Vraag

hoe zet je de begrenzer uit van een elektrische fiets

  • 22 April 2020
  • 4 reacties
  • 2762 Bekeken

Hoi

Ik wil graag de snelheidsbegrenzer uit zetten maar hoe moet dat ik rij op een elektrische fiets Cortina


4 reacties

Hi JandeB,

 

weet je zeker dat je dat wilt?

 

- begin quote

 

30.000 euro boete dreigt voor opgevoerde elektrische fiets in Frankrijk

Frankrijk gaat eigenaren, fabrikanten en handelaren die elektrische fietsen opvoeren bestraffen met maximaal een jaar celstraf of een geldboete tot 30.000 euro. Ook fabrikanten van opvoersets kunnen beboet worden.

Het opvoeren van een elektrische fiets door een handelaar kan ertoe leiden dat deze zijn vak drie jaar lang niet mag uitvoeren, meldt Tweewieler.nl. De opgevoerde fietsen mogen ook niet meer de weg op tot ze weer in originele staat zijn teruggebracht. Het is niet bekend hoe wordt gecontroleerd op eventuele overtredingen of waarvan de exacte hoogte van de boetes afhangt.

De wet, die met ingang van dit jaar van kracht werd, verbiedt het vermogen van de motor te verhogen zodat de voorgeschreven snelheden van 25 kilometer per uur voor ‘gewone’ elektrische fietsen of 45 kilometer per uur voor de zogeheten speed pedelecs zou worden overschreden. Wanneer de tweewielers sneller rijden dan oorspronkelijk, zijn ze niet langer fietsen en ben je dus ook niet verzekerd.

Ook Spanje en het Verenigd Koninkrijk zijn fel gekant tegen het opvoeren van elektrische fietsen. In Nederland zei verkeersminister Van Nieuwenhuizen vorig jaar nog dat ze voorlopig geen extra controles laat uitvoeren. Het opvoeren van een e-bike of de verkoop van opvoerkastjes is in Nederland weliswaar niet verboden, maar je mag niet met de opgevoerde voertuigen op de openbare weg fietsen. Vandaar dat handelaren in opvoersets in Nederland ook niet bestraft worden.

 

- einde quote

bron: https://www.ad.nl/auto/30-000-euro-boete-dreigt-voor-opgevoerde-elektrische-fiets-in-frankrijk~a5ef67a7/

 

Groetjes,

M&M's

hi

wat je wilt doen is zoals @M en Ms al zei illegaal, maar je kan het toch doen maar niet in overdrijven van snelheid ik weet niet hoe maar mogelijk is het wel :) (AFGERADEN!)

 

mvg

But why?

Het aantal nadelen kan ik niet op één hand tellen.
Dat heeft niets te maken met mijn hand, of mijn vermogen om te tellen, maar wel met het grote aantal nadelen.

Het voordeel:
Je gaat sneller?

Kun je dan niet beter een sneller voertuig kopen?
Natuurlijk kun je ook gewoon sneller fietsen dan dat, ook al heb je geen e-bike, maar ik denk niet echt dat jij daar zin in hebt.
 

Hey,

 

Wil je je elektrische fiets opvoeren of de begrenzer van je elektrische fiets opheffen? Dat is mogelijk, natuurlijk is dit verboden en niet toegestaan. Je maakt van je fiets in feite een brommer, maar dan zonder typegoedkeuring en dus ben je ook onverzekerd.

Maar dat was hier al verteld. 

Hier een site die er meer over verteld en ook uitlegt hoe.

(link verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer