Skip to main content
Vraag

Hoe is Scouting? ๐Ÿ•๐Ÿชต๐Ÿงญ๐Ÿฅพ

• January 31, 2026
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

Hey! Misschien kunnen de scouts op het forum mij wel helpen๐Ÿ˜‰

Ik vroeg mij dus wat af. Hoe is scouting? Wat doe je bij Scouting, hoelang duurt het, etc. Ik zie namelijk iedere zaterdag kinderen naar scouting fietsen en ik wil mss ook wel daarop ๐Ÿ™‚ Maar heb dus ook ASS (autisme spectrum stoornis) en kan niet tegen prikkels en zaterdag is al de drukste dag van de hele week (2 uur buiten, 2 uur naar mijn vaders huis)ย 

Dank jullie wel! En vertel gerust scouting ervaringen! ๐Ÿค  (sorry emoji is niet heel erg passend;))ย 

Liefs Yusa ๐Ÿ˜˜

4 reacties

Paarse Badeend
Forum|alt.badge.img+2

Hoi! Ik ben een paar weken geleden van scouting af gegaan, maar op scouting doe je allerlei activiteiten, zoals koken, knopen etc, maar je doet ook gamepartys, overnachtingen, soms ga je ergens heen. Ik zou aanraden ย om bij die scouting contact te zoeken en over het programma te vragen

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • February 1, 2026

โ€‹@Maggiethegirlย dankjewel! Ik heb ook ff op de website gekeken, het is wel een christelijke scouting dus ik ben bang dat het niet echt iets voor mij is dan๐Ÿค”ย 

Liefs Yusa ๐Ÿ˜˜

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 1, 2026

Hey !ย  Lieve โ€‹@Yusaย ! Voor mij is scouting een geweldige club waar ik echt mezelf kan zijn. Ik heb er super veel plezier en het is heel veelzijdig. Je kunt hele spannende dingen doen maar ook heel relaxte en interessante. Dat die groep christelijk is hoeft niet iets te betekenen dat het heel streng gelovig is hoor. En misschien is er een andere groep in de buurt? Bij mij zijn er zeker 7 om uit te kiezen in de omgeving ๐Ÿ˜Š misschien vind je een andere groep. En je mag trouwens altijd een paar keer meedraaien op proef! Ik kan het aanraden ๐Ÿ˜˜

Liefs, Tover xxxxย 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • February 2, 2026

Hoi โ€‹@Yusaย , ik ben het helemaal met โ€‹@Tover01ย  eens. Precies ook mijn beleving. Ik hoop dat je een leuke groep vind ๐Ÿ˜˜ en er zijn anders ook vergelijkbare clubs zoals IVN, Nivon, jeugdbrandweer,ย  Jong Nederland, NJN en nog zo een paar.ย ย 

Groetjes liefs Tartan X