoon te vinden doordat je hiermee betrokken bent. 

 

Je zou je manier van milieubewustzijn kunnen delen met vrienden. Wie weet kan je ze op die manier inspireren. Ook als ze hier in het begin geen aandacht aan lijken te hechten, zou het kunnen dat jouw vriendelijke woorden hen toch onbewust bereiken. 

 

Gr. Kenshin

Hi KOT3R,

ik vind het niet raar dat jij je bezig houdt met klimaatsverandering en 'straatvuil’ etc. Dat zouden meer mensen en dus ook kinderen moeten doen. Wij moeten nog een tijdje langer op deze planeet wonen dan de ouderen, dus is het ook wel verstandig als wij er ook goed over nadenken en een beetje ons best er voor doen.

Als iedereen een beetje nadenkt en helpt, dan wordt het minder snel een rommeltje.

Zelf heb ik er ook een hekel aan als mensen van alles op straat en op het strand gooien. Dan nemen ze van huis een hele tas chips en blikjes en van die dingen mee en dan eten en drinken ze dat op, op het strand en ze zijn dan vaak nog te bedonderd om het afval in de prullenbak te gooien. Dan laten ze alles in het zand slingeren of ze stoppen het eronder, zelfs (gebroken)  glas en das behalve slecht voor het milieu ook nog eens hartstikke gevaarlijk. Sigarettenpeuken duurt heel lang voordat ze vergaan, dus das ook niet goed.

Er rijden wel van die tractoren met een soort zeef elke avond (in de zomer) over het strand, maar die kunnen niet overal komen, dus dan moeten wij dat van papa helpen opruimen.

Dus, bedankt iedereen die er een zootje van maakt, NOT.

Zouden die mensen het ook fijn vinden als wij dat bij hun in de tuin zouden gooien? Vast niet. Maar ze doen het wel ergens anders. Dat snap ik niet.

Als je bioloog wil worden, dan zal je later ook overal plastic tegen komen. Zelfs de bijen ‘eten’ (zonder dat ze het weten (denk ik dan toch. Ik heb nooit een bij echt zien nadenken :joy: )) hele kleine stukjes plastic die ze uit de natuur in zich krijgen en sommige diersoorten worden hier door bedreigt in hun bestaan. Dus, mensen die nu nog denken dat plastic in het milieu niet zo'n groot probleem is. Denk eens na. Je ziet die hele kleine stukjes plastic miss niet met het blote oog, maar het zit ondertussen ‘overal’  in.

Groetjes,

M&M's

Reageer