Vraag

Ik J15 wil dansen!

  • 19 February 2019
  • 1 reactie
  • 68 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een 15 jarige jongen, ik zit op het gymnasium en op voetbal (B)

Een paar maanden geleden had ik op school een (modern/robot animatie) dansles. Ik zelf vond dit echt heel leuk; een keer niet alleen maar cijfertjes en teksten vertalen, maar een verhaal doorgeven met dans. Ook helpt het als ik me niet gelukkig voel (wat helaas vaak is), dan ga ik dansen en vergeet ik alles. Maar Alle andere jongens uit mijn klas vonden hier geen bal aan, en lieten dat na de les ook merken. Ik deed maar mee, omdat ik niet anders wil zijn. Maar eigenlijk wil ik gewoon stoppen met voetbal en gaan dansen. Alleen ben ik erg bang voor de reactie van mijn vrienden, teamgenoten en ouders.
Heeft iemand tips of hetzelfde probleem??

1 reactie

Hi

Als jij graag zou dansen, raad ik je aan om daarvoor te gaan. Het is heel goed om je gevoel ergens in kwijt te kunnen.

Tieners willen zich vaak stoer voordoen. Ik vermoed dat er nog wel klasgenoten waren die het dansen fijn vonden, maar die evenwel de mening van anderen overnamen.

Je zou kunnen opzoeken of er in jouw buurt een dansschool is, waar je volgens jouw stijl en niveau kan dansen. Vaak kan je gratis een proefles volgen. Als die school je wat lijkt, zou je je ouders kunnen vertellen dat je graag eens een andere hobby zou proberen.

Vrienden en teamgenoten zullen misschien wel wat flauwe grapjes maken, zoals vrienden wel eens doen, maar het zou me verbazen dat ze er naar over zouden blijven doen. Als dat toch zou gebeuren, kan je aangeven dat je dat niet fijn vindt.

Groetjes
Kenshin

Reageer