TW!! Zelfm00rd!!
Elloha!
Ik ben een verhaal voor school aan het maken, maar weet niet hoe ik verder moet. Ik moest ervoor dobbelen, en dit was de uitslag:
Hoofdpersoon: Anna
Voorwerp: Fietssleutel
Situatie: Onder een tafel
Ik heb al het meeste geschreven, maar kom niet verder. De situatie van onder de tafel is het enige dat ik nog niet heb ik nog niet erin. Ze heeft iemand per ongeluk haar vriend vermoord met een fietssleutel en heeft zware PTSD. Het idee verder is dat ze gestrest word en uiteindelijk zelfmoord pleegt onder een tafel.
Dit is het verhaal tot nu toe:
Sleutel van jou
"Fijne dag nog!" Zei Anna, terwijl ze nog steeds intern aan het smullen was van haar wekelijkse caprese. "Zucht, weer je fietssleutel vergeten?" Zei de soap medewerker sarcastisch. "Oh, shoot!" Realiseerde Anna, snel zoekend naar haar sleutel. "Misschien moet je een hanger ervoor kopen? Je verliest hem zo vaak, straks vind je hem niet meer terug." Stelde de medewerker haar voor. Anna zou denken dat Lyve nu wel geïrriteerd zou zijn van haar gewoonte van haar sleutels verliezen, maar toch was er altijd een vriendelijke lach op haar gezicht. "Ik zal erover nadenken." Antwoorde Anna toen ze haar sleutel gevonden had.
Buiten pakte ze meteen weer haar fiets en reed naar huis toe. Ze zag niks... Ze weet niks... Daar waren de gedachtes weer. In haar hoofd is niemand te vertrouwen, heeft iedereen geheimen. Naar huis, naar huis...
Ze was snel voor de deur van haar thuis. Maar toch hield ze zichzelf tegen. Er was iets mis. Ze kreeg langzaam kippenvel van het gevoel. Haar haren gingen overeind staan. Niet weer, alsjeblieft niet weer... Het had toch moeten helpen?... Dacht ze. Tegen het extreem oncomfortabele gevoel in ging ze toch zo snel als ze kon naar binnen. Ze sloeg de deur dicht en zakte naar de grond. Ze keek naar haar sleutels. Jij... Altijd weer... Ze smeet haar sleutels weg en zakte in elkaar. Alles was te veel. Ze kon niet meer voelen hoe het was om te leven, na wat er toen gebeurd was. Fucking get it together Anna... Dacht ze tegen haarzelf, maar het lukte gewoon niet.
Het duurde langer dan een uur voordat ze weer opstond en normale huishoudelijke dingen ging doen. Het gene dat haar wakker riep was dorst. Ze pakte een glas water en dronk het in een keer leeg. Ze pakte er nog een, en dronk die halfleeg. Haar energie van de dag was op, dus ging ze vroeg naar bed.
De volgende dag werd ze zoals altijd niet uitgerust wakker. Ze deed haar ochtendrituelen en ging naar beneden om ontbijt te maken. De sleutel lag er nog steeds. Ze probeerde er niet te veel aan te denken, wat gisteren was gebeurd. Wat er toen was gebeurd. "Oh, tijd voor werk!" Ook al zei ze het met een enthousiaste toon had ze zin in alles, behalve werk. Ze at haar ontbijt snel op en liep naar de voordeur. "Weer mijn sleutel bijna vergeten..." Ze liep terug om hem te pakken, maar aarzelde. Het was te lang om te lopen, dus besloot ze toch haar sleutel te pakken en te fietsen.
Op werk was het weer zo saai als elke dag. Een simpele kantoorbaan is dan ook niet zo amusant. Ze liep naar haar hokje en ging zitten. De energie en motivatie om te gaan werken zat er vandaag echt niet in bij haar, dus het koste haar nogal veel moeite om aan het werk te gaan. Ze stond op en keek naar haar collega's, die hadden er vandaag blijkbaar meer zin in dan haar.
"Heya Anna!" Ze schrok en dook onder de tafel, tot ze realiseerde dat het gewoon haar vriend was. Ze kroop onder haar tafel vandaan en stond op. "O-oh, hey Mike..." Mike keek bezorgd naar haar. "Gaat het goed? Is het-" Anna onderbrak hem. "Ja, en ik wil het er niet over hebben." Mike was nog steeds bezorgd. "An, we missen hem allemaal..." "Dat! -" Ze stopte haarzelf, en probeerde deze keer wat kalmer te praten. "Dat... Weet ik..." Mike legde zijn hand op haar schouder. Haar lichaam schokte in reactie en Mike trok hem snel weg en liep door. Ze keek weer terug naar haar laptop en werkte door.
Een paar uur later was het pauze, en werden de dagelijkse kranten uitgedeeld. Een van de enige voordelen van haar werk was elke dag een gratis krant, maar daar bleef het dan ook wel bij. Ze was nog bezig met de laatste punten zetten, maar andere waren al aan het lezen. Net zoals altijd als ze de kranten krijgen, begon het roddelen weer. Maar vandaag was de sfeer toch wat onrustiger.
(Spellingsfouten ga ik later doen)
De reveal van dat ze de guy vermoord had komt net wat voor de onder de tafel zelfmoord.
Heeft iemand tips en ideeën? (En mischien een idee voor een andere titel, want die vind ik niet zo heel goed persoonlijk)