Vraag

hoe ouders vertellen te stoppen met ehbo?

  • 11 April 2024
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ben een meisje van 14. zoals de titel al zegt, hoe moet ik mijn ouders vertellen dat ik wil stoppen met EHBO? ik zal uitleggen waarom.

ik vind ehbo heel leuk. ik vind het lichaam best mooi en wil graag mensen helpen. maar ik merk de laatste tijd dat ik het onprettig vind om mensen aan te raken. ik vind het ook jammer dat ik alleen met oude mensen zit (de jongste is iets van 30). toen ik vandaag wandelletsel ging doen wou ik geen voeten aanraken. in de pauze riep mijn moeder mij om mij boos te vertellen dat mijn ouders zo hard hun best hadden gedaan om mij een diploma te laten halen en dat ik dus nooit wat doe. ik had eens een keer nagevraagd of ik ook diensten moest draaien aan iemand die er verstand van had. het bleek dus dat ik geen diensten hoefde te draaien. opgegeven moment werden mijn ouders dus boos van dat ik geen diensten deed.

ik wil dus gewoon niet meer naar die lessen en ook geen diensten meer doen. maar ik durf het niet te vertellen omdat ze volgens hen zo hard hun best hadden gedaan om mij een diploma te kunnen doen.

ik heb echt het gevoel dat ik echt alles opgeef. ligt het aan mij?


4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

ik zou voorlopig proberen op niet op te geven, zo maak je je ouders trots (hiermee zeg ik niet dat ze dat niet zijn maar je snapt het heus wel) als je echt niet meer verder wil zou ik dat zeggen tegen je ouders, 

hoelang moet je nog EHBO volgen om zo’n diploma te hebben?

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik zou ook denken,maak het mooi af. Het is iets heel moois en nuttigs om te hebben en je zal vast trots zijn als je het haalt. Niet dat ik je tegen wil spreken maar ik denk dat het wel iets heel goeds is om te halen en te hebben! 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +17

EHBO is erg nuttig om te hebben, maar als jij je er echt niet prettig bij voelt kun je daar beter eerlijk over zijn tegenover je ouders.

Reputatie 7
Badge +9

hoelang moet je nog EHBO volgen om zo’n diploma te hebben?

niet lang want ik heb hem 2 jaar geleden gehaald.

officieel mag je er bij op je 16e. ik ben erbij gekomen op m'n 12e. iedereen is ook 20+ en daardoor saai.

wat jij zegt @Tover01. afmaken, mijn vader is 66 jaar en zit nog bij de ehbo. wanneer is het dan afgemaakt?

Reageer