Skip to main content

Ik ben een boek aan het schrijven.

  • 22 August 2023
  • 96 reacties
  • 1121 Bekeken

Hayy iedereen!

Ik ben dus een boek aan het schrijven, en ik heb een paar vragen en adviezen nodig. Als jullie vragen over het boek zelf hebben stel ze gerust, want ik word altijd heel enthousiast als ik erover kan vertellen.

 

Het boek gaat over een meisje van 17 Emily heet ze, ze wilt zelfmoord plegen want ze is ongelukkig, haar ouders zijn dood gegaan bij een auto-ongeluk ze woont in een weeshuis, maar ze heeft geen vrienden en ze is altijd maar alleen. Als ze op haar 17e verjaardag dan toch echt het besluit neemt om er een einde aan te maken gaat ze naar een brug in de buurt, precies op het moment dat ze wilt springen word ze gered door een mysterieuze jongen van 19. Hij brengt haar terug naar het weeshuis en verdwijnt weer uit het leven van Emily. Wat hij niet weet is dat hij een inspiratie is voor Emily om haar leven terug op de rails te krijgen, daar begint Emily dan ook hard aan te werken. Als ze opeens beseft dat het weeshuis er niet voor haar is loopt ze weg. Ze gaat naar die beruchte brug, ze heeft de nodige dingen mee, maar geen eten en drinken, en 1,5 dag later zakt ze neer ergens onder een grote boom, ze is kapot en kan niet eens meer opstaan als er een storm losbreekt. Het bliksemt en het dondert, de jongen loopt toevallig langs en trekt haar net op tijd onder de boom vandaan, de bliksem slaat een paar seconden in en de boom staat in lichterlaaie, Emily raakt bewusteloos en ze word wakker in het ziekenhuis. Waar de dokters denken dat de jongen haar broer is. Ze word uit het ziekenhuis ontslagen en gaat mee met de mysterieuze jongen. De jongen wil zijn naam niet vertellen vanwege zijn achtergrond en Emily mag hem Jake noemen. Ze vind het raar, maar deze Jake heeft wel 2 keer haar leven gered, dus ze verblijft bij hem, ze beleven wat avontuurtjes samen, maar als ze een discussie krijgen over dingen onder ogen komen gaat ze terug naar het weeshuis om te leren hoe ze het alleen overleeft. Het weeshuis kijkt niet op of om als ze terug is, ergens doet dat pijn, maar Emily kan nu wel haar eigen gang gaan.

Tot zover ben ik gekomen.

Ik ben van plan om het uit te geven, maar eerst moet ik de aandacht trekken van mensen, sociale media en zo. Daarvoor had ik het plan om bij de middelbare scholen die ik ken elke week 1 bladzijde neer te legen om te lezen, en dat ik dat dan anoniem doe, maar ik weet niet of dat slim is.

Wat vinden jullie van dat idee?

Wat vinden jullie van het verhaal tot nu toe?

Hebben jullie andere ideeën om de aandacht te kunnen trekken of om alvast iets van een uitgever te vinden?

Hebben jullie nog vragen over het boek?

Zal ik een klein stukje van het begin plaatsen hier?

 

-OnlyMe

Hey @Caiya 

Ik heb op mijn telefoon de app Sketchbook, een goede app om te tekenen. Misschien kan je die gebruiken?

Misschien kan ik ook nog wat proberen voor de kaft als je dat goed vindt?

 

Ik had nog een paar ideetjes voor de titel, maar ik denk niet dat ik tegen die van Caiya op kan, ze zijn echt mega goed!

 

  • Bruggen, bliksem en bonje 
  • De sprong dat me liet leven
  • 2x gered
  • Kiezen voor leven
  • Jij liet me leven
  • Jij bent mijn rails (Omdat ze nadat ze gered is door Jake haar leven weer op rails wilt krijgen)
  • Leven of springen? (Mijn zusje kwam hierop, ik vond het de moeite waard om te melden)
  • De brug waar ik de rails zag
  • De Brug naar leven (omdat ze bij de brug Jake ontmoette)
  • Een onbekende die me liet leven (omdat ze niet weet wie Jake eigenlijk is)
  • Weg bij het weeshuis 
  • Hij liet me leven
  • Licht aan het einde van de tunnel
  • Only me? (Omdat ze Jake ontmoette, en ik vond de titel Only me en Only Emily goed, maar ik heb er gewoon een vraagteken achter gegooid)

Ik had ook Sprong naar leven, maar die had Caiya al bedacht, zag ik.

 

Veel succes met schrijven!


Hallo @Natureflower , van mij mag je ook dingen uitproberen voor de kaft, en dankjewel voor de titels! Daar heb ik echt wat aan ik vind ze even mooi als die van @Caiya Dus geen zorgen!

-OnlyMe


Hey allemaal!

Bedankt voor de complimenten @Askygirl, @Tartan13 en @Jesse_6567 ! En jouw titels vind ik ook wel mooi @Natureflower ! Je kan er zeker tegen op! De mooisten vind ik ‘De sprong dat me liet leven, Kiezen voor leven en Licht aan het einde van de tunnel’! Ik was ook al aan het denken in richting van Sketchbook, ik hoor er veel positieve dingen over. 

Heb je al een titel @OnlyMe?

Veel liefs Caiya

 


Nee @Natureflower En @Caiya Ik heb dus hier echt 4 uur geleden ofzo een reactie geplaatst en ook een topic met een top 15 dat jullie kunnen stemmen maar die is dus nog steeds niet geplaatst, en ik merk dat dat me een beetje pist maakt, maar nee.

-OnlyMe

P.S #VerwijderDeCheck


Oh sorry @OnlyMe  LOL

Ik had het nog niet gezien…

Bedankt voor het compliment @Caiya!


@Caiya ik ben bezig geweest voor de kaft en heb nimu dit:

 Wat vind je ervan en misschien kan je het gebruiken?


@Natureflower Wow! Dat is werkelijk prachtig, en dat heb je zelf getekend op de computer? Dit allemaal?! Dat is zo mooi! Wel heb ik nog een tip, ik zie dat de pilaren van de reling van de brug niet helemaal recht en even breed zijn, dus misschien kan je daar nog wat mee? En nog een nachtelijke achtergrond ofzo, want het is in de nacht, verder vind ik hem echt al heel erg goed!

-OnlyMe


@OnlyMe  

Ik was al een beetje aan het puzzelen met de pilaren, maar bedankt vooor de tip!

Ik heb de app op mijn telefoon en heb er een speciaal pennetje voor, maar ik heb het helemaal zelf gemaakt ja!


Dat is helemaal mooi @Natureflower !

Ik heb wel nog een extra toevoeging voor de cover en dat is:

De Titel!

Dat wordt waarschijnlijk Jake & Ik, maar er moet nog even een paar reacties komen op mijn stem topic voordat ik dat 100% zeker weet.

-OnlyMe


Ik ben benieuwd! 

Ik wil graag weten hoe je de titel wilt hebben, want dat kan op allemaal manieren, als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je het niet weet, wil ik wel wat bedenken.

Ook heb ik het druk de komende dagen, dus ik weet niet hoelang het gaat duren.


Omg ik vind het zó knap ! Echt goed wat jij doet @OnlyMe ! En dan @Natureflower  ook zo mooi!  Echt knap gemaakt! Maybe zo'n tekeningen zou ook mooi zijn bij het verhaal van @Maiskolfje . Maar het boek is echt enorm knap! Pet af hoor! 

Asky XxX 


Is niet erg @Natureflower Op de voorkant boven Emily ik mooie sierlijke letters, verder mag je er helemaal je eigen draai aan geven!

-OnlyMe

P.S. neem je tijd, ik zeg altijd: “geduld is een schone zaak.” 😂😂


Hey @Natureflower!

Dat is heel goed! Ik zou Emily wel iets kleiner maken, dan lijkt de brug groter, en dan kun je dus woester water tekenen. Want een kleine brug over heel woest water zie je niet vaak. Dat maakt het misschien iets realister. Verder vind ik hem heel goed!
Ik ben op het moment een drawing pad aan het zoeken maar dat duurt denk ik niet zo lang dus over een paar dagen kan ik ook digitaal tekenen! 

Liefs Caiya


Misschien kunnen we een collab doen @Caiya? Dat jij de achtergrond doet en ik de brug met Emily? Ik ben namelijk niet zo goed in achtergronden


Tuurlijk @Natureflower! Dan moet we er wel voor zorgen dat de afmetingen en zo goed passen! Doe jij dan eerst Emily en de brug tekenen en dat je de tekening hier post, en dat ik dan er de achtergrond bij maak? Of hoe stel je je het voor?

Liefs Caiya 

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.


Dat lijkt me een goed idee @Caiya! Ik ga kijken of ik er vandaag nog aan kan werken!


Ik hoef alleen nog de titel, maar even een snelle check-up, het witte om Emily heen kan nog verwijderd worden:

 


Ik denk dat ik hem af heb, natuurlijk sta ik open voor tips en aanpassingen:

 

Hopelijk is het wat!

 

  1.  

Hey @Natureflower!

Ik wil nou niet slecht of zo overkomen maar dat is echt niet mijn style! De schrift erboven vind ik van de vorm wel heel erg goed! Van de kleuren wel wat minder, ik weet ook niet of dit zo bij het thema past, zeg maar de kleuren, want het gaat om zelfmoord en dan zijn het best felle kleuren. Wat ook handig zou zijn is in welk jaar het verhaal zich afspreekt. Want als het verhaal zich in het heden afspeelt dan is dit een passendere cover dan bij een verhaal wat zich afspeelt in 1900 ofzo. Nogmaals, ik wil niet slecht overkomen, het is alleen niet mijn style. Misschien vindt @OnlyMe het wel heel mooi! Maar zoals gezegt is denk ik het belangrijkste element om te weten in welk jaar het zich afspeelt want nu boeken die zich in het nu afspelen heben best vaak ongeveer zon cover.

Liefs Caiya


Ik vind het niet erg van die kleuren hoor, ik wist het zelf ook niet.

Die kunnen trouwens met een paar minuten aangepast worden :)

We zien wel nadat @OnlyMe heeft gereageerd ig.

 

  1.  

Heyy, wat ik zou doen is eerst de achtergrond erbij maken en dan pas de kleuren van de brug en de titel kiezen, want stel dat de achter grond zwart is (van de nacht) en dan een zwarte brug, dat klopt dan niet helemaal, dus ik zou zeggen we hebben nu duidelijk welke vorm de brug is en Emily (Emily kan gewoon hetzelfde blijven als nu) en dan nu de achtergrond. Het speelt af in iets later dan nu denk ik, maar wel gewoon met dezelfde dingen. Ook zou ik de letters iets kleiner doen.

Dat waren mijn tips.

-OnlyMe


Bedankt! 

Ga jij dan nu bezig met de achtergrond @Caiya? Als je het wilt kan je dan gelijk de titel een beetje aanpassen.

Het is net een marathon, en nu geef ik het stokje over 😁

 

  1.  

Heyy allemaal!

Ik heb een account op …., en dus dacht ik dat het dan misschien leuk was om een stuk van het verhaal te plaatsen. Ik heb het vertaald (laten vertalen) in het Engels zodat meer mensen het kunnen lezen, dus dat is wel heel tof. Hij is tot nu toe door 4 mensen gelezen🤣, maar dat komt vast nog wel, ik ga ook vanavond er een stuk bij schrijven. Ook heb ik een … van…….geplaatst, die is al door 10 mensen gelezen. Ik ben er heel blij mee en ben benieuwd naar hoe de cover wordt!

-OnlyMe


Hoi allemaal!

Ik ga zo weer een stukje plaatsen, maar eerst wilde ik even een vraagje stellen.

@Caiya Ben je al bezig met de cover? En zo ja is hij bijna af? Ik ben heel benieuwd.

Ook voor de rest van het verhaal kan er wel stukjes in voorkomen van drinken als minderjarige. Iemand die ongesteld word, en een klein groot jongens probleempje zoals ik het heb genoemd in het boek. Ik weet niet meer precies wat ikal geplaatst heb, maar in elk geval alvast een waarschuwing als je daardoor getriggerd word. En natuurlijk niet drinken als minderjarige!

-OnlyMe


Hier is dan nog een stuk van mijn verhaal:

De volgende ochtend pakte ik de enige schone kleren die ik nog had, en nam een douche, ik was al om 7:00 wakker, maar dat maakte niks uit, ik douchte trok mijn kleren aan een lichtblauwe spijkerbroek met flair en een zwarte top aan. Ik kamde mijn haren met zijn borstel en deed met een elastiekje die ik zelf mee had een hoge staart in. Ik zag er best goed uit zo, al zeg ik het zelf. Ik ging naar de keuken en begon de tafel te dekken, over een halfuurtje zou Jake opstaan. Ik begon met twee eitjes te bakken, en zette een deksel op de pan toen ze klaar waren zodat het niet koud zou worden. Ik zette de tv aan en keek ernaar, ik hoorde de wekker van Jake afgaan, dus ik ging het brood ontdooien. Ik legde net de eitjes op het brood toen Jake de kamer binnenkwam. Hij wreef in zijn ogen. ‘Emily, je weet toch wel dat je niet mijn huishoudster bent?’ vroeg hij terwijl hij aan tafel ging zitten. ‘Nou, daar wilde ik eigenlijk nog met je over praten, want ik vind het nog steeds vreselijk dat je in de opslagkamer moet slapen, dus-’ Jake onderbrak me: ‘Daar gaan we toch niet weer over beginnen hè?’ zei hij. ‘Nou als je me even laat uitpraten, ik had het plan om die kamer te gaan ordenen, zodat je niet zo in die rommel hoeft te slapen, maar dan heb ik wel je toestemming nodig om aan je spullen te mogen komen in de opslagkamer, maar ook in je gewone kamer, zodat ik wat dingen op een goede manier kan inrichten. Dus wil je me please toestemming geven?’ Hij zuchtte: ‘Vooruit dan maar, als je me maar uitlegt waar alles ligt, want ik moet wel nog alles kunnen vinden in mijn eigen huis.’ ik blij sprong ik op en gaf hem van achteren een knuffel, hij verstijfde, en ik liet hem snel los. ‘Sorry, dat was niet mijn bedoeling.’ Hij veegde zijn mond af en stond op: ‘Ik moet denk ik maar eens gaan, doei.’ Hij stond op ging naar de gang pakte zijn tas en deed zijn jas aan. ‘Heb ik iets verkeerd gedaan?’ vroeg ik in de war. ‘Nee, nee Emily, ik heb gewoon haast, als je me nodig hebt kan je me bellen, mijn nummer staat op een briefje op mijn bureau, en ik heb al een extra tandenborstel neergezet voor je, de oranje is van jou. Doei!’ en weg was hij.

Ik keek naar de deur. Wat was er nou net gebeurd? Ik gaf hem een knuffel en hij verstijfde, en toen moest hij opeens heel snel weg. Ik snap er helemaal niks meer van, ik vraag het vanavond wel, als hij terug is. Nu kan ik lekker aan de slag. Ik bracht alle dozen naar de woonkamer, en keek erin, ik pakte een stuk of 6 dozen met kleren mee en bracht die naar Jake zijn slaapkamer. Haalde al zijn in de kast gepropte kleren uit de kast, en begon alles netjes op te vouwen en op te hangen, truien en vesten daar, korte ouwen T-shirts daar, naast de lange mouwen T-shirts, korte en lange broeken naast elkaar, en zo voort, alle jackets hing ik op en er was nog best wat ruime over. Ik liep naar zijn ladekast, en zag er allemaal zooi in zitten, alles wat ik dacht dat weg kon, legde ik in lege dozen, dan zou ik die later laten controleren door Jake, toen de eerste lade leeg was begon ik zijn ondergoed op te vouwen, en in de la te leggen, ik weet niet of hij dat fijn vindt, maar hij had me toestemming gegeven. Ik maakte de andere lades leeg, en de spullen die ik nuttig vond legde ik op het bed. Ik haalde de rest van de dozen, en maakte ze 1 voor 1 leeg, toen alle dozen leeg waren, ging ik lunchen, ik nam een banaan, en een paar wortels. En daarna ging ik weer aan de slag, alle spullen die ik vond dat weg moesten deed ik in de dozen, en er bleven dozen over, maar die zou ik misschien later nog kunnen gebruiken. Ik begon met in de lades spullen die Jake naar mijn idee niet zo snel nodig zou hebben in de lade kast op te ruimen, al de decoratie dingen voor het appartement zette ik in de lege vensterbanken, op tafel of kastjes of in zijn boekenkast. Ik ging zoeken naar een boor, en hing foto’s op aan de muur ook hing ik een kalender aan de muur. Ik ruimde de spelletjeskast in, met UNO vooraan, en dat ging door totdat alles eigenlijk helemaal opnieuw ingericht was. Ik keek tevreden naar mijn werk en stapelde de dozen met spullen die weg kunnen in de opslagkamer en de dozen die leeg waren vouwde ik in, en deed onder het bed. Daar was veel meer ruimte, en ik maakte Jake zijn bed op, ik pakte een plastic uitklapstoel, en legde daar zijn wekker en boek op, ook zocht ik het weer op voor de volgende dag en zocht een leuke outfit uit zodat hij die de volgende dag kan dragen. Ik had het niet door, maar het was al 20:00 en ik had heel veel trek. Ik douchte en deed mijn haar weer in een hoge staart. Ik stuurde een berichtje naar Jake:

Heyy,

Emily hier, ik vroeg me af, wat kan ik nu voor mezelf koken? Wat heb je voor vanavond op de planning staan?

Liefsss.

P.S. Ik heb de wortels al opgegeten samen met een banaan als lunch, dus die kan ik niet gebruiken;).

Ik kreeg al heel snel een antwoord terug dat luidde:

Shit, sorry, altijd de avonden dat ik werk eet ik niet thuis, en heb ik dus niks voor vanavond voor je, kom maar hier heen, dan kan je hier eten, gratis, van het huis, het spijt me, ik zal daar aan denken de volgende keer, kom maar langs. Ik stuur je het adres wel.

Liefs Jake.

P.S. Volgende keer eet je brood met zoet beleg en koekjes, wortels zijn gezond, maar jij moet aankomen, dus geen wortels voor de lunch, bak volgende keer maar 2 eieren voor jezelf, en anders doe ik het. 🙂 komt goed, ik ga je helpen, dat weet je.

Ik glimlachte om zijn berichtje en pakte mijn jas en handtas en opende de kaart om de weg te wijzen. Ik was er in een kwartier en ik werd met open armen ontvangen door de bediening, ze namen me meteen mee naar de keuken, een stukje waar ik niet in de weg zat. Alle collega’s waren erg enthousiast om me te zien en kwamen omstebeurt een praatje maken, het was erg gezellig, en Jake kwam me het eten brengen, hij zag er goed uit in zijn witte overhemd, zwarte broek, nette schoenen, en zwart schort. Hij bracht me een bord met rijst, spek en boontjes en een heerlijke saus. Ik at voor mijn doen gulzig, en zei geen nee tegen een drankje (alcohol vrij) het was een heerlijke avond, maar ik sloeg het toetje af. Ik wilde opstaan toen Jake naar me toe kwam. ‘Nog niet gaan, ik mocht eerder weg vanwege jou, dus als je even een kwartiertje wacht kan ik mijn laatste tafel bedienen en me omkleden.’ Ik knikte, maar pakte mijn jas wel alvast. ‘Ik wacht buiten.’ zei ik en hij knikte en liep snel weg.

Toen ik door het restaurant liep werd ik aangesproken door een klant. ‘Zeg mevrouw, weet u misschien het recept van dit gerecht?’ Ik glimlachte. ‘Ik werk hier niet, maar ik zal even overleggen met de chef of u dit recept mag hebben, een moment alstublieft.’ ik liep terug naar de keuken en overlegde met de chef. Ik liep terug naar de meneer en mevrouw. ‘Het spijt me ten zeerste meneer, de chef wilt dit recept graag geheim houden, het was van zijn moeder, en het doet hem aan zijn jeugd denken, mooi dat u ervan heeft genoten, en u kunt het altijd nog een keer komen eten.’ bood ik hem aan. ‘Dankuwel jongedame, mag ik u complimenteren met uw goede manieren?’ Ik gaf een hoofdknikje en liep het restaurant uit. Dat ik met zulk respect werd aangesproken had ik nog nooit meegemaakt. Jake kwam naar buiten en keek naar me met bewondering: ‘Ik wist niet dat jij op zo een goede manier met mensen kan omgaan, anders had ik je gelijk meegenomen.’ Ik glimlachte. ‘Dus lekker gewerkt?’ vroeg ik. Hij knikte.

‘Ehm, Jake?’ ik krabde aan mijn achterhoofd, en hij keek op. ‘Ja?’ ik schraapte mijn keel. ‘Nou, ik wilde het nog even hebben over vanochtend, toen je in al die overhaast vertrok.’ hij haalde zijn hand door zijn haar. ‘ehh, ja, sorry daarvoor. Ik had niet zo moeten doen, ik weet niet wat ik had.’ ik beet op mijn lip. ‘Ik heb het gevoel alsof er meer achter zit.’ ik draaide Jake naar me toe, en dwong hem om me aan te kijken. ‘Wees alsjeblieft eerlijk tegen me, ik zie het als je liegt. Het is gewoon een vraag.’ Hij zuchtte: ‘Eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed. Ik denk dat ik me gewoon niet zo goed voel. Misschien ga ik ziek worden ofzo. En de laatste tijd slaap ik ook niet zo lekker.’ Ik keek hem aan en zag de wallen onder zijn ogen. ‘Jake, neem even een pauze, neem vrij, meld je ziek, je werkt heel hard, en dat is heel goed van je, maar je kan echt wel een keertje ziek zijn, of vakantie nemen, bij je vrienden van studie kan je om aantekeningen vragen, en dan kan je nu gewoon even uitrusten, je staat op ontploffen, dat is voor niemand goed.’ zei ik.

Ik zag dat hij bibberde. Ik legde een hand op zijn rug en wreef voorzichtig, bang dat hij verkeerd zou reageren. Hij pakte mijn hand vast en haalde die weg. Hij keerde zich nu volledig naar mij en pakte me vast en gaf me een knuffel, ik voelde warme tranen op mijn schouder vallen. Hij greep me stevig vast, en liet me niet meer los tot ik hem aantikte, hij keek me verschrikt aan. ‘S-sorry.’ zei hij snel, en hij liep snel weg. Ik moest rennen om hem bij te houden. Ik pakte snel zijn hand vast, en maande hem tot stilstand. ‘Je had een knuffel nodig, dat is normaal Jake, daar hoef je niet voor weg te rennen. Ik heb trouwens een verrassing voor je.’ Hij keek op en liet mijn hand los.

We liepen terug naar het appartement, ik deed de deur open en glipte alleen naar binnen om een blinddoek te pakken, toen Jake hem om had nam ik hem mee naar de opslagkamer, ik deed de blinddoek af en hij keek verbaasd rond. ‘Wauw, Emily, dat heb je heel goed gedaan.’ Ik nam hem mee door het hele appartement en liet hem alles zien, hij was erg onder de indruk en ik keek hem trots aan. ‘Waarom heb je dit gedaan?’ vroeg hij. ‘Ik denk dat dat meerdere redenen heeft. Omdat jij mijn leven hebt gered, omdat je me onderdak verleent, omdat ik het leuk vind om te doen, omdat ik de blijdschap op je gezicht wilde zien, ik wilde je trots maken.’ bij het laatste bloosde ik en hij keek me aan. ‘Nou, dat is je heel goed gelukt!’ hij tilde me op en draaide een rondje, ik moest lachen en was blij. Het was al 22:45 en ik was moe. ‘Jake, meld je ziek op school en neem vrij van werk, dan ga ik nu slapen, zet je wekker uit, dan kan je lekker uitslapen.’ Hij knikte, en ik reageerde blij. ‘Welterusten Jake. Ga je ook zo naar bed?’ vroeg ik en hij knikte. Ik ging naar bed toe en viel snel in slaap.

Midden in de nacht werd ik wakker omdat ik gekreun hoorde. Ik liep naar Jake’s kamer toe en deed zijn deur open: ‘Nee! Alsjeblieft..Doe het niet. Moeder! Nee!’ Jake begon te snikken, en ik liep snel naar hem toe, ik voelde aan zijn voorhoofd, hij had koorts. Ik pakte de deken van zijn tweepersoonsbed en legde hem voorzichtig over hem heen. Ook pakte ik uit de badkamer een washandje en maakte hem nat, ik liep terug naar Jake en veegde het zweet van zijn voorhoofd. Hij bleef mompelen en draaien, totdat hij alleen maar bleef snikken, ik bleef zijn voorhoofd deppen, en hij deed langzaam zijn ogen open. Ik glimlachte: ‘Het komt goed Jake,het was maar een nachtmerrie, ik ben bij je.’ fluisterde ik. Hij ging overeind zitten, en ik gaf hem een knuffel. Hij was helemaal nat van het zweet. ‘Jake, ga maar even douchen, ik pak schone kleren voor je, dan kan jij je even opfrissen. Hij knikte vermoeid. ‘Jake, kijk me aan, lukt dat zelf?’ Hij wankelde en knikte. Ik pakte een schone pyjama voor Jake en gooide dier zonder te kijken naar binnen. Na een kwartier was Jake opgefrist, en hielp ik hem naar de woonkamer. Ik pakte de deken en de washand. Ik gaf de deken aan Jake en kwam naast hem zitten onder de deken. Hij pakte mijn hand. ‘Dankjewel.’ fluisterde hij schor. Ik kneep in zijn hand. ‘Jake, ik wil dat je vanaf morgen weer in je eigen bed slaapt, je bent ziek, dus je kan me niet tegenspreken.’ Jake kreunde, maar ik legde een vinger tegen zijn lippen. ‘Ga maar liggen Jake, ik blijf bij je.’ Hij legde zijn hoofd in mijn schoot en strekte zijn benen, ik legde het kleine dekentje over mijn benen, zodat die niet koud zouden worden. Ik aaide Jake over zijn haar, en hij sloot zijn ogen. Hij was nog steeds gloeiend heet, maar hij was meer ontspannen. Ik sloot mijn ogen ook, en zo vielen we in slaap.

 

Ik ga meer plaatsen, maar ik ben bang dat ik teveel letters of dingen in een bericht heb, dus dat volgt.

-OnlyMe


Reageer