Skip to main content
Vraag

ik wil echt supergraag piano leren spelen maar..

• January 31, 2026
  • 7 reacties
  • 39 Bekeken

hoiii, 
ik heb vandaag bij mijn oma in het verzorgingshuis even piano gespeeld, beetje uitproberen enzo, en het voelde zo goed en ik vond het zo fijn en het maakt me echt rustig ofzo (miss klinkt dit een beetje dramatisch mr oké)

ik houd sws echt heel erg van muziek, maar ik zou het echt leuk vinden om piano echt te leren spelen of er 1 thuis te hebben. 

alleen: pianoles lijkt me echt superkut, en thuis heb ik ook geen piano. (ze zijn echt megaduur!) 

dus, weet iemand wat ik nu kan doennnnnn??? 

liefsss 😘

7 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 31, 2026

Je kan sparen. Een piano is mss een beetje groot, dus wat dacht je van een keyboard? Deze zijn er van 50-300 € dus ook wel prijzig, maar met sparen kan alles. Waarom wil je geen pianoles eig? 

Liefs Yusa 😘

• January 31, 2026

@Yusa pianoles lijkt me niet leuk, je hebt een vast tijdstip wanneer je het moet doen enzoo snapjee?

Liefs 😘

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 31, 2026

Ja, pianolessen zijn in het begin kut. Dus: hoe sneller je eraan begint, hoe sneller het leuk wordt.

Een elektrische piano is niet zo duur, je vindt ze ook vaak heel goedkoop tweedehands. Ik heb er ook een en die geeft echt het gevoel alsof je op een vleugel spelt (zonder die machtige klank, natuurlijk). Succes!

• January 31, 2026

@Diana thx!! 

Forum|alt.badge.img+1

Je kan Duolingo doen en misschien een elektrische piano kopen en die dan koppelen met je telefoon laptop iPad 

• January 31, 2026

haaiiii, je hebt ook online 'piano's' maar dat vind ik zelf vrij stom maar ja ieder zn mening, misschien is het iets voor jou? Vaak wel gratis maar ik snap dat een echte leuker is haha, success😘

• February 1, 2026

Okeee thx ​@Hallootjesikbenanoniem