Skip to main content
Vraag

hoe maken jullie vrienden

• April 20, 2026
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2

Tekst aangepast door de Kindertelefoon wegens forumregel 3

Hallo, 

Ik had een paar jaar geleden een camping vriendin, en ik heb er nog steeds contant mee. Zij kan dus zeg maar heel snel vrienden maken en ze stapt overal op af en is niet verlegen. Ik vraag me af hoe begin je zo gesprek en hoe werk je dan toe naar vrienden? Want als ik het probeer dan werkt het dus zeg maar nooit. ( Zij kwam zelf ook op mij af)

Ik kan zeg maar wel gesprek beginnen met iemand maar daarna vervaagt het altijd en ik word nooit echt vrienden met iemand. 

Hoe hebben jullie je beste vrienden gemaakt?

1 reactie

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • April 20, 2026

Hi, snap dat je dat moeilijk vindt want heb het zelf ook... Had er recent nog een topic over geplaatst🙃

L mijn bestie heb ik eig heel simpel ontmoet. Ik was aan het chillen in de speeltuin en L had niemand om mee te spelen dus vroeg het gwn aan mij. Heel simpel. We raakten aan de praat over alledaagse dingen en gingen elkaar vaker zien. L nam wel altijd het initiatief maar is ook heel sociaal. Ik bel nu wel daar aan want dat is nu gewoon normaal voor mij😊 

Ik denk dat je het beste gewoon kan gaan praten met degene met wie je vrienden wil zijn en dan ook vaker dan eens, met maar 1 × wordt het vaak niets.

Liefs❤️