Je kan altijd aangeven aan de mensen van het kamp dat je je niet comfortabel voelt om met meerdere te douchen. Misschien hebben ze ergens een apparte douche waar je gebruik van mag maken? Dus een douche die je niet hoeft te delen. Of dat je op een ander moment dan de rest van de groep kan douchen en de groep het kan laten weten zodat ze niet de douches in komen? (Gewoon een idee)
In het ergste geval zou ik een bikini of padpak onder de douche aan kunnne trekken. Misschien kan de extra bedekking wel helpen met wat comfortabeler voelen?
En je zou alleen je schaamhaar moeten scheren of knippen als jij je daar meer comfortabel bij voelt. Niet omdat je het gevoel hebt dat het moet.
Ik hoop dat dit helpte!
Ik heb zelf 5 jaar op volleybal gezeten, ik ben er vorig jaar afgegaan. Ik ben begonnen op mijn 7e, en op mijn 9e moesten we samen douchen. Het is prima, en als je toch niet comfortabel bent kan je ook nog een bikina aan doen of desnoods ondergoed. Maar het is prima, en ik had ook nog dat de andere meiden eerst gingen kletsen, dus ik had altijd lekker de douches voor me alleen, en pas als ik klaar was gingen de anderen onder de douche. Dat is ook een aandrader, want dan heb je minder zorgen en je hebt de ruimte.
Met andere meiden douchen is trouwens prima. Ik heb er nooit last van gehad, en je kan ook gewoon gezellig kletsen als je wilt. Ik denk dat andere meiden net zo zenuwachtig zijn.
Hoop dat het heeft geholpen!
Ik weet niet waar je op kamp gaat maar als je op een park zit ofzo dan zijn er altijd wel douches waar je in je eentje in kan en in een hotel ook dus als dat zo is hoef je je geen zorgen te maken. Ik haat het zelf ook om met anderen te douchen en als ik niet anders kan dan met anderen douchen(gelukkig nog nooit gebeurd) dan trek ik een zwembroek of onderbroek aan
Hoop dat je hier iets aan hebt
Groetjes Archer