Vraag

fiets kapot

  • 16 April 2024
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik was vandaag zonder aan mijn moeder te vragen op haar (nieuwe) elektrische fiets naar hockeytraining gegaan. Ik doe dit normaal nooit. De fiets was leeg dus ik wilde de accu opladen maar toen ik hem er uit haalde viel die uit mijn handen. Er zijn stukken plastic van af gevallen, het ziet er echt niet uit als je hem er weer in doet. Dus ik wilde het repareren door de stukken die ik kon vinden terug te lijmen… mijn vader kwam er ineens aan en hij vroeg, ‘wat ben je aan het doen met die lijm’ maar ik wilde het niet vertellen. Nu is zit die lijm overal en als mijn ouders zien dat die fiets stuk is weten ze meteen dat ik het was. Mijn vraag is niet meer wat moet ik doen omdat ik weet dat iedereen gaat zeggen dat ik het gewoon moet vertellen maar dat is een beetje te laat nu, dus wat moet ik doen als ze me confronteren of aan mij en mijn zussen vragen wat er is gebeurd?

help…


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey,

zoals je zelf al zegt kun je het ‘t best gewoon eerlijk vertellen. Ik zou niet wachten tot ze jou er mee confronteren maar er zelf mee komen. Ontkennen heeft toch geen zin.

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Dat is balen! Maar het was geen opzet van je en dit kan gebeuren. Tuurlijk is het schade, en je mocht de fiets niet gebruiken?  Alsnog  zou ik nu gewoon eerlijk zijn en dan maar alles vertellen zoals het ging. Dat je met haar fiets wou en het echt netjes wilde doen maar dat het per ongeluk fout ging. Begin met excuses of het spijt me dat..... Dat is nu het beste denk ik. Als je nu met allerlei ingewikkelde smoezen zou komen wordt het er niet beter op denk ik. Het is niet leuk maar wees toch maar eerlijk en accepteer de gevolgen. Ik hoop dat je geen straf ofzo krijgt als je open en eerlijk bent.  Succes! 

Liefs, Tover xxx

Reageer