Vraag

Hoe krijg je motivatie om te sporten

  • 7 March 2024
  • 5 reacties
  • 20 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 39 reacties

Heyy, ik weer (niemand kent me lol)

ik ga sinds een paar maanden ofzo naar de sportschool, alleen heb ik totaal geen motivatie om steeds te sporten.

Hoe krijg ik meer motivatie en beweeg ik dus ook meer?

Want ik blijf mezelf altijd vergelijken met anderen en dan denk ik van tja ik ga nooit als hun worden 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Tja, ik kan je hier niet echt mee helpen. Heb ik ook namelijk😂😂

Alleen dan met sporten, niet de gym

 

Reputatie 6

Ik heb hetzelfde, alleen sport ik dan 4/5/6 per week.

En ik heb op dit moment ook (een) blessure(s) door geen idee hoe. Dus kan sowieso een paar dingen niet trainen voor 2/3 weken lang.

Op dit moment voel ik me nog redelijk oke, want de blessure heb ik pas, maar als het langer aanhoudt, dan ben ik bang dat ik gewoon "minder goed" ga sporten of zo, en dat mijn kracht omlaag is gegaan. En dan nog het feit dat wat spiermassa weg is, en meer vetmassa erbij komt (ook al eet ik alleen maar gezond).

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

 

Je moet het denk ik gewoon doen, er is niet echt iets om op dit moment motivatie voor te hebben, die krijg je later wel.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb hetzelfde, alleen sport ik dan 4/5/6 per week.

En ik heb op dit moment ook (een) blessure(s) door geen idee hoe. Dus kan sowieso een paar dingen niet trainen voor 2/3 weken lang.

Op dit moment voel ik me nog redelijk oke, want de blessure heb ik pas, maar als het langer aanhoudt, dan ben ik bang dat ik gewoon "minder goed" ga sporten of zo, en dat mijn kracht omlaag is gegaan. En dan nog het feit dat wat spiermassa weg is, en meer vetmassa erbij komt (ook al eet ik alleen maar gezond).

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

 

Je moet het denk ik gewoon doen, er is niet echt iets om op dit moment motivatie voor te hebben, die krijg je later wel.

Oh oke, dankjewel. En nog sterkte met je blessure 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi,  je motivatie kun je vooral vinden als je er eenmaal mee bezig bent, dat geeft een lekker gevoel. En wat je zegt over nooit worden als hun,dat klopt, je bent je zelf 😎 en je hoeft ook niet te worden zoals hun 😉 het gaat er vooral om dat je jezelf uitdaagt om te beginnen, en daarna om het gevoel dat het sporten je geeft.  Even dat zetje, jezelf min of meer dwingen over die drempel, en dan wordt het een fijn gevoel.

Groetjes liefs Tartan X

Sorry dat ik met dit perspectief kom;  maar je hoeft ook niet vaak naar de sportschool, zeker als jongere. Ik heb een vriend die gaat vijf keer per week naar de sportschool… dat is hartstikke ongezond! Je krijgt het gevaar dat je te veel focused op kracht en minder op de andere dingen als cardio…  het is dus ook heel belangrijk dat je goed research doet om niet alleen je doel te berekenen maar het ook veilig te doen…. Ik heb een andere vriend die ook heel sportief is en die gaat nooit, die doet gewoon sporten die hij leuk vindt, dit  is dus ook mijn tip, max 1 keer per week naar de gym en voor de rest sporten doen die je leuk vindt. Naar wat ik heb gezien heeft de sportieve ook de betere resultaten, door gewoon op sporten, work outs en gezonde voeding te doen
 

als je het op een andere manier leuk wil maken kan je bijvoorbeeld naar een podcast, muziek, boek of YouTube video kijken/luisteren, mij helpt dat vaak als ik een stom klusje moet doen.

 

ik denk dat het duidelijk is dat ik niet veel sport en dat ik niet veel opheb met de ‘gym scène’; ik ben minder gespierd dan andere leeftijdsgenoten en dat vind ik prima (gelukkig ben ik wel heel slank🙃), ik denk niet dat je moet sporten om spieren te krijgen om er zo beter uit te zien als hoofd motivatie.  Als dat niet jouw motivatie is sorry voor deze alinea.

 

sorry als ik te veel onnodige info geef die niets te maken heeft met je topic ik ben gewoon een bemoeial.

Reageer