Skip to main content
Vraag

Invloed van supplementen op hormoonbalans bij krachttraining

• May 7, 2025
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Hey,

Ik train serieus met krachttraining en ben geïnteresseerd in hoe je op een natuurlijke manier spiermassa kunt opbouwen zonder dat je je hormoonbalans verpest.

Ik lees soms over supplementen of cycles die "oral only" zijn, en ik vraag me af of iemand weet wat daarvan het effect is op je eigen testosteron of gezondheid in het algemeen.

Ik zoek geen promotie voor iets raars, gewoon serieuze info of ervaringen van mensen die ook bezig zijn met sport en gezondheid.

Thanks alvast!

1 reactie

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 8, 2025

Nouja oraal betekent dat het je lichaam in komt. Dus dat 'only' snap ik niet zo. Het doet klinken alsof dat een lichtere/veiligere optie is, maar iets oraal innemen dan komt het in je hele lichaam toch? Lokaal in de spier iets inspuiten lijkt me minder heftig dan het door je hele lichaam verspreiden.

Ik heb niet echt tips voor je, wel hoop ik dat je veilig en verantwoordelijk met je eigen lichaam omgaat. Het is het niet waard om je lichaam te verpesten voor wat extra spieren. Die spiermassa raak je toch weer kwijt tenzij je continu het bijhoudt met trainen. Ik vind zelf jongens met heel veel spieren ook niet aantrekkelijk maar dat ligt aan mij…

Liefs, xxVera 💋