Skip to main content

Gedichten van mij (reageer Aub jullie mening)

  • 1 June 2024
  • 65 reacties
  • 426 Bekeken

Hoi iedereen,

 

Ik heb een tijdje geleden een paar gedichtjes gemaakt, omdat ik mijn hoofd leeg moest hebben wat mijn hoofd zit elke dag echt mega vol. Door de mentale/school problemen (zie eerder topics). Ik dacht ik ga ze met jullie delen. Wel eentje per keer en dan leg ik uit waar het over gaat.

Graag laten weten of jullie dat leuk vinden.

Ik wil eerst jullie mening en dan pas komt er een gedichtje.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Hoi iedereen,

 

Dit is alweer het laatste gedichtje wat ik momenteel heb 😐

Lente

Er komen weer bloemen en meer bijen die gaan zoemen. Er is weer een begin van een mooi seizoen want alles wordt weer lentegroen. Binnenkort komt ook weer de paashaas uit zijn hol. En geeft allemaal leuke dingen. Die je dan mag zoeken. En de kippen gaan weer allemaal broeden. De lente is helemaal in zijn bol. Wat is dit seizoen toch inspiratievol.

Einde.

 

Het gaat over de lente over hoe mooi ik de lente vindt.

 

Hopelijk vinden jullie het leuk.

Meningen zijn welkom, ook even zeggen als jullie een paar verhalen van mij willen zien.💞

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hey! Wat lief en mooi weer! 🥰Ja hoor verhalen zijn zeker welkom! 😍

Liefs Tover xxx


Dankjewel voor de leuke reactie, @Tover01,

 

Dan komt morgen het verhaal.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi hoi, erg leuk en vrolijk! Je lijkt me een warme en lieve persoon ! Blijf dit vooral doen,je vrolijkt mensen op met zulke lieve teksten!! 🥰

Groetjes liefs Tartan X


Hoi iedereen,

Even een update over mij ik voel me de laatste tijd best vaak eenzaam en een klein beetje depressief. Dat komt omdat ik mijn vriendin met Anorexia al een tijdje niet meer heb gezien.

Maar ik had jullie beloofd om een van mijn verhalen te delen en dat doen ik dan ook.

Het verhaal is gebaseerd op het boek Oliver Twist en gaat over armoede en dierbaarheid.

 

De arme familie.

 

Er was een familie die niet erg rijk was. De familie bestond uit: een vader, een moeder en drie kinderen. Op een dag toen zei vader dat hij was ontslagen van zijn baan. De moeder had geen baan want zij moest het huis schoon maken en haar kinderen verzorgen. Een paar dagen later kon de vader weer werken alleen dan wel bij een andere aannemer. De kinderen waren twee zoons en een dochtertje. De kinderen waren minder slim dan anderen van hun leeftijd, omdat ze niet altijd naar school konden. De ouders konden het schoolgeld nauwelijks betalen of soms konden ze het niet betalen.

De familie leed veel honger en daardoor waren ze ook allemaal heel mager en de twee zoons waren ook ernstig ziek. Op een dag een paar jaar later gingen de twee zoons helaas dood. Drie maanden later werd de vader op weg naar zijn werk aangereden en overleed ook. De moeder en het dochtertje waren heel verdrietig en depressief. Na een paar weken zei het dochtertje: 'Ik heb een plan!' De moeder zei:'Vertel!' Het plan was om op staat op zoek te gaan naar verre familie die wel rijk was.  Ze hadden een verre oom die héél rijk was alleen woonde die wel in Londen en zij woonde in Amsterdam. De moeder vond het plan wel goed dus toen gingen ze een paar dagen later met de boot naar Londen. Toen ze in Londen aankwamen waren ze wel helemaal blut want het kaartje voor de boot kostte al hun geld. Er was een klein kraampje waar je plattegronden kon kopen, maar dat konden ze het kopen want ze hadden geen geld. Ze gingen zelf wel op zoek naar een straat die de Engelselaan heette.

Na een paar uur lang zoeken kwam er een man aan en die vroeg waar ze vandaan kwamen en wat ze hier zochten. De moeder legde uit dat ze de Engelselaan zochten en toen wees de meneer even later de weg. Het duurde lang voordat ze er waren, maar toen ze er waren bedankten ze de meneer heel erg en liepen daarna naar een groot huis met veel ramen en belde daar aan.  Het duurde niet lang of er werd open gedaan. Er stond een lange vrouw in de deuropening en vroeg wie ze waren en toen zeiden ze dat ze familie van de rijke meneer Bert waren en toen mochten ze binnenkomen. Ze vertelden hun hele verhaal, toen dat klaar was zij hun oom. Dat ze bij hem mochten blijven tot aan hun dood en dat alles voor hen geregeld zou worden. En dat als de moeder er niet meer zou zijn hij voor het dochtertje zou zorgen. En al gauw waren ze weer helemaal gezond en leefde nog lang en gelukkig.

 

Einde.

Het is een best droevig verhaal, maar het is nogsteeds wel relevant in deze tijd, want niet ieder meisje heeft altijd geld om levensmiddelen te kopen of niet iedere jongen kan geld uitgeven in games.

 

Hopelijk vinden jullie het leuk,

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi hoi @EmmakokfanEva  top ! ♥️♥️ Echt goed! 

Groetjes liefs Tartan X 

 


Dankjewel @Tartan14


Haii lieve @EmmakokfanEva  wat lief is dit! Jij kunt dit! Echt cute en goed gemaakt. You have a good soul! ♥️♥️🌞🥰 Blijf dit doen!! 

Doby X 


Hoi iedereen,

Hier het verhaal van vandaag! Dit verhaal vind ikzelf een van de leukste. Voor de mensen die ooit in Legoland zijn geweest zullen het wel herkennen.

 

Het geheim achter de deur 

 

Op een mooie zomer ochtend in de stad Billund werd een meisje wakker. Het meisje heette Lina. Ze had zich aangekleed en ging naar beneden waar haar moeder bezig was haar broodtrommel voor school klaar te maken. Lina had een spijkerbroek aan met daar boven een t-shirt van Harry Potter en onder de broek had ze kapotte sneakers aan. Haar moeder zag het en zei: "Wat heb jij nou aan?"

Lina ging even later naar school, toen ze op school aangekomen was zag ze dat iedereen in rep en roer was, want er was een nieuwe deur in de school vlakbij het Studiecentrum. Ze ging naar haar les en de dag verliep verder rustig. Na een paar uur was de school uit en ze liep richting de uitgang, maar ze kwam langs de nieuwe deur. Ze stond stil bij de deur en dacht:"Zal ik naar binnen gaan of niet?" Uiteindelijk koor ze ervoor om toch naar binnen te gaan. Ze deed de deur open en ging naar binnen. Lina was binnen en werd verblind door fel licht en voelde zich misselijk en draaierig. Na een lange tijd kwam ze in een open plek in een bos terrecht. Om haar heen zaten allemaal mensen ze zagen er wel anders uit, zo hadden ze allemaal gele handjes en gele hoofdjes en ze hadden een rood shirt en een blauwe broek aan. Een van de mensen kwam naar haar toe en zei: "Je moet ons helpen." Lina vroeg:"Met wat moet ik helpen?" De mensen legde uit dat ze in een land was dat Legoland heette en dat er nu een stomme leider was die heel Legoland wou vernietigen en de leider had al veel dingen verwoest. Lina zei dat ze ging helpen en dat ze ook al een plan had. De mensen waren zo blij dit te horen en zeiden dat ze alles zouden doen om Lina te helpen. Ze waren nu in de provincie: Miniland en de leider woonde in de provincie: Duploland. Lina had een leger gemaakt en het plan ook al uitgelegd. Het plan was om s'nachts het huis van de leider aan te vallen en dan de leider dood te steken. Een paar dagen later vertrok het leger richting de provincie: Duploland. Ze waren lang onderweg , maar na een paar dagen kwamen ze bij het huis aan. Ze verstopte zich en Lina legde nog één keer alles uit. Het werd nacht en de leider ging slapen. Het leger van Lina viel aan en ze vochten hard tegen de bewakers er gingen een paar mensen dood en er waren veel gewonden ook Lina raakte gewond, maar ze vocht door en ze kwam aan bij de leider. Ze vocht erg lang en toen de leider niet oplette gooide ze haar zwaard recht in het hart van de leider. De leider was verslagen en was dood. Lina kon nog maar net lopen door al haar verwondingen. Tijdens het gevecht tussen Lina en de leider was er ook al een hele ziekenboeg gekomen om de gewonden mee te nemen naar het ziekenhuis, dat in de provincie: Lego City stond. Lina liep richting de ziekenboeg alleen struikelde ze over een kei en verzwikte haar enkel en ze zat onder de schrammen en blauwe plekken en ze had ook een hele grote snee die gehecht moest worden. Dus ze werd mee naar het ziekenhuis gebracht en daar behandelt tot ze weer helemaal de oude was. Na een paar dagen zei ze dat ze weer terug naar huis moest en ze bedankte iedereen en de mensen bedankten haar en toen ging ze weg uit Legoland. Toen ze weer op school was stond de klok, maar één seconde verder. Ze ging naar huis en ze bleef nog lang met lego spelen en gelukkig leven.

Einde.

 

Dit is gebaseerd op Narnia en op Lego Movie 1. 

Het is best leuk en spannend als je het verhaal nog niet kent en het is best gedetailleerd beschreven.

 

Hopelijk vinden jullie het leuk, 💞

Meningen delen Aub!

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hey!!  Ik herkende het een beetje inderdaad ! Wou ook meteen weten hoe het afliep xD.  Soms zou ik ook wel verhaaltjes willen kunnen schrijven, maar dan moet je vlgs mij ook een heel eind vooruit denken wat je wilt dat de hoppfdpersoon uiteindelijk bereikt enzo.   Heel korte lukt soms wel, maar om ze spannend te maken is weer een ander ding 😊

Liefs Tover xxx


Hoi iedereen,

 

Ik post straks wel het volgende verhaaltje.

Ik kreeg gisteren weer een idee en ik wil jullie mening over dat idee weten.

 

Het idee is een verwende familie met een dochtertje, dat dochtertje krijgt altijd alles wat ze wil. Haar opa en oma zijn daar niet blij mee, maar geven haar wel een spelcomputer en via die spelcomputer wordt ze meegenomen naar de tijd van de Franse Revolutie met Lodewijk XIV en zo.  Dan gaat ze inzien dat er ook veel mensen zijn die niet alles krijgen wat ze wilt en dan gaat ze allemaal dingen waarmee ze niks meer doet doneren.

 

Wat vinden jullie van het idee?

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi iedereen,

 

Sorry dat ik jullie niet teleurstellen, maar ik heb helaas niet nog een verhaaltje of gedichtje klaar voor jullie. 🥺 

 

Ik heb wel een quote van mijzelf.

 

Wees wat liever voor elkaar dan zijn andere ook liever naar jou een zo wordt de wereld toch weer een beetje liever.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hey @EmmakokfanEva  dat idee van die tijds spelcomputer is echt vet!!  Ben benieuwd xD. Ik had zelf ook een keer zoiets gedacht ongeveer vanuit mijn eigen verhaal (topic over verandering) en dat de "hoofdpersoon” dan als straf op de gang staat en dat de muur dan open brokkelt en hij in een andere wereld komt waar hij arme mensen helpt enzo, en kinderen leert om op akkers voedsel te verbouwen en tegen het kwaad te verdedigen 😉 dat soort dingen. xD wie weet.

Trouwens, je hoeft echt geen sorry te zeggen als je een keertje geen gedicht ofzo plaatst 😘 het is niet verplicht en niks moet hoor !! Je hebt al zoveel moois geplaatst ! 😍Dus geen enkel probleem!

Liefs Tover xxx


Hoi lieve @Tover01,

 

Bedankt voor je mening.

Misschien is het leuk als je van jouw concept een echt verhaal gaat maken!💞  Dankjewel dat je mijn werk mooi noemt, meestal vinden mensen de dingen die ik doe raar of ze zijn niet geïnteresseerd.  Aan jouw heb ik echt steun en daar wil ik je wel aan herinneren.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Heyy lieve @EmmakokfanEva ,

Ik vind je idee heel leuk! Je verhalen heb ik verder nog niet gelezen, ik ben een beetje te moe nu... Maar beloofd is beloofd dus ik ga het wel doen hoor:)

Goede quote trouwens, helemaal mee eens!♥️


Heyy, ik heb t gelezen!:) Goede verhalen hoor!


Dankjewel,

 

Liefs,

EmmakokfanEva 


woww, wat een mooie gedichten! je hebt echt dichttalent😊

 

Ga alsjeblieft door! Je betekent veel voor me!

 

@ikzaljeproberentehelpen 


Hoi @ikzaljeproberentehelpen,

 

Dankjewel ik heb nog wel een gedichtje. Eigenlijk is heb ik hem niet zelf gemaakt, maar mijn techniek docent heeft het voor mijn vriendin met Anorexia gemaakt.

 

HOOP is een lichtje in je hart,

Dat vandaag MOED geeft,

En morgen Kracht,

Kortom houdt: HOOP, MOED en KRACHT.

 

Ik post de laatste tijd minder gedichten want ik ben aan het leren voor de proefwerkweek en ik ben nog bezig met een verhaal dat later ook wel hier zal verschijnen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hey @EmmakokfanEva,

Wat een PRACHTIGE gedichten! Je bent echt goed in dichten! ❤️

Ik vind het echt leuk dat je op het forum bent gekomen! ❤️

Ga zo door, schat! ❤️❤️❤️

Liefs @NoahLovesYou 

 

P.S. Waarom ben ik dit topic nog niet tegengekomen??? 🤔


Dankjewel


Hoi, iedereen.

 

Ik heb op school een schrijfopdracht gehad. En je moest een verhaal bedenken over wat je zou doen als je plots 1 biljoen zou winnen. 

 

Wat zou ik doen met 1 biljoen?

Idee 1: Ik zou een dierenpension beginnen

Idee 2: Ik zou alle dure Lego sets kopen. Daarmee dan een museum bouwen.

Idee 3: Een huis laten bouwen waar mijn hele familie in kan wonen.

Idee 4: Ik zou met mijn familie een rondreis maken door Noorwegen.

Idee 5: Een hotel beginnen.

Ik kies voor idee 4, want ik wil al heel lang naar Noorwegen. Het verhaal kan nu beginnen.

Noorwegen

 

Ik had een biljoen gewonnen. Omdat ik graag naar Noorwegen wil gaan had ik besloten om met opa, oma, mijn zusje en mijn ouders een rondreis te maken door Noorwegen.

Onze reis begon in Tromsø. Daar verbleven we 3 nachtjes. We maakten er een tocht met een hondenslee die werd getrokken door super schattige honden. Tijdens die tocht zagen we naast ijsberen ook het noorderlicht dat bestond vooral uit de kleuren paars, groen en blauw.

Daarna reden we via de stad Trondheim naar Åndalsness. Mijn opa en oma vonden het daar erg koud dus toen zijn we warme chocolademelk gaan drinken. De volgende dag vertrokken we om over de Trollstigen, een weg met 11 haarspeldbochten, te rijden. Er kwamen watervallen op de weg uit en je had een heel mooi uitzicht. Er stonden ook beelden van grote trollen. Vroeger geloofden veel Noren dat trollen het landschap in dit deel van Scandinavië hebben gecreëerd.

Langs fjorden reden we verder naar de stad Bergen. Daar heb je veel gekleurde huisjes. We aten daar Røkelaks, dat is gerookte zalm.

Tot slot reden we verder naar Oslo. Daar gingen we naar het Holmenkollen Ski Museum. Ik vond de grote schans heel interessant. We gingen ook nog naar het Vigeland Park. Daar hadden ze veel mooie beelden en dat vonden mijn oma en ik erg mooi gemaakt.

Het geld dat ik over had doneerde ik voor een deel aan de Stichting Gastrostars van Emma Kok en aan Unicef en de rest verdeelde ik binnen mijn familie.

 

Einde.

(In het echt is dit allemaal tegelijk niet mogelijk, want de Trollstigen is dicht in de winter en het noorderlicht kan je alleen zien in de winter )

Dit is niet het verhaal waar ik mee bezig ben, maar gewoon leuk om er tussendoor te doen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Wat een prachtig verhaal zeg

SUPER als ik wist hoe je een rood hartje zet deed ik het 

LIEFS @Anymoymous 


wowwwww echt heel leuk!

​​​​​​@ikzaljeproberentehelpen 😘


@EmmakokfanEva  thx, het betekend veel voor me, dit gedichtje!


Reageer