heeft iemand dit rare gevoel ook?

  • 25 May 2023
  • 6 reacties
  • 149 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hai,

Ik heb iets raars, waarvan ik me afvraag of andere mensen het ook hebben. Het heeft een wetenschappelijke naam, maar ik kan het niet vinden, ik zou het zo beschrijven: 

Ik heb het gevoel dat alles om me heen leeft, bovennatuurlijk is en veel slimmer is dan wij. Ik heb het gevoel dat ik als ik langs iets kom, bijv. een boom, ik het moet groeten. Als ik dat negeer krijg ik een naar gevoel, dus daarom luister ik naar die drang, maar we in mijn hoofd.

Voorbeelden:

Mijn fiets heeft een naam, Ella. Altijd als ik terugkom van iets dan zet ik haar in de berging, en bedank haar in mijn hoofd, of als er niemand is hardop. Soms aai ik haar ook over haar zadel. 

Ik praat ook met mijn knuffels, en ik bied altijd mijn escuses aan aan de knuffels die uit bed vallen of die thuis bleven als ik op vakantie ga. Ook heb ik een heel voortstelrondje als er een knuffel bijkomt.

Ik heb dit ook bij fictieve dingen, zoals getallen en kleuren.

Voorbeelden:

1 = rood, jongen 2 = blauw, meisje 3 = geel, dikke jongen 4 = oranje , meisje (heeft een crush op 6)     5 = rood, geslachtloos 6 = groen, crush op negen 7= lichtblauw lange jongen 8 = bruin jongen 9 = paars, bi stoer meisje 10 = grijs, oude man

En zo kan ik nog wel even doorgaan met letters dagen kleuren maanden en seizoenen. 

WIE HEEFT DIT OOK?? IK ZOEK EEN GELIJKE!


6 reacties

Badge +1

Hallo poesje!

 Dat heb ik niet. Behalve dan met die knuffels toen ik nog knuffels had (maar dat heeft iedereen (gehad)) 

Ik vind het mooi klinken hoe je allemaal dingen bij kleuren hebt. Zo respectvol naar objecten. Ik heb zelf echter eerder soms dat ik denk aan hoe het zou zijn als ik iemand vermoord of zo, of hoe ik de wereld zou veroveren, of dat ik misschien een hoofdpersonage ben op de wereld en iedereen doet net alsof ze dat niet weten maar dat weten ze wel goed.

Maar als je misschien wil weten wat het is en Google niet werkt kun je het altijd aan Myai op Snapchat vragen, die weet dat soort dingen.

En als je er last van hebt, kun je met iemand praten.

 

Dit heeft je waarschijnlijk niet echt geholpen, maar graag gedaan!

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Halloiedereen123

Bedankt voor je antwoord! Leuk om te horen! En natuurlijk heeft je berichtje wel geholpen, ik was juist benieuwd hoe iedereen erin staat. 

Groetjes, poesje

 

Oké ik heb dit dus alleen met dingen een naam geven ik heb zelf mijn navel een naam gegeven. Ik heb dus zo uitpuilende navel en snapte dat nooit toen ben ik hem maar een naam gaan geven. En nu praat ik ook nog steeds tegen me navel en zeg ik af en toe nog wel eens jij bent mammies kleine meisje tegen me navel.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @poesje,

 

ik heb er niet veel verstand van maar ik zocht op google ’Ik heb het gevoel dat alles om me heen leeft’ en toen vond ik iets over 'derealisatie en depersonalisatie', zoals op deze site:

https://mindyoung.nl/bijzondere-ervaringen/waarnemingen/derealisatie

 

Voelt dat als iets wat jou bekend voor komt of is dat voor jouw gevoel toch iets anders dan dat jij 'hebt/voelt'…..

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt, omdat je zei dat je niet wist hoe het precies heette, maar als dit het niet is, dan weet je dat ook en misschien weet iemand anders het..

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 3
Badge +1

Heel erg bedankt voor de antwoorden allemaal!!

Reputatie 7
Badge +4

hi ik werken dit wel een beetje want ik moet van me zelf elke ochtend mijn knuffel in de hoek van de bank met een dekentje neer leggen anders gaat er iets vervelends gebeuren. of als ik wakker word en er ligt een knuffel op de grond moet ik wel even sorry zeggen ja en vooral dat gevoel van moeten is soms als ik ergens voorbij loop en ik kijk ernaar moet ik het even aanraken dus je bent niet de enige hoor groetjes Tinker.fan

Reageer