Skip to main content
Vraag

Fietsongeluk zit voetbal in de weg.

  • 18 May 2024
  • 5 reacties
  • 57 Bekeken

Algemeen:
Heyy, ik ben een meisje, ik ben 13 jaar. Ik zit in de 1e en ik doe vwo tto, met gymnsium ga ik stoppen. Ik zit op voetbal en ik houd heel erg veel van sport.

Probleem:
Van mijn voetbalclub komt een proffesionele voetbalspeelster, Esmee Brugts, ze is een Barca speelster en speelt ook bij Oranje. De club is heel erg trots op haar (ik dus ook) en ze is mijn grote voorbeeld. Mijn club heeft ook een meiden-voetbal-toernooit vernoemd naar haar. Dit is de 2e, het toernooi is jaarlijks. Het 1e heb ik gewonnen en ik heb nog een grote beker. Ik wachtte al het hele jaar af en telde iedere dag hoeveel dagen nog tot het toernooi. Het toernooi is aankomende maandag, bijna dus. Maar eergisteren avond, op een woensdag dus, fietste ik op weg naar de voetbal voor training. Mijn zadel was nat en ik wilde geen natte broek dus ging ik staand fietsen. Een straat verder van mijn huis hoorde ik dat het spatbord van mijn fiets aanliep. Dat is al vaker gebeurd en dan duw ik gewoon het spatbord een stukje opzij en dan is hij weer geruisloos. Dit keer ging dat dus mis. Mijn voet ging te ver naar voren en mijn voet kwam tussen mijn spaken terecht. Mijn fiets stopte abrupt, want mijn voorwiel draaide natuurlijk niet meer. Mijn fiets kantelde (met mij) naar voren. Ik klapte met mijn gezicht op het wegdek, en daarna herriner ik mezelf niet zo veel, want ik was eventjes bewusteloos. Toen ik wakker werd lag ik met mijn rug op de koude, natte vloer. Een uitgestapte automobilist was naast me gehurkt. Hij vertelde mij dat hij een politie-agent buiten dienst is en dat ik een flinke klap heb gemaakt. Toen stopte de moeder van een meisje uit mijn zus haar klas uit. Ik kende haar al, en ook stapte de vader van een meisje uit mijn voetbalteam uit. Wel toeval dat die toevallig langsreden😉. Ik had veel hoofdpijn en ik was een beetje duizelig, dat komt ook omdat ik een lichte hersenshudding heb gekregen. Ik heb (nu nog steeds dus) een grote snee in mijn wenkbrauw. (dat heb ik al 3 andere keren gehad, en die moesten 1x gehecht worden en 2x gelijmd) Deze wond moest gelukkig gelijmd worden. Maar door de hersenschuddig (waarvan de klachten eigenlijk grotendeels weg zijn) mag ik dus eventjes niet meer voetballen. Ik heb ook mijn voet gekneusd want die kwam tussen de spaken van mijn voorwiel. Met mijn voet gaat het en de hoofdpijn ook. Maar alleen de gelijmde wond zit in de weg. Want als daar een bal tegenaan komt, kan ik een mooie herstelling wel vergeten. Dan zou het moeten worden gehecht en dan houd ik er een veel lelijker litteken aan over. Maar gelukkig mag ik in de ochtend de kleine meisjes fluiten. Want ik ben ook een scheidsrechtster. 
Mijn vraag aan jullie is ofdat ik iets kan doen. Misschien heeft iemand iets in zijn/haar/het hoofd waarmee ik de situatie kan verbeteren of miss toch mag spelen.

Alvast bedankt!

 

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Anonymous1207 ,

 

ik ken de regels van het voetbal niet, maar misschien kun je een extra verband f een haarband of iets van een soort helm als bescherming voor jouw wenkbrauw dragen??

 

Ik heb wel eens een soort netje van de dokter over mijn hoofd gekregen om het verband op z'n plek te houden. Het ziet er misschien een beetje raar uit, maar als je dan wel mee mag  voetballen dan zou het wel leuk zijn.

Dat soort van gaasnetje is iets wat als een soort elastiek uit kan rekken en dat kunnen ze op maat knippen en misschien ook nog een beetje vastplakken.

Of je moet het risico nemen dat het plaksel blijft zitten, maar ja, dan moet het misschien gehecht worden als het los gaat en heb je een litteken.

 

Mag je voor de rest sws wel voetballen? Dus, vanwege je hersenschudding en je zere voet?

 

Soms bij bokswedstrijden smeren ze iets op hun wenkbrauw als het gebloed heeft, maar ik weet niet wat dat is. Hij lijkt wel een soort zalf ofzo? of heeft het dat spul vaseline of is dat raar hahaha idk 😅

 

Je kunt het eens vragen aan iemand van de EHBO van jouw club.

 

Ik hoop dat je toch mee mag doen en natuurlijk dat je dan wint 🙂

 

Laat maar weten hoe het afloopt.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Anonymous1207 ,

 

of je zet het masker van je profielfoto op als dat mag 😁

 

Sorry, ik probeer je een beetje op te vrolijken, maar dat lukt vast niet met zo'n flauwe grap 🙃

 

Ik wens je iig sterkte.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @Anonymous1207 ,

 

of je zet het masker van je profielfoto op als dat mag 😁

 

Sorry, ik probeer je een beetje op te vrolijken, maar dat lukt vast niet met zo'n flauwe grap 🙃

 

Ik wens je iig sterkte.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

Ga jij nou maar gwn je spiegeleieren opeten🤣

Nee, was wel leuke grap hahah.
Ik ga me er morgen maar gwn dooreheen trekken, ik ga gwn kijken en hopelijk wint het team. Wss krijg ik de beker als we die winnen.😁

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Succes hoor! Moet lukken! Scheidsrechter heb ik ook wel eens aan gedacht bij de kleintjes xd. Maar ik doe al zoveel aan hobbys. Leuk dat je dat doet! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +9

 Hoi @Anonymous1207 ,

 

oh, mag je echt niet meedoen?

Wel jammer, maar dan hoop ik dat je wel de beker vast mag houden 🙂

 

of je zet het masker van je profielfoto op als dat mag 😁

Ga jij nou maar gwn je spiegeleieren opeten🤣

ja, goeie, ik heb er tussen de middag al 2 opgegeten als uitsmijter, maar er staan er zeker 140 op mijn onderbroek, dus je ziet het verschil nog niet na die 2 eitjes 😅

 

Nee, was wel leuke grap hahah.

 

oei, gelukkig, ik was al bang en wegrennen heeft bij jou vast geen zin, omdat je vast ook hard kan lopen 🙃 en mij met een sliding kan tackelen 😀

 

Ik ga me er morgen maar gwn dooreheen trekken, ik ga gwn kijken en hopelijk wint het team. Wss krijg ik de beker als we die winnen.😁

dat is de echte sportmentaliteit

Succes en (toch nog)  een leuke dag 😉

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 

Reageer