Skip to main content

Ik ben dol op musical en ik wil niets liever dan er mijn beroep van maken.  Ik wil tenminste 1  keer een rol in een grote productie,  maar ik ben bang dat me dat nooit gaat lukken.

In mijn eindmusical speelde ik een hoofdrol en ik kreeg veel complimenten van andere ouders. (Maar het niveau is bij eindmusicals altijd laag) Het jaar daarop ging ik op musicalles voor beginners en ik was de ook de oudste. Maar die cursus stopte na twee lessen  omdat er onvoldoende aanmeldingen waren. Mijn docent zei toen dat ik talent heb en ik werd naar een groep op een hoger niveau gestuurd.

Mijn middelbare school organiseert elk jaar een schoolmusical. Ik deed voor het eerst auditie in de eerste, maar ik kreeg geen rol. De kinderen die een rol hadden waren ook veel beter dan ik en toen ben ik gaan twijfelen.

Nu zit ik in de tweede en heb weer auditie gedaan. Maar dit jaar waren er zo veel aanmeldingen dat niet alle kinderen mee konden doen. Ik mocht ook niet meedoen. Dit was een  deuk mijn zelfvertrouwen. Hoe kan ik een rol in een grote productie als ik niet eens mee mag doen in een eenvoudige schoolmusical?

Ik wil zou graag musicalactrice worden.  Weten jullie hoe ik hier mee om kan gaan?

Niet iedereen heeft een goed oog voor talent. Bij iedereen is "goed genoeg" weer anders, maar zolang je het leuk vind en je fijn voelt als je bezig bent met toneel is het goed genoeg, zolang jij blij bent is het goed. Misschien zien ze een verborgen talent niet 😉. Ik wens je veel succes en hoop dat je ergens nog een kans krijgt!

Groetjes @anneli

Ik hou ook veel van acteren, maar ben nooit aangenomen bij een auditie. Ik zit ook alleen maar te twijfelen aan mezelf, maar ik zeg altijd tegen mezelf:

Je hobby’s hoef je niet goed in zijn, maar je moet plezier hebben!

Hoi @Isje1324 ! Ik hou minder van musicals en meer van echt puur acteren. Zelf wil ik ook later daar mijn beroep van maken om in films te gaan spelen enzo. Ik zelf heb wel wat meer succes gehad, ik ben begonnen aan mijn 9e jaar toneel, ik heb in 1 film gespeeld (hij is nog niet uit) en ik heb al wel een paar “fans” (een x of 2 een foto gemaakt of handtekening gegeven)

Ik zelf wil me gaan inschrijven bij een casting bureau, en misschien is dat ook wel iets voor jou? Want daar hoef je niet alleen gecast te worden voor films, maar ook musicals en anderen soorten toneel of dans. Wat je ook kan doen is zoeken naar workshops of vooropleidingen voor musical les. En heel veel oefenen en proberen stevig op je voeten blijven staan, want anders kan het zijn dat mensen die diamant van talent niet zien omdat je hem wegstopt voor anderen.

Ik hoop heel erg dat het je gaat lukken! (En dat mijn tips helpen)

-OnlyMe

Hey! Misschien is er een vereniging in je buurt of regio waar je dit ook kunt doen? Volgens mij zijn er overal tekorten aan vrijwilligers dus vast ook daar. Ik weet niet hoe zo'n club heet, misschien een toneelvereniging of jeugdtheater bijvoorbeeld.  Misschien kun je via de site van je gemeente iets vinden. Het zou bijna raar zijn als je niet iets kunt vinden 😊. Zoek maar eens. Lijkt me trouwens best leuk om te doen acteren en zingen!

Succes ermee, gaat je vast lukken!

Liefs Tover xxx

Zolang je er voor gaat en je er plezier in hebt, hoef je je geen zorgen te maken! Gewoon blijven proberen!

Je kan ook misschien op theater gaan, dan leer je hoe je je helemaal kan inleven.

Liefs,

1.  

Reageer