Skip to main content

Hut bouwen, tips?

• August 31, 2026
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+5

Hey, even een positief topic. Want ik probeer positief te blijven. Mijn bestie (10) en ik (13) zijn bezig met een hut bouwen, we hebben al 1 muur af! 

Ik hoop dat ik deze foto mag plaatsen , er is niets herkenbaars op te zien, en anders verwijderen jullie hem maar 

Er moeten dus nog meer muren en het moet waterdicht worden maar het liefst wil ik alleen natuurlijk materiaal (muv de plaat en de balk) ik dacht misschien nog iets met modder cement, en groene takken en riet voor de camouflage, maar we hebben eigenlijk geen idee hoe we het moeten aanpakken.

Materiaal wat we kunnen gebruiken is trouwens: 

- takken, groot en klein

- bladeren, riet, gras

- boomschors en kleine stukjes hout 

- zand en water

Elke tip is welkom! 

Liefs :) 

( foto verwijderd door De Kindertelefoon op verzoek van topic starter, vanwege de anonimiteit )

5 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 1, 2026

Hoi, met heel flexibele takken kun je misschien vlechten en zo een stevige "wand" maken. Maar daar heb je veel geduld en tijd voor nodig. Wel heel goed dat jullie alleen natuurlijk materiaal willen gebruiken! 

https://schooltv.nl/video-item/hoe-bouw-je-een-hut-in-het-bos-water-en-winddicht

Groetjes Tjempie xxxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • September 1, 2026

Hey ​@Tjempie dankjewel voor het filmpje en de tips! Ik zal kijken. Vlechten kan misschien ook wel met riet ! Bestaat niet voor niets een rieten dak ;) 

Liefs :) 

Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • September 6, 2026

Graag gedaan! Lukt het met de tips? 😍

Groetjes Tjempie xxx 

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • September 6, 2026

Hey ​@Tjempie, ja het gaat heel goed! Niet perse met de tips maar we hebben veel extra materiaal "gekregen". Oud hout en ook wel iets speciaals :) 

En ik heb een hele lange dikke tak ingegraven en die dient nu als plafond en soort balk om weer andere takken tegenaan te zetten!

ps kindertelefoon kan de foto toch  verwijderd worden ivm anonimiteit? Dank :)

Liefs 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • September 6, 2026

Hoi ​@Yusa ,

de foto is verwijderd zoals gevraagd hoor. Goed dat je om je eigen anonimiteit denkt. Veel succes met de hut!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon