Skip to main content

eurovisiesongfestival

• May 18, 2025
  • 8 reacties
  • 79 Bekeken

olifant_Hocky
Forum|alt.badge.img+5

Wie heeft er naar het Eurovisiesongfestival gekeken en wat is jullie opgevallen en hoe vonden jullie het en is Oostenrijk voor jullie ook de winnaar of hadden jullie liever iemand anders gehad gewoon maar het gerust weten 

groetjes 

8 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 19, 2025

Hey! Ikzelf heb het eig niet echt gevolgd maar mij moeder en zus en wat vriendinnen keken, en ik bleef ook even kijken (lekker laat op! 🤭) en ik vind die puntentelling wel grappig. Zit wel spanning in. Ik had wel het gevoel dat het erg hack gevoelig was maar oké. Maar ik vond het wel leuk dat al die landen samen een leuk feestje maken. Mijn smaak zat er niet echt bij qua muziek en heel eerlijk gezegd zou ik niet "thuisblijven" voor het festival maar toch wel grappig . Ik begrijp wel dat mensen het echt leuk en spannend vinden zeg maar. Liefs Tover xxx

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • May 19, 2025

hoi, 

ik vond Oostenrijk zeker goed, maar ik had liever een ander land zien winnen. Hieronder de landen met liedjes die ik erg goed vond:

Italie: Volevo Essere Un Duro

Ijsland: RÓA 

Armenie: Survivor

Verder vond ik Nederland natuurlijk ook fantastisch

Groetjes Smokey

123Flowertje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 19, 2025

Heyyy, ik vind Oostenrijk niet zo heel leuk… wel prima hoor! Maar ik was echt fan van Noorwegen!!! LIGHTER!!!💙⚡️

Chihiro
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • May 19, 2025

Haai! Ik heb t niet echt gevolgd, maar Claude's liedje kan ik met songtekst meezingen :) Zelf vond ik Malta dit jaar echt leuk! Wel een beetje bullshit dat ze niet Kant mocht zeggen in haar liedje... SERVING KANT is veel leuker dan SERVING *hard geluid ingevoegd door de ebu, omdat het publiek te hard KANT riep* ik vond nog een paar landen leuk, maar (die meneer van) espresso machiato vind ik echt HEEL hinderlijk. Ik vind ich komme ook echt grappig, net zoals hallucination en tutta l'italia :) 

• May 19, 2025

Ik heb half gekeken en ik vond Italië erg goed en Litouwen

• May 19, 2025

Mijn moeder heeft het zitten kijken dus ik heb er af en toe iets van meegekregen. Ik moet zeggen dat ik het liedje van die Claude nog geen 1 keer gehoord heb. 🙈 Ik zal ‘m eens opzoeken maar meestal is Songfestival muziek niet bepaald mijn smaak.

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 20, 2025

Echt kitsch, dat hele SF.

Claude vind ik leuk om te zien maar zijn liedje maakt mij een beetje misselijk.  Muzikaal een slechte rip-off van Stromae en en tekst zo zeemzoet dat je de tanden spontaan uit de mond vallen.

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Groot ESC fan hiero! 

Ik vond het wel jammer dat Nederland zo weinig punten kreeg bij de publieks stemmen. Ik vindt op een vreemde manier Italië wel wat hebben (op gestemd). Luxemburg vond een beetje raar. Die gast van espresso macchiato had gelukkig niet gewonnen.

Oostenrijk is zeker beter dan Israël (nummer 2), maar voor mij zeker niet de winnaar. 

Dit hele festival is natuurlijk een groot politiek spel (kijk maar naar Israël's stemmen) en dat is jammer, maar ik kijk en stem met plezier.