Skip to main content

film ideeen

• July 12, 2026
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

hoi!

Ik ben van plan om deze zomervakantie te beginnen aan mijn eerste short film. Ik wil mijn portfolio namelijk een beetje gaan opbouwen en ik vind het natuurlijk super leuk om te doen. 

maar er is dus 1 probleem, ik kan maar niet op een goed onderwerp komen. ik heb bijna geen budget en kan op mijn kamer filmen en buiten in een park misschien zelfs in de stad. die soort setting. een vriendin van me wil de hoofdrol spelen, dus het moet iets zijn waarin een meisje van 15/16 in kan belanden. ik heb al heel veel shots bedacht die ik kan gaan gebruiken maar ik kan dus geen goede verhaallijn bedenken. ik hoop echt dat jullie goede ideeen hebben.

het lijkt me ook wel vet om iets te filmen in een boulder hal.

groetjes,

kip

5 reacties

• July 14, 2026

Een beetje onozel misschien maar paste je topic bericht eens in AI en vraag om een script. Dan kan je dat als basis idee gebruiken

Kingboy
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • July 15, 2026

Hallo  ​@kip.  !

Hier zijn wat ideeën die mensen hebben gebruikt die ik ken voor short films env.

-Detective die een moord of iets anders onderzoekt (en oplost)

-Black-Out, een persoon herinnerd helemaal niks meer van de afgelopen … tijd (week of maand)

-Time loop, zij/hij blijft steeds de elke dag beleven en probeert er uit te komen 

Hopelijk kan je wat met deze ideeën! 

Vriendelijke groet en knuf,

​@Kingboy  👑🎭

• July 18, 2026

je kan ook kijken op youtube en zoeken op KORTFILMS daar zijn er door kinderen/tieners gemaakt bij

Birdie
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 26, 2026

Als je echt los wilt gaan en je eigen draai eraan geven dan is sci-fi een goeie optie. Je kan eigenlijk elk scenario gebruiken en het immersive en interessant laten voelen.

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • July 30, 2026

Misschien kan je je eigen hobby's gebruiken voor je film en misschien kan je je vriendin haar persoonlijkheden ook gebruiken voor haar karakter. En als andere vrienden en vriendinnen mee doen kan je zegmaar hun persoonlijkheden ook gebruiken. Want als je rol zegmaar meer met je karakter past werkt dat ook beter.

En voor een setting van je veel film kan je zegmaar iets bedenken over vriendschap ofzo misschien kan je dan iets gebruiken zoals thema's vriendschap, jaloezie, misschien verraad of roddels of misschien een ruzie. Dat kan je erin stoppen.

En als je een verhaallijn nodig hebt kan je ook zegmaar gewoon filmen over het dagelijks leven enzo. Dat werkt vast ook wel.

Tips voor als je geen budget hebt:

Als je gaat filmen kan je zegmaar een telefoon standaard of vlogstandaard kopen of gebruiken als je die al hebt.

Voor muziek kan je dus zegmaar op YouTube als je je scherm kan recorden zegmaar dat nummer recorder en gebruiken.

Een app die je kan gebruiken. Ik zou zegmaar Capcut gebruiken je kan daar alles knippen, aan elkaar plakken effects toevoegen geluid en muziek toevoegen.

En ik hoop dat dit misschien zou kunnen helpen en veel plezier!