Geen sport of hobby

  • 28 March 2018
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Ik voel me soms heel raar omdat iedereen het om me heen het heeft over een hobby hebben of veel sporten. Ik heb daar in tegen niet echt een speciale hobby. Ik heb een school die veel van me vraagt dus ik heb ook niet heel veel tijd maar ja. Ik vind het altijd wel leuk om met een zak chips op de bank te ploffen of om met vrienden te zijn. Is het erg als je geen hobby hebt? Ik voel me daarom wel vaak alleen. Is het nodig om me alleen te voelen?

2 reacties

Hoi!

De Van Dale definieert een hobby als 'ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd'. Als op de bank liggen en met vrienden omgaan ontspannend werkt voor jou, is dat jouw hobby.

Sommige mensen voelen een hardere nood aan bv. sporten dan anderen. Ze bewegen graag, of hebben energie die ze graag ergens aan kwijt kunnen. Sporten is gezond, en ik raad je aan genoeg te bewegen, maar dat hoeft niet per se altijd hetzelfde te zijn. Je kunt bv. de ene week gaan hardlopen, de volgende week gaan zwemmen, de volgende week muurklimmen, enz.

School vraagt veel van je tijd. Genoeg ontspanning is belangrijk, zodat stress de controle niet overneemt. Probeer na te gaan of je veel stress ervaart, en wat de dingen zijn die die stress het beste wegnemen.

Je hoeft je niet alleen te voelen als je geen hobby hebt. Sommige mensen ervaren een zekere "verbondenheid" dankzij hun hobby. Dat ligt aan de gemeenschappelijke interesse. Je kunt vrienden maken met een hobby, dat is een voordeel, maar het is niet noodzakelijk.

Groetjes
x
Hoi,

Als jij geen behoefte hebt aan een hobby, is er toch niks aan de hand?

Het enige waar je voor moet oppassen, is dat je te weinig rust neemt. Mensen met een hobby zijn geneigd om eerder te ontspannen, omdat ze graag verder wilt met de hobby. Dus als je niks hebt om te doen ipv school, kun je wel eens te lang doorgaan. Zorg er dus voor dat je af en toe dat momentje met die zak chips pakt 😉 !

Gr. Pin

Reageer