Skip to main content

Het KoeienKletsGesprek en andere boerderij dingen gesprek

• August 8, 2026
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+2

Hallo allemaal!

Zoals jullie misschien wel lezen ben ik best wel excited! Of nou, ligt er aan hoe je leest, vrolijk of neutraal! Nou , ehm, welkom!

Ik hoe echt heel veel van koeien! Ik heb/had zelf 3 koeien. En ik zou nu een hele spreekbeurt over mijn koeien kunnen houden, maar dat gaan we toch ff niet doen dus hier komt het in het kort:

Er was eens, ehm het is geen sprookje maar toch, 

Er was eens een rode koe op een boerderij met alleen maar zwarte koeien geboren. Ik gaf alle kalfjes altijd namen op het krijtbord waar precies op staat: dit kalfje is van deze koe en moet zoveel melk enz. Daarop schreef ik altijd namen. Maar in het systeem an de computer was het dan nog steeds, Stien 88 heeft een kalfje: Stien 89. Zo word de naam steeds doorgegeven. Ik stond voor dat hokje met mijn neefje en ik dacht: Deze koe moet Roosje heten, maar mijn neefje zei: zij is rood( eigenlijk bruin maar wij noemen dat rood) dus moet zij Rood heten. En toen dacht ik: Oh dan word het Roosje Rood! En zo ontstond de naam.

Als jij iets wil vragen of wil vertellen over koeien, over andere dieren op de boerderij of gewoon over het boerenleven,  wees welkom! En ook als je niks over koeien weet, wees welkom om te leren!

Groetjes,

RoosjeRood🐮

Laatste funfact: de koe op mijn profielfoto is Roosje Rood 1!

Ik heb gewoon nog geen topic gezien waar je over koeien kunt praten.

3 reacties

Anoniem1544
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 8, 2026

Wat super leuk dat je zo gepassioneerd over je koeien kan praten! En de naam "Roosje Rood" is heel schattig! Ik woon zelf niet op een boerderij, maar het is altijd al mijn droom geweest om op het platte land te wonen met dieren!

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 9, 2026

Ja ​@Anoniem1544  dat is ook mijn wens! Mijn vader en moeder komen allebij van een boerderij, maar ik woon niet op een boerderij. Gelukkig woon ik in het zelfde dorp als mijn opa en oma en is het in mijn dorp waar ik woon nooit druk. De enige winkels die er zijn: een makelaar en een groenteman!😂😂😂

Groetjes,

RoosjeRood🐮

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • August 10, 2026

Hoi hoi, wat leuk dat je zo van koeien houd en ze zo interessant vindt! Dat zijn ze ook. Ik woon op de biologische boerderij (van mijn ouders) en we hebben verschillende koeien. Roodbonte, zwart, en lakenfelder. En een paar little Highlands, dat zijn eigenlijk mini koeien en ontzettend lief en zachtaardig! Elke koe heeft trouwens van zichzelf al een eigen persoonlijkheid en karakter en als je ze kent zijn ze erg grappig en leuk! Ik vind het tof dat je een mooie naam bedacht hebt en ik herken je verhaal over het bijhouden! Ga je nog wel eens naar een boerderij om te helpen of kijken? Veel plezier met de koeien hobby!! 

Groetjes liefs Tartan X