Skip to main content

Hoii allemaal,de laaste tijd zit ik er over na te denken om een andere stijl te nemen. Namelijk ik draag zelfs veel lichte kleuren alleen ik zit er nu na te denken om wat meer donkeren kleren te gaan dragen en ook mijn haarstijl te veranderen. Namelijk ik wil graag een wolfcut of een butterfly cut.  Ik weet niet of het komt vanwege ik een slechte mentale gezondheid heb maar ik wil nu ook gaan roken en zelfs misschien gaan motorrijden. Een beetje rebels zijn zeg maar.

Ik ben normaal wel iemand die helemaal niet rebels is en aardig is. Alleen die gedachtes zitten de hele tijd in me hoofd dat ik een andere stijl en persoon wil zijn. Alleen ik schaam me wel als ik het tegen mijn ouders vraag en roken is dan weer slecht voor je longen. Ook motorrijden is opzich gevaarlijk. Alleen ik wil zo graag een ander persoon zijn alleen ik ben zelf ook echt lelijk dus ik weet niet eens of die stijl wel mooi bij mij gaat staan. En waarschijnlijk gaan veel mensen zeggen dat ik emo ben enzo.

Heeft iemand misschien tips hoe ik mijn stijl kan veranderen zonder me te schamen? En is roken/vapen echt slecht voor je of is het wel fijn?

Groetjess Anoniem100

First things first, ga niet beginnen met roken of vapen. Het is niet stoer of rebels. Je staat er alleen maar mee voor lul tegenwoordig. Het is ook ontzettend slecht voor je en heel erg duur. 

Met een andere stijl willen is niets mis verder en daar hoef je je ook niet voor te schamen. Neem gewoon het kapsel en de kleding waar jij je op dit moment goed bij voelt. Van de meninkjes/opmerkingen van anderen moet je je niks aantrekken. Laat ze lekker lullen.

Van motorrijden heb ik geen verstand maar het lijkt me wel cool. En ja, het kan gevaarlijk zijn maar dat is autorijden, of zelfs fietsen, ook wel.

Ik  sluit me aan bij @tim16. Begin niet aan roken/vapen, je snapt wel waarom.

Maar misschien kan je tegen je ouders zeggen dat je al een tijdje na zit te denken over een andere stijl en graag een afspraak wilt bij de kapper. Je kan ook een keer gaan shoppen om je kledingkast om te ruilen, de overige kleding kan naar de kringloop of een goed doel. 

Ook kan je langzaam donkerdere kleding gaan dragen. Dus bijvoorbeeld eerst mixen en dan naar donker. Dan krijg je misschien minder snel opmerkingen. 

Motorrijden is voor 19/20 jaar, dus dat kan (nu nog) niet. 

En ik zie je steeds vaker, leuk dat je er bent :D

Liefs,

1.  

Reageer