Skip to main content

Hoi iedereen,

 

Ik heb een tijdje geleden een paar gedichtjes gemaakt, omdat ik mijn hoofd leeg moest hebben wat mijn hoofd zit elke dag echt mega vol. Door de mentale/school problemen (zie eerder topics). Ik dacht ik ga ze met jullie delen. Wel eentje per keer en dan leg ik uit waar het over gaat.

Graag laten weten of jullie dat leuk vinden.

Ik wil eerst jullie mening en dan pas komt er een gedichtje.

Liefs,

EmmakokfanEva.

Persoonlijk zou ik dat erg leuk vinden! 💙💙


Hoi @Anonymous M,

Bedankt voor je reactie hier komt de eerste,

Complimentjes

Complimentjes maken het leven mooier,

Helaas worden er weinig gegeven,

Daarom geef ik je een compliment,

En die gaat zo,

Je bent mooi zoals je bent,

Einde.

Dat was het gedichtje, ik heb het gemaakt in de tijd rond kerst toen ik vond dat er op school, maar ook bij mij thuis teveel gezeur was en geruzie. En ik vind dat er meer complimentjes moeten worden gegeven.

Hopelijk vinden jullie het leuk. Graag mening delen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi hoi!

Ik vind het gedichtje echt superleuk, je moet hier echt mee doorgaan! Een tip is misschien om als je dat nog niet hebt al je gedichtjes in een schrift op te schrijven en dan krijg je een soort gedichtenboekje. Veel succes nog en ga zo door!


Hoi @Anonymous M,

Bedankt voor je reactie hier komt de eerste,

Complimentjes

Complimentjes maken het leven mooier,

Helaas worden er weinig gegeven,

Daarom geef ik je een compliment,

En die gaat zo,

Je bent mooi zoals je bent,

Einde.

Dat was het gedichtje, ik heb het gemaakt in de tijd rond kerst toen ik vond dat er op school, maar ook bij mij thuis teveel gezeur was en geruzie. En ik vind dat er meer complimentjes moeten worden gegeven.

Hopelijk vinden jullie het leuk. Graag mening delen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.

Ik vind deze echt leuk, en de mening erachter is echt prachtig! Blijf zo door gaan! 💙


Hoi @hoiii47,

Ik heb ze al gebundeld in een boekje.

Dankjewel voor de lieve reactie.

Het geeft mij motivatie om ermee door te gaan. 💜💕

Liefs,

EmmakokfanEva


Hoi, iedereen 

Ik stuur morgen de volgende.

Bedankt voor de lieve reacties

Liefs,

EmmakokfanEva


Hoi iedereen,

Hier is op vervolg van gisteren het volgende gedichtje,

 

Vrije Vleugels

Als een vlinder zo vrij,

En altijd zo blij,

Zou ik willen leven,

Al was het voor even,

Zo vrij en blij,

Einde.

 

Dit gedichtje heeft meerdere betekenissen voor mij.

1 Het is gebaseerd op een van mijn favo nummers Laat mij een vlinder zijn (Emma kok), want daarin verteld zij eigenlijk over haar gepest op de basisschool en dat ze wil weg vliegen van al het negatieve en dat wil ik ook. In mijn klas is het echt super druk en dan zou ik weg willen vliegen.

 

2 Voor mij zijn mensen /dieren die ik verloren ben vlinders geworden. Momenteel heb ik een vriendin met Anorexia en ze is opgenomen in ( plaatsnaam verwijderd vanwege anonimiteit ) dus dat is niet echt dichtbij en ik mis haar vaak dus dan wordt zij voor mij ook een vlinder. Soms wil ik ook een vlinder zijn om even weer onder de mensen en dieren te kunnen komen die ik verloren ben. 

Vlinders geven mij echt steun. 🦋💞🦋

Hopelijk vinden jullie het leuk, graag mening weer delen.

Dan weet ik of ik iets moet aanpassen of misschien weer een idee krijg voor een nieuwe. (Ik heb er nog hoor)☺️

 

Morgen dan weer de volgende,

Liefs,

EmmakokfanEva. 


@EmmakokfanEva jij maakt mijn dag oprecht beter x


Hoi @anoniempjee xx,

 

Jouw reactie maakt mij dag ook beter. Fijn om te horen dat ik mensen blij maak met mijn gedichtjes.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Heyy @EmmakokfanEva!

Wat een super mooie en lieve gedichtjes heb je geschreven en wat zit er een prachtige en dierbare betekenis achter! Je bent er echt goed in! Ga zo door en veel succes nog! :)

Liefs van ItsJustMe <3


Hey! Wat leuk en lief dat je dit doet! Daar wordt ik ook vrolijk van! ❤️ Ik ben er zelf niet zo goed in maar kan het wel een keer proberen misschien 😊 

Liefs Tover xxx


Wat een mooie gedichten met allebei een waardevolle betekenis! Ga zo door! ❤️

Liefs, Boekenworm


Dankjewel iedereen voor de lieve reacties.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi iedereen,

 

Hier is het gedichtje van vandaag.

Zussen Leven

Jij bent voor mij speciaal,

Want je bent naar mij altijd loyaal,

Alleen waren we niet altijd aardig,

En dat geruzie was het niet waardig,

Daarom verontschuldigen wij ons allebei,

En zijn we samen weer blij,

Nu kunnen we weer verder met mooie momenten beleven,

Want wij zijn altijd zussen voor het leven.

Einde.

 

Dit gedichtje gaat erover dat je vaak mischien onaardig bent tegen je zus of zusje en dat dat maar om hele kleine dingen gaat. En dat het veel belangrijker is om lief tegen elkaar te doen, want je blijf wel voor altijd zussen van elkaar.

 

Hopelijk vinden jullie het leuk,  meningen zijn weer welkom.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi hoi, wat schattig en mooi gemaakt! Leuk dat je dit doet! Ik vind het altijd mooi om te lezen als iemand met een gedicht heel veel kan vertellen! Het helpt om je goed te voelen vind ik. 

Groetjes liefs Tartan X


Hoi iedereen,

Ik schrijf soms ook verhalen, als jullie dat ook willen zien dan wil ik dat best weten.

Wil je dat ik die ook deel doe dan even op deze topic reageren met een boek emoji 📚

En bedankt @Tover01 dat ik in jouw handtekening sta.

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi iedereen,

 

Hier is het gedichtje van vandaag.

Op school

Op school is het soms vreemd,

Door alles wat je waarneemt,

Op school voel je je blij,

Ook al ben je omringd met schrijfgerei,

Op school ben je soms verveeld,

Door alle stof die wordt gedeeld,

Op school ben je omringd met docenten,

Die werken voor jou als assistenten,

Op school mag je jezelf zijn,

En daarom is school bedoelt om fijn te zijn.

 

Einde.

 

Dit gaat over school. Over dat je school vaak als iets negatiefs ziet, maar dat school eigenlijk heel belangrijk is en dat er docenten zijn om je te helpen en te steunen in moeilijke tijden. En dat school een veilige haven moet zijn voor docenten en leerlingen.

 

Meningen zijn welkom, graag ook delen of je een verhaal wilt horen van mij. 💞

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hey, die vind ik weer erg goed ! Mooi gezegd ook over die docenten! Zit wat in!

Liefs Tover xxx


Dankjewel, lieve @Tover01,

Ik heb hier het gedichtje van vandaag voor jullie,

 

Samen 

Ik hou van kleurgerei,

Daarmee maak ik mijn fantasie waar,

Jij houdt van je basgitaar,

Jij raakt altijd de juiste snaar,

Zo verbinden we mensen weer met elkaar,

Want samen is beter dan alleen,

En dat geeft een goed gevoel voor iedereen,

Einde

 

Deze gaat over dat je je passies moet kunnen uiten, want er zijn veel meer mensen dan je denkt met dezelfde passie. En als je die gaat opzoeken of met elkaar verbindt. Dan zijn er minder mensen alleen en dat is goed voor iedereen.

 

Meningen zijn weer welkom,

Liefs,

EmmakokfanEva 💞


Hoi hoi, ga vooral zo door! Leuk en zinvol dat je dit doet! Ik heb ook veel gedichten gemaakt in een gedichten topic en vond dat erg leuk om te doen. Nu ik ze van jou lees ga ik er misschien ook weer eens wat maken! Dankjewel! 😘

Groetjes liefs Tartan X


als dit je helpt doe het zeker

 


Hii @EmmakokfanEva!

Echt super mooie gedichtjes allemaal! Het is echt lief om te lezen dat al je gedichtjes ook een diepe betekenis hebben en je kan het allemaal echt mooi verwoorden! Ga zo door!😊

Liefs van mij <3


Iedereen bedankt voor die lieve reacties

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Hoi iedereen,

 

Hier is weer een gedichtje.

Heldin 

Wij zijn vriendinnen,

Samen kunnen wij heel veel aan,

Ook al is het leven een achtbaan,

Voor mij blijf je altijd een Heldin,

In moeilijke tijden ben ik er voor jou,

Dat doe ik omdat ik van je hou,

Zo'n heldin als jij,

Wil ik altijd aan mijn zij.

 

Einde.

 

Dit gedichtje heeft een vrij moeilijke betekenis.

 

Het gaat over een vriendin van mij, die sinds februari is opgenomen met Anorexia, ik wilde dat ze wist hoe belangrijk ze voor mij is. Ook al zijn we pas sinds dit schooljaar vriendinnen. Dus toen heb ik dit gedichtje geschreven om te laten weten dat ik er voor haar ben en dat ze niet slecht is, maar juist een heldin. Momenteel heb het er zeer veel moeite mee met dat ze niet op school is. (Ze is sinds dat ze opgenomen is niet meer naar school gekomen) Het einde van dit schooljaar nadert en we zitten allebei in de tweede, alleen denk ik dat mijn vriendin dit jaar gewoon over doet, omdat ze zoveel gemist heeft. Alleen heeft op onze school alle tweedeklassers pauze met de brugklassers en de derde klassers hebben apart pauze dus dan zien we elkaar niet en wat ook een nadeel is is dat onze roosters dan ook verschillen. En mijn vriendin heeft niet veel vriendinnen, maar als die ook allemaal overgaan naar de derde is zij alleen. Over alleen zitten gesproken, ik kan het bij mij in de klas echt niet hebben als kinderen al beginnen te zeuren als ze een lesuur alleen zitten, dan denk ik van Hallo hoor je mij zeuren ik zit al bijna het hele schooljaar alleen.💞😭😭🦋

 

Hopelijk vinden jullie het leuk. Meningen zijn welkom.

Liefs,

EmmakokfanEva.

 


Hoi hoi, ik vind het heel lief, menselijk en warm dat je deze schreef!! 🥰

Groetjes liefs Tartan X


Reageer