Ik wil naar cosplay evenement maar zit te wachten op vriendin

  • 25 April 2024
  • 1 reactie
  • 22 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Ik wou ooit naar een cosplay evenement gaan omdat mijn oom het voorstelde en ik was bang om het mijn moeder te vertellen.

Toen heb ik uiteindelijk gezegd tegen mijn oom dat hij het moest vertellen en dat ik het zelf verder ging vertellen, en mijn moeder deed daar een beetje boos over omdat ze het vreemd vindt en al. Nu zit ik te twijfelen.

En ik snap dat ze dat vreemd vindt want cosplayen bestond in haar tijd natuurlijk niet!

Mijn oom zei dat ik het over mijzelf moest hebben, over mijn interesses. Alleen het rotte is… mijn moeder wilt me soms niet laten praten en als ik uiteindelijk mag praten dan weet ik niet wat ik moet zeggen.

En voor de mensen die niet weten wat cosplayen is. Cosplayen (mix van costume, play) is als je je verkleedt als bijvoorbeeld een personage! Je hebt ook stijlen van cosplay, ongeveer hetzelfde met kunst maar dan met kostuums en dan het soort kostuum. Een voorbeeld:

Iemand: yooo als wie gaan jullie maar dat cosplay evenement?

Iemand 2: Ik? Ik ga/cosplay als Spamton (van Deltarune).

Ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen.

Terug naar het getwijfel, ik zou gaan met een vriendin…  laten we haar J noemen.

Ik vind J zo onduidelijk. Ze is echt zo van “oke als ik nog genoeg geld over heb koop ik aan het eind van april wel tickets, heb ik niet genoeg geld dan gaan we gewoon iets doen in de stad.” (ik zeg de naam van de stad niet, privacy)

Nu zit ik in dubio, moet ik nou een cosplay kopen of niet? Ik zit letterlijk te wachten op J. 
En als jullie nieuwsgierig zijn, ik wou Alastor cosplayen van Hazbin Hotel, mijn andere optie was Furina de Fontaine van Genshin Impact geweest.

Dus een too long; didn’t read:

Moeder is opzich pissig, ze wilt nu wel dat ik heen ga en steunt me wat maar ik geloof er niet echt veel van. J koopt ALLEEN tickets als ze genoeg geld heeft en ik ben nerveus, moet ik een cosplay kopen of niet? Als ze niet genoeg geld heeft gaan we iets doen in de stad en ik wil sws niet cosplayen in de stad. Ben ook bang dat mijn moeder zo gaat zeggen “ja dan ligt die troep bij mij met dat cosplaydoe” (ik denk dat het een mix is van cosplay en gedoe).

Ik heb ook nu neigingen om het af te zeggen. Wat moet ik doen? Dit geeft mij alleen maar stress.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Edit:

Het is al goed gekomen. Wil er even niet over praten maar het is goed gekomen.

Reageer