Vraag

Harry Potter fan, iemand nog tips voor Fanfiction? Of leuke spulletjes?

  • 15 May 2023
  • 13 reacties
  • 169 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hallo allemaal,

Ik ben dus een enorme Harry Potter fan, en ik had dus de vraag of iemand nog tips had voor leuke Engelse of Nederlandse fanfictions liefst met Wolfstar. Of nog leuk iets van Harry Potter van knuffeltjes of iets.

 

-OnlyMe.


13 reacties

Reputatie 1
Badge

Hoi! Ik ben ook een heel grote harry potter fan, als je fanfictions wil lezen raad ik aan om naar AO3 te gaan en wolfstar op te zoeken! Super goede ship, love it

Reputatie 7
Badge +12

Eens! Bedankt voor je reactie @Venti'sBarbatos , en heb je ook nog tips voor een specifieke fanfiction? Of schip?

 

-OnlyMe

Reputatie 4
Badge +1

Heey!

Ik ben zelf ook een enorme Harry Potter fan geweest, en ik zat altijd op Wattpad, en schreef zelf ook fanficties, misschien ook leuk om te doen. Maar Wattpad is echt amazing om Harry Potter ficties te zoeken!

Reputatie 1
Badge

Ik heb al een tijdje niks meer met de fandom gedaan, het ligt er ook aan wat je graag leest! Ik heb geen preciese recommendations, ik hoop wel dat je iets vind!

Reputatie 7
Badge +12

Dankjewel! @Venti'sBarbatos  Jouw tip was erg welkom, en heb al heel wat gelezen.

En @Valerie Ik heb nu ook gekeken op Wattpad, en het is erg tof!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de reacties allemaal! (Dat was ironisch bedoeld😂) Ik heb in elk geval nog wel tips voor fanfictions:

All the young dudes,

het is van AO3 en je kan het gewoon opzoeken op het internet, het gaat eigenlijk over de tijd van The Marauders, hij is heel lang, maar een echte aanrader omdat hij echt killer is geschreven! Er zitten wel dingen in die je niet had bedacht bij het verhaal, maar wel wat er goed in past.

 

Ik vind de texting story’s van wolfstar ook echt geweldig!

Dit vind je dus miss ook wat @Natureflower omdat je zo bezig bent met schrijven enzo.

-OnlyMe

 

Deel van de tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Reputatie 7
Badge +11

Yep! Ik ben ook fan, en vooral van Wolfstar. Ik ga morgen misschien even bezig met schrijven.

Een korte fanfic op wattpad, ook fanfiction, hij is nog lopend.

Ik gebruik zelf ook wattpad om zowel te schrijven als te lezen.

 

Liefs,

        M.

Tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. anonimiteit.

Hoi @Natureflower @OnlyMe ,

Sorry voor deze domme vraag, maar al jullie verhalen op die site zijn Engels. Vinden jullie dat het leukste om te doen of zijn veel lezers uit het buitenland?

 

Trouwens wel alle respect. Ik schaam me bijna over hoe slecht mijn Engels niveau eigenlijk is😁

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik doe het voor allebei, ik weet dat veel vertalingen door google echt vreselijk zijn, dus zo kunnen veel mensen het makkelijker lezen. Ook vindt ik het soms makkelijker om iets onder woorden te brengen in het Engels dan het Nederlands.

En het krikt ook mijn Engels op, misschien moet je het ook proberen!😉 Je kan tenminste proberen om in het Engels te lezen, in het begin gaat het echt bagger, maar na een tijdje kan je het beter, zo is het bij mij ook gegaan.

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +8

Ik ken NIKS over Harry Potter maar ik volg iemand op insta die een fanfic erover had gelezen en die had er helemaal een obssesie mee en had een heel nieuw account aangemaakt om fanfaction van de fanfiction te maken. 

Het heette 'Amenable to Reason' geloof ik. Ik was verteld dat het een grindeldore iets was. 

 

Ik heb echt nog nooit Harry Potter gelezen dus ik hoop dat ik niks doms zeg maar dat is het enige wat ik kan toevoegen aan het gesprek en ik dacht omdat jullie allemaal erover lezen is dit misschien goed? 

Reputatie 7
Badge +12

@Jesse_6567 Ja, ik doe dat voor het buitenland, ook omdat ik Engels een mooie taal vind én omdat het helpt met mijn woordenschat te verhogen, misschien is dat juist een tip voor jou om te doen? Om te gaan lezen of schrijven in het Engels en dan gewoon de woorden opzoeken als je ze niet weet, zo ben ik ook begonnen en eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat het zo snel op een leuke manier zou verbeteren. Ook kan je miss een keer afspreken om thuis een hele dag Engels te praten. Ik heb dat een keer gedaan en het hielp echt met mijn uitspraak, ook  als ik een woord niet wist dan vroeg ik dat gewoon, want daar leer ik van.

Maar vooral ook zodat mensen over de hele wereld het kunnen lezen, ik heb vandaag nog een (Engels natuurlijk) berichtje gekregen van iemand uit Egypte, en mensen uit Pakistan, Noorwegen, Amerika, India, Engeland, Polen, Malaysia ofzo? Over de hele wereld, het is heel overweldigend, maar vandaar dus in het Engels, omdat niet iedereen Nederlands kan spreken.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

De lidl heeft soms allemaal harry potter spullen. Ik heb daar nu 2 pyjama's weg en 2 toverstokken/pennen.

Ik heb thuis de hele reeks harry potter boeken. Op mijn e-reader (die nu kapot is) stonden alle harry potter boeken in het NL en EN + het verloren kind + fabeldieren en waar ze te vinden + de vertelsels van bakker bard + de beknopte en onbetrouwbare geschiedenis van zweinstijn + zwerkbal door de eeuwen heen. Dat is volgens mij alles wat ik had. 

Ik heb ook nog alle films op DVD (ze moeten op netflix komen). 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal, 

 

We zien dat jullie  linkje delen naar Wattpad, omdat je via die site eventueel contact met elkaar kan hebben hebben wij deze links verwijderd.  Dat is namelijk tegen onze regels. 

 

Wij snappen heel goed dat jullie verhalen met elkaar willen delen, maar dan graag anoniem en via het forum. Voor de duidelijkheid, we hebben jullie voor de links in dit topic geen waarschuwingen gegeven. 

 

Groet,

Luuk

Reageer