ik houd van lezen

  • 30 December 2021
  • 17 reacties
  • 213 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19

hoi ik vindt lezen het aller leukste wat er is als je ook van lezen houdt geef dan tips door ik ben 12 ik hou  van alles behalve horror en thrillers zet er ook bij waar het boek over gaat


17 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @wilhelmavemela,

De serie girls only las ik toen ik 12 was. Ook de boeken van Carry slee en Thea Beckman zijn een aanrader.

Hoop dat je hier iets aan hebt! 
 

xx Eenmeisje004 

Ik ben ook 12 en hou van lezen, ik lees zelf de serie grijze jager en de broederband

Ik ben ook 12 en hou van lezen, ik lees zelf de serie grijze jager en de broederband

Deze zijn zeker wel een aanrader.

De Grijze Jager is een fantasy-boekenserie die bestaat uit twaalf delen. De jongen Will speelt de hoofdrol in ieder boek. Schrijver John Flanagan weet bijzonder gedetailleerd over een fantasiewereld te vertellen die vaak gebaseerd is op Europese landen en steden. Ieder boek van De Grijze Jager is een spannend avontuur, ondergedompeld in een middeleeuwse sfeer met ridders, kastelen en veldslagen.  De boeken van De Grijze Jager zijn populair bij kinderen van ongeveer elf jaar en ouder. Ze vormen dan ook een mooie overgang van jeugd- naar volwassenliteratuur. Maar ook veel volwassenen lezen deze serie graag!De Grijze Jager is een fantasy-boekenserie die bestaat uit twaalf delen. De jongen Will speelt de hoofdrol in ieder boek. Schrijver John Flanagan weet bijzonder gedetailleerd over een fantasiewereld te vertellen die vaak gebaseerd is op Europese landen en steden. Ieder boek van De Grijze Jager is een spannend avontuur, ondergedompeld in een middeleeuwse sfeer met ridders, kastelen en veldslagen.  De boeken van De Grijze Jager zijn populair bij kinderen van ongeveer elf jaar en ouder. Ze vormen dan ook een mooie overgang van jeugd- naar volwassenliteratuur. Maar ook veel volwassenen lezen deze serie graag!

https://kinderboekwinkel.nl/series/de_grijze_jager

Broederband

In Skandia kun je maar op één manier een echte krijger worden. Jongens worden uitgekozen voor een team, 'broederband' genoemd en krijgen drie maanden lang een intensieve training, waarin ze leren omgaan met schepen en wapens, en zich allerlei gevechtstechnieken eigen moeten maken. Het gaat hard tegen hard want er kan maar één Broederband winnen.

https://de-grijzejager.fandom.com/nl/wiki/Broederband

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben 13 en ik vind lezen ook hartstikke leuk.

 

Dit zijn een paar boeken en auteurs die ik persoonlijk leuk vind:

-Jan Terlouw (bijvoorbeeld Oorlogswinter of Koning van Katoren)

-De boeken Het maan-mysterie en De maan-zaak van Stuart Gibbs

-Erebos van Ursula Poznanski

-De serie Winterhuis Hotel van Ben Guterson

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

Reputatie 2
Badge

Ik ben 14 en houd ook enorm van lezen, misschien vind je deze ook wel leuk

  • Harry Potter(beetje cliché, maar misschien heb je ze nog niet gelezen)
  • De Percy Jackson boeken - dit zijn (voor nu) drie reeksen van allemaal vijf boeken, en gaat over een jongen die een Griekse halfgod is in deze tijd, ik vond deze vooral leuk omdat het een beetje Harry Potter-achtig is, maar dan met Griekse mythologie(en die vind ik geweldig)

Groetjes!

 

Reputatie 7
Badge +19

dank voor al jullie antwoorden hier heb ik wat aan

 

Alles van Simone van der Vlugt. Jehanne bijvoorbeeld. en De Slavenring, heel goed ! En de anderen die ik had zijn al genoemd :) haha.

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 7
Badge +19

dank ik heb ook aanraders voor jullie prutje, otillie, gozert, de veger, alleen op de wereld,voordeliger per dozijn en dozijn blijft voordeliger, gevangenis met een open deur, tunnels, wat de zee verteld, nevermoor, percy jackson, harry potter, quotum, luna, het onzichtbarelicht, romeo en julia, dagboek van een muts,het sleutel kruid, ronja de roversdochter, het oneindige verhaal, het meisje dat de maan dronk, woordsmid, de jongen achter in de klas, de zweetvoetenman,nu in de bioscoop, de juwelendief, de zevensprong bedtijd verhalen voor rebelse meisjes, griekse mhyten en de ijstuin.

 

allemaal hele goede boeken voor jong en oud!

blijf vooral doorgaan met tips!!!

Reputatie 2
Badge

Hoi

Ik ben 13 en hou ook van lezen een vriendin van mij en ik hebben 3goede boekenreeksen we zijn het beginnen lezen toen ik 12 was(somige boeken zijn voor14+ maar zijn echt prachtige boeken)

1)de selectie van Kiera cass (heb de reeks ook zelf gekocht)

kiera cass heeft nog 2fantastische boeken waarvan ik er 1heb gelezen de sirene ook een prachtig boek

 

2)de kleine odessa van Peter van olmen echt een prachtige reeks en is bedoelt rond de 12 jaar denk ik(mijn lievelings reeks)ondertussen heb ik deze reeks ook thuisliggen😅

 

3)mijn vriendin haar favoriet(best wel lastig te volgen14+maar ook prachtig)deze reeks leen ik van haar

 

4)strips…..ja persoonlijk heb ik dit ook altijd mee als ik van de bib kom😁

 

Groetjes Uiltje

Reputatie 7
Badge +9

een serie die ik heel erg leuk vond was
De jonge samoerai , door Chris Bradford.
Het gaat over een Engelse jongen, Jack,  in de 16e eeuw, hij gaat met zijn vader mee op handelstocht naar Japan maar dan wordt zijn schip aangevallen door ninja’s. Iedereen komt om het leven, behalve Jack. Hij wordt vervolgens geadopteerd door de beste krijger van Japan en je leest in de serie hoe hij een samoerai wordt en zijn weg terugvecht naar Engeland om weer met zn zusje te zijn. 

Vgm is dit boek niet in alle bibliotheken verkrijgbaar, maar het is zeker een aanrader!

Reputatie 7
Badge +17

 

Hoi hoi !

  • familie, vrienden en harige wezens ,  balletje diep, Maffe meiden vind ik ook leuk…ik hou ook van de grijze jager en dat soort boeken en Tante Troela is ook spannend !  Liefs en Grtz Julian X

De boeken van carry slee zijn gewoon super

Zoals: spijt of laatst vlog

Reputatie 7
Badge +12

Het huis op kippenpoten is erg aan te raden, ook vind ik de Never Evers erg leuk. Ook gevangenis met een open deur is een erg spannend boek. Ik hou ook enorm van lezen.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb paar dagen geleden de serie vermist uitgelezen van Sophie McKenzie. Die serie bestond uit drie boeken over Lauren en Madison(Laurens Zusje) Het gaat over adoptie en spermadonors. Het is echt een spannende serie!

Ik heb ook bron ziel gelezen van Nico. Hier is een duidelijke uitleg: De energieke Zoë heeft alles wat haar hartje begeert. Ze behaalt goede schoolresultaten, is een artistiek talent, leeft zich als dj uit op feestjes, en haar ouders steunen haar in alles wat ze doet. bovendien heeft ze ook haar eerste vriendje: Justin. Nadat ze betrokken raakt in een auto-ongeluk, krijgt ze echter plots vreemde herinneringen. Herinneringen aan een leven dat ze niet heeft geleefd. Zijn het alleen maar nachtmerries, of is er meer aan de hand? Stilaan kan ze de waarheid ontrafelen... een waarheid die heel haar wereld door elkaar schudt.

Bron: https://www.bruna.nl/ebooks/bron-9789463375023

Liefs x Banaantje <3

Hey,

Ik heb the letter of the king gelezen, die is ook aan te raden.

Vijf jongelingen moeten, voordat ze tot ridder geslagen worden, de nacht biddend en wakend doorbrengen. Een van hen, Tiuri, hoort een noodkreet van buiten en gaat op onderzoek uit. Hij belandt in een geweldig avontuur.

https://www.bibliotheek.nl/catalogus/titel.399564861.html/the-letter-for-the-king/#:~:text=Tonke%20Dragt%20The%20letter%20for%20the%20king&text=Vijf%20jongelingen%20moeten%2C%20voordat%20ze,belandt%20in%20een%20geweldig%20avontuur.

 

Reputatie 7
Badge +4

@wilhelmavemela Girls only is echt een aanrader zoals @Eenmeisje004 zij heb ik allemaal gelezen Raveleijn is ook heel leuk heartland(gaat over paarden)  dat is het wel een beetje

Reputatie 7
Badge +12

Missie afbreken van Pieter koolwijk het nieuwe deel van Gozert en Luna ik trek het boek me heel erg aan, omdat de hoofdrol spelers in de “echte wereld” als gekken worden gezien, terwijl dat niet zo is en ze zoveel karakter kracht in zij hebben en de mogelijkheid om het leven kleur te geven ook al voelt het alsof je wereld ten onder gaat. Het is erg komisch geschreven, maar soms kan ik er ook echt wel bij janken. Ook heeft Pieter Koolwijk Prutje geschreven, maar ik had gezien dat je die als aanrader ook al voor ons had geschreven, maar ook dat boek is soms om te janken met hele mooie tekeningen van Linde Faas.

Ook ben ik net begonnen in de Grijze Jager, en het is een erg goed boek.

-OnlyMe

Reageer