Vraag

favoriete strip, strippersonage van die strip en waarom?

  • 28 April 2024
  • 20 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Ik ben heel nieuwsgierig gewoon naar wat andere mensen lezen, en dat ik het misschien zelf kan opzoeken en lezen om tijd te doden.

Mijn favoriete strip is Asterix en Obelix, ik hou van geschiedenis en ik moest giechelen om de verwijzingen, woordgrappen en dad jokes die in de strips voorkwamen. 

Mijn favoriete strippersonage van Asterix en Obelix is Kakofonix, oftewel in andere vertalingen bekend als Troubadix, Cacofonix en Assurancetourix.
Kan wel uren over hem praten. Ik vind het altijd vreemd dat ik juist meeleef met een side character/bijfiguur.

Ik denk dat het komt omdat zijn design het uniekst is en ook omdat ik van barden hou (een bard is iemand die verhalen vertelt door muziek), ik heb letterlijk een bard personage!
En ik hou van zijn persoonlijkheid, voel me ook een beetje slecht dat hij in elkaar wordt geslagen omdat hij zo slecht zingt.


20 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Ik lees Donald duck en Suske en Wiske, maar ik verzamel ze ook. Lijkt me leuk om alle strips te hebben :) 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @candentis 

Ik lees de Donald Duck, Suske en Wiske, Asterix en Obelix en ik lees andere strips van Disney.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Mij 

Reputatie 7
Badge +5

@Anoniemxv 

Ik lees altijd online als het kan, maar het is zo vervelend om in te zoomen. En sommige van die websites dragen ook vervelende virussen of rare malware met zich mee. Ik zou het niet aanraden, ik zou gewoon een fysiek boek bestellen.


Ik heb geprobeerd om Asterix strips te bestellen maar ik kan ze NERGENS vinden! Dus ik denk dat een oude Asterix wel heel zeldzaam is. Of ik moet nog eens goed kijken ergens anders.

En inderdaad het is ook leuk om te verzamelen!
Je hebt letterlijk het complete en hele Suske en Wiske PLUS Donald Duck verhaal in je handen! 

Reputatie 7
Badge +5

@Wees Jezelf Bij Mij 

AYYY ASTERIX LETS GOOO

Ik ben nieuwsgierig, ik moet echt Donald Duck gaan lezen.

Reputatie 7
Badge +13

@Anoniemxv

Ik lees altijd online als het kan, maar het is zo vervelend om in te zoomen. En sommige van die websites dragen ook vervelende virussen of rare malware met zich mee. Ik zou het niet aanraden, ik zou gewoon een fysiek boek bestellen. Als je Donald duck online wilt lezen, kan je de app gebruiken. Maar daar heb je wel een abbonement voor nodig


Ik heb geprobeerd om Asterix strips te bestellen maar ik kan ze NERGENS vinden! Dus ik denk dat een oude Asterix wel heel zeldzaam is. Of ik moet nog eens goed kijken ergens anders. sommige oude strips zijn inderdaad zeldzaam. Sommige oude Suske en Wiske zijn wel €10.000 waard per stuk als ze in goede conditie zijn.

En inderdaad het is ook leuk om te verzamelen!
Je hebt letterlijk het complete en hele Suske en Wiske PLUS Donald Duck verhaal in je handen!  Nu alleen nog een plek vinden om het op te slaan... 

Groetj@Anoniemxv 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Asterix &Obelix rule !  Maar ook Lucky Luke ! Ik heb echt moeten lachen om “de postkoets”. Moet je ook echt eens lezen, zeer grappig XD.  En ik had ook altijd Donald Duck en  ik vind Guust ook helemaal geweldig!  En mijn moeder heeft een stripboek dat heet “Lobbes”, echt, lees het en lig in een deuk!

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

@Tover01 

Ik heb weleens tijdens mijn Duits les (we moeten weleens Duitse strip) dat iemand steeds een Lucky Luke pakt. Ik ga kijken naar wat Lobbes is want je maakt me nieuwsgierig!

Reputatie 7
Badge +17

Toen ik kleiner was altijd Donald Duck en Suske en Wiske. Ik vind nu The Walking Dead erg goed. En The Sandman. Dat is een oudere strip waar ook een Netflix serie van is gemaakt.

Reputatie 7
Badge +5

@tim16 

Ik heb weleens iemand veel horen praten over de Sandman. Ik dacht dat hij een Spiderman schurk was. Of heb ik het nou verkeerd?

En The Walking Dead… er is een bepaalde scene met dat iemand naar bloemen moet kijken, ik weet niet of jij bij dit stukje bent of niet maar dat stuk geeft me de chills!

Reputatie 7
Badge +17

@candentis Haha, ja Sandman is ook een Spiderman character blijkbaar. Maar die bedoel ik niet. Super hero comics heb ik sws niets mee eigenlijk.

Ik weet welke scene je bedoelt. Die is uit de tv-serie en zit niet in de strip. Wel chills idd

Reputatie 7
Badge +14

@candentis  het is niet een website want die bestaat ook, maar een strip comic over een zeer luie hond, het lijkt een teckel ofzo maar dat is niet zo belangrijk.

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

@tim16 

Oh! Dus er zijn 2?

Ik denk dat die uit de tv serie komt ja.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi wat jullie allemaal noemen is top. Ik wil graag die geweldige Nijntje niet onvermeld laten! Al is dat niet echt strip, ze hoort er wel bij 🐰 

Maiskolfje xox

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi. Thuis hebben we nog een hele berg Suske en Wiske liggen van mijn moeder. En oude Mickey Maandblad afleveringen. Staan ook best leuke vervolg verhalen in stripvorm in zoals Noorse sagen maar ook oma Duck. Eig van alles. Leuk topic, brengt me op het idee om een stapel mee te nemen naar mn kamer. Leuk leesvoer als ik daar zo vroeg moet zijn 🤩. En ja, Asterix is inderdaad geweldig! Mijn hart gaat ook uit naar die arme bard die elke keer weer vastgebonden zit met dat feestmaal. Als hij zingt vluchten alle dieren het bos uit 🤣 zelfs de leeuwen in de arena haha😄en een toppertje is Idefix het hondje dat elke keer geheel eigen avonturen beleeft. Er zijn zelfs aparte Idefix albums. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +12

@candentis 

Wist je dat Suske en Wiske vroeger Rikkie en Wiske heette?

Liefs @Wees Jezelf Bij Mij 

Reputatie 7
Badge +5

@Maiskolfje Nijntje was mijn jeugd! Haar moeten we echt niet vergeten! 

@Tartan14  Ik had ook hier ergens een Suske en Wiske liggen, ik geloof dat dat verhaal gaat over dat Wiske’s popje tot leven komt en chaos veroorzaakt. Ben de naam vergeten en vergeten hoe het moet spellen, is het Schanuleke? Schannulleke? Schanulleke?
En… KAKOFONIX IS DE MVP!!! (oftewel een term in voetbal en niet iets met een product ofzo 😂).
Idefix is mijn derde/vierde favoriete personage. Ik schrok toen ik ergens zat te scrollen en zag dat Idefix een album voor zichzelf heeft! Echt blij dat hij een spin-off/apart album voor zichzelf heeft gekregen, ik vind hem ook best wel schattig met zijn fluffy-achtige oortjes! 

@Wees Jezelf Bij Mij 

Dat wist ik niet! 

Ik heb wel even iets opgezocht over of Wiske het meisje was in mijn reactie naar Tartan en ben erachter gekomen dat haar echte naam Louise is, Rikkie en Louise??? 😱

Ook al is deze informatie best wel nutteloos. Op school hebben we wel zo’n quizvraag waarin staat dat Suske en Wiske in een andere taal anders wordt genoemd. Oftewel de vraag ging zoiets denk ik: “(ik weet de naam niet meer) is een bekende strip in een andere taal, om welke strip gaat het?”

 

Reputatie 3
Badge

Ik ben heel nieuwsgierig gewoon naar wat andere mensen lezen, en dat ik het misschien zelf kan opzoeken en lezen om tijd te doden.

Mijn favoriete strip is Asterix en Obelix, ik hou van geschiedenis en ik moest giechelen om de verwijzingen, woordgrappen en dad jokes die in de strips voorkwamen. 

Mijn favoriete strippersonage van Asterix en Obelix is Kakofonix, oftewel in andere vertalingen bekend als Troubadix, Cacofonix en Assurancetourix.
Kan wel uren over hem praten. Ik vind het altijd vreemd dat ik juist meeleef met een side character/bijfiguur.

Ik denk dat het komt omdat zijn design het uniekst is en ook omdat ik van barden hou (een bard is iemand die verhalen vertelt door muziek), ik heb letterlijk een bard personage!
En ik hou van zijn persoonlijkheid, voel me ook een beetje slecht dat hij in elkaar wordt geslagen omdat hij zo slecht zingt.

Suske en Wiske! Ik heb al rond de 300 strips van hun en vindt het leuk om met hen op avontuur te gaan. Ik vind het heel interessant hoe de tekeingen in elkaar zitten en hoe het in de loop van de jaren is veranderd.

 

Mijn favoriete personage is Wiske, omdat ze erg op mij lijkt, ze is net zo nieuwsgierig en ondeugend. Maar ik kan me vaak ook verplaatsen in Suske, die weer boeken leuk vindt (mijn record is 13 boeken in een week, 13 is ook een van mijn geluksgetallen!) maar ook avontuurlijk is.

Ik heb ook mensen met wie ik deze intresse kan delen, mijn opa die koopt altijd de nieuwste Suske en Wiske voor mij en leest hem voordat hij hem geeft zelf. Ook heb ik een vriend die het ook leuk vindt. 

Ik vind Donald Duck ook heel leuk, ik was vroeger (mede door mijn hoogbegaafdheid en te weinig uitdaging) heel vroeg klaar met werk (record is 10 minuten op een halve dag) en ging dan Donald Duckjes lezen. Daarbij verplaats ik me in Donald omdat hij zo’n ongeloofelijke pechvogel is, en ik dat ook ben. Maar ik verplaats me het meest in zijn neefjes Kwik, Kwek en Kwak, omdat ze heel avontuurlijk en nieuwsgierig zijn. 

 

Ik vond dit een hele leuke topic! Ik vind het heel interessant om andermans mening te horen.

 

Xxx J.

Reputatie 7
Badge +5

@Anoniem Meisje2011 

Oh jee… 300.

En trouwens, ik kan me opzich ook wel verplaatsen in Donald omdat hij zoals je al zei, een pechvogel is. Ik heb heel vaak pech.

Trouwens, gewoon nieuwsgierig… omdat je houdt van Kwik, Kwek en Kwak. Heb je Ducktales gekeken? In de nieuwe versie spelen die neefjes een grote rol geloof ik, heb er maar 1 aflevering van gezien. Het was iets met een riool ofzo. 😂

Reputatie 7
Badge +12

@Maiskolfje Nijntje was mijn jeugd! Haar moeten we echt niet vergeten! 

@Tartan14  Ik had ook hier ergens een Suske en Wiske liggen, ik geloof dat dat verhaal gaat over dat Wiske’s popje tot leven komt en chaos veroorzaakt. Ben de naam vergeten en vergeten hoe het moet spellen, is het Schanuleke? Schannulleke? Schanulleke?
En… KAKOFONIX IS DE MVP!!! (oftewel een term in voetbal en niet iets met een product ofzo 😂).
Idefix is mijn derde/vierde favoriete personage. Ik schrok toen ik ergens zat te scrollen en zag dat Idefix een album voor zichzelf heeft! Echt blij dat hij een spin-off/apart album voor zichzelf heeft gekregen, ik vind hem ook best wel schattig met zijn fluffy-achtige oortjes! 

@Wees Jezelf Bij Mij

Dat wist ik niet! 

Ik heb wel even iets opgezocht over of Wiske het meisje was in mijn reactie naar Tartan en ben erachter gekomen dat haar echte naam Louise is, Rikkie en Louise??? 😱

Ook al is deze informatie best wel nutteloos. Op school hebben we wel zo’n quizvraag waarin staat dat Suske en Wiske in een andere taal anders wordt genoemd. Oftewel de vraag ging zoiets denk ik: “(ik weet de naam niet meer) is een bekende strip in een andere taal, om welke strip gaat het?”

 

@candentis 

Oh ja, dat was ik vergeten. Louise is inderdaad de oude naam.

 

@Tartan14 

Ik heb wel een paar idefixen liggen.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Mij 

Reputatie 7
Badge +13

@candentis

Wist je dat Suske en Wiske vroeger Rikkie en Wiske heette?

Liefs @Wees Jezelf Bij Mij 

Wist ik ja, in de allereerste stip

Reageer