Skip to main content
Vraag

Ik heb een jurk aan gehad!

• January 21, 2025
  • 14 reacties
  • 330 Bekeken

Wolkje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi allemaal, 

Ik was met 2 meiden van mijn toneelgroep aan het kijken bij het kostuumhok. We gingen een outfit uitzoeken die ze moesten dragen bij een scène. Ze begonnen erover dat ik een jurk/Rok aan moest. Ik zei natuurlijk ja! Ik koos een zwarte jurk met zwarte hakken en een dikke zwarte bontjas. (Natuurlijk ook een zwarte handtas) Ik droeg ook een hele grappige zonnebril die een  echte rijke diva draagt. Het zag er echt heel leuk uit!

Mijn vraag is wat jullie ervan vinden als een jongen een jurk draagt. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik zou graag willen horen waarom jullie het er wel of niet mee eens zijn.

Liefs.

@Wolkje.

14 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 21, 2025

Hey lieve beste ​@Wolkje  !   Persoonlijk vind ik het helemaal leuk! En ook leuk dat je toneel doet. Ik moet binnenkort zelf ook een rol spelen en het lijkt me geweldig! Maar on topic: allereerst is het natuurlijk zo, dat een ander best wat mag vinden maar dat jij zelf beslist wat je doet, draagt, bent etc. Maar daarnaast, ik vind het erg leuk klinken en hier geldt: lekker zelf weten en voel je vrij!

Liefs, rokjesdragende Tover 😉😘 xxx

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii,

Wauw ​@Wolkje!! Ik sluit me aan bij ​@Tover01 en vind het oprecht knap dat je dat hebt gedaan. Ik vind het super knap als jongens een rok of jurk durven te dragen vind zelf dat dat echt iets laat zien, en snap niet dat anderen daar een mening over hebben want er is écht niks mis mee en iedereen moet doen wat goed voelt! En zoals ook al gezegd wordt het klinkt écht leuk! 🤩

Liefs 🤗

• January 22, 2025

Haii,

wat leuk!🤗En natuurlijk kan dit!🙂

wil je het vaker gaan doen? (en wat voor rokje/jurk dan😉😊? ben wel benieuwd 😘)

liefs🤗

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 22, 2025

Je had wel een grappige outfit aan, een beetje travestietachtig.  Zou je ermee buiten durven komen?

Als jij graag jurken draagt, moet je dat vooral doen.  

Fristi_
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 22, 2025

leuk! ik vind het echt stom dat zo veel mensen zeggen dat jongens geen jurken kunnen dragen. natuurlijk kunnen ze dat! als ik een jongen zou zijn zou ik het ook gewoon doen, het lijkt me echt leuk

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • January 22, 2025

Natuurlijk kan dat! Vind het zelfs wel leuk als ik een jongen met rokje in het openbaar zie😅

Groetjes Lupus

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 24, 2025

Heyy,

Sluit me helemaal bij de anderen natuurlijk kan je een rok dragen daar is helemaal niks mis mee! Het is juist super knap en stoer van je dat je dit gewoon doet! Lekker mee doorgaan jezelf zijn is het beste wat je kan doen!💖

Liefs, ItsJustMe <3

Wolkje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • January 24, 2025

Hoi allemaal 

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik zou zelf niet met een jurk/rok over straat durven. Ik hou het gewoon lekker bij mijn toneelgroep waar ik een keer zoiets aan doe.

Op hakken lopen is trouwens zo moeilijk nog niet!

Liefs.

@Wolkje.

• July 13, 2025

Hii

Leukk!😊 Knap dat je op hakken lopen niet moeilijk vind, ik val zo om haha😆

xxx Lieve!

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 14, 2025

Hoi hoi lieve ​@Wolkje  ik had hier helemaal overheen gekeken blijkbaar 🤭maar leuk om te lezen! Spreekt mij als kilt- (en rok) drager wel aan 😉 ik zag pas geleden nog 2 jongens ergens (in mijn omgeving) ook in kilt aan de wandel en zij waren van een school die veel aan muziek deed, en zij tweeën hadden als deel interesse piperbands en de bijbehorende muziek 😍 daar heb ik dus een heel tijdje mee staan praten. Tot hun leerkracht hun belde waar ze bleven haha. We hadden een mooie klik,  nummers gewisseld en ze zeiden nog dat het ze erg mee viel hoe mensen reageren. Is ook mijn ervaring. Met kilt in elk geval. Met gewoon rokje is het minder " gewoon" blijkbaar en snap ik je reactie. Toch doe ik dat ook aan, alleen niet naar school. Ik zou wat dat betreft de moed en kracht van ​@Tover01  moeten hebben 😉😘 die dat wel doet. 💪 Maar als je dus in rok wil als jongen en geen zin hebt in allerlei commentaren dan is de kilt nog het meest geaccepteerd zogezegd. Ook mijn ervaring.  

En op hakken lopen heb ik nooit geprobeerd en als ik de reactie van ​@Lieve2009 lees is dat in mijn geval zeer verstandig haha 😉zou het daarnaast ook niet mooi vinden bij mij. Dus knap van jou ! 

Groetjes liefs Tartan XxX

P.S. ​@Lieve2009  wat lief dat ik in je handtekening mag staan! 😊😘

Wolkje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 14, 2025

Hii

​​​​​Hoi @Lieve2009!

Leukk!😊 Knap dat je op hakken lopen niet moeilijk vind, ik val zo om haha😆

Bedankt voor het compliment! Het was eerst even oefenen, maar ik heb het onder de knie.

xxx Lieve!

xxx

Hoi hoi lieve ​@Wolkje 

Hoi ​@Tartan15!

ik had hier helemaal overheen gekeken blijkbaar 🤭maar leuk om te lezen!

Bedankt! 

Spreekt mij als kilt- (en rok) drager wel aan 😉 ik zag pas geleden nog 2 jongens ergens (in mijn omgeving) ook in kilt aan de wandel en zij waren van een school die veel aan muziek deed, en zij tweeën hadden als deel interesse piperbands en de bijbehorende muziek 😍

Wat leuk!

daar heb ik dus een heel tijdje mee staan praten. Tot hun leerkracht hun belde waar ze bleven haha. We hadden een mooie klik,  nummers gewisseld en ze zeiden nog dat het ze erg mee viel hoe mensen reageren. Is ook mijn ervaring. Met kilt in elk geval. Met gewoon rokje is het minder " gewoon" blijkbaar en snap ik je reactie. Toch doe ik dat ook aan, alleen niet naar school. Snap ik. Ik denk dat ik het pas zou durven als ik naar het mbo ga.

Ik zou wat dat betreft de moed en kracht van ​@Tover01  moeten hebben 😉😘 die dat wel doet. 💪

Dat zou ik ook wel willen kunnen!

Maar als je dus in rok wil als jongen en geen zin hebt in allerlei commentaren dan is de kilt nog het meest geaccepteerd zogezegd. Ook mijn ervaring.  

Snap ik.

En op hakken lopen heb ik nooit geprobeerd en als ik de reactie van ​@Lieve2009 lees is dat in mijn geval zeer verstandig haha 😉zou het daarnaast ook niet mooi vinden bij mij. Dus knap van jou ! 

Het was best ingewikkeld, maar niet heel moeilijk.

Groetjes liefs Tartan XxX

Groetjes terug!

P.S. ​@Lieve2009  wat lief dat ik in je handtekening mag staan! 😊😘 Dat is zeker heel lief van haar!

Liefs.

@Wolkje 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 21, 2025

Het is echt geweldig om een jurk te dragen, het geeft je een gevoel van vrijheid dat je met geen enkele andere outfit hebt. Het is gewoon fantastisch in de zomer :)
Ik vind het een super initiatief!

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 7, 2025

Ik vind het zeker niet gek hoor als een jongen een jurk aan heeft. Hij moet lekker doen wat hij zelf fijn vind :)

xx liefs Wolf 🐺

Wolkje
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 11, 2025

@Zalixy@Wolf 

Zo is het 'm nou net :)