Skip to main content
Vraag

Eerst concert!! Vragen!!

  • 19 July 2024
  • 5 reacties
  • 47 Bekeken

Hi allemaal, 

Ik heb dus kaartjes gekocht voor een concert van mijn lievelingsartiest voor volgend jaar. Super leuk want dit zal mijn eerst concert worden. Wel heb ik een aantal vraagjes. 

1: Het concert werkt met zitplekken/vakken, en ik heb zegmaar best wel slechte tickets gekozen (helemaal achteraan), want ik was veeeeeels te laat met kopen. Mijn vraag was dus: hoe streng letten ze op waar je zit tijdens zo’n concert? Mijn vrienden waarmee ik ga zitten op een totaal andere plek (± 50 meter van me vandaan), vandaar dat ik het even vraag. Zijn ze hier streng op? Is het uberhaupt mogelijk om te bewegen? (concert is uitverkocht voor de duidelijkheid). 

2. Hoe hard is het geluid nou echt?? Want ik hoor telkens dat concerten super slecht zijn voor je oren, maar ik zit best wel ver weg dus ja. 

En als laatste vraag: 

Heb jij zelf ervaring gehad met een concert waar je helemaal achterin zat? Zo ja, hoe was het? Vond je het waard?

Ik heb nu een aantal twijfels omdat ik nu eigenlijk gewoon alleen zit (en 1,5 uur alleen moet reizen daarheen) en best wel vaak artikelen rond zie komen van “oh concerten dit slecht blablabla”, “concerten dat blablabla”. 

Maar ja, alvast bedankt!!

Groetjes, Sano07

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Heyy, 

1) ik weet dat eigelijk niet, maar natuurlijk als het concert helemaal is uitverkocht en dan ga je op een andere plaats zitten van andere mensen en dan kan je wel eens lastige situaties krijgen

2) bij mij waren er vanachter ook speakers dusja ook als je vanachter zit is het geluid best hard. Ik neem altijd oordopjes mee. 

3) niet helemaal achteraan maar wel redelijk. Hangt er een beetje vanaf ga je naar daar om echt de artiest te zien in het echt en niet op een scherm dan is vanvoor leuker maar maakt dat je niet heel veel uit dan is vanachter ook prima! Ik vond het het waard! 

Maak er het beste van!! 

 

Groetjes 

Anoniem789 

 

Reputatie 7
Badge +18

1: Zitplekken moet je gewoon aanhouden. Je kan niet zomaar op de plek van een ander gaan zitten.  Ook op vakken wordt over het algemeen wel gecontroleerd voor zover ik weet.

2: Altijd oordopjes gebruiken

3: Heb er zelf geen ervaring mee. Ben alleen op een festival geweest en verder een paar kleine optredens.

Ik zou er gewoon van genieten. Je zit er met andere fans dus contact maken gaat vaak vrij makkelijk.

Heel veel plezier.

Reputatie 1
Badge

heeyyy

  1. zitplekken kan je echt nie veranderen, dan krijg je boze mensen, mr je kan wel vragen of vriendinnen naar achteren komen, want ik denk dat er wel mensen zijn die graag willen wisselen met mensen naar voren
  2. ik zie dat de mensen hier zeggen dat je oordopjes moet gebruiken, zelf ben ik vorig jaar naar harry styles geweest, beetje in het midden, zonder oordopjes of iets want da was niet nodig volgens mn ma aangezien we niet vooraan zaten. ook geen gehoorschade of iets natuurlijk aan overgehouden, dus t kan gewoon, als je zeker wilt zijn kan je t beste wel gwn doen ofc
  3. ik zat nie helemaal achteraan maar was het zekerr weten waardddd, toffe herinneringen aan overgehouden!
    veel plezierrrrr, en als k vragen mag, naar welke artiest ga je?
Reputatie 5
Badge +4

1 meestal heb ik een sta plek bij het concert van taylor voor de eerste keer zit maar dan moet je wel het stoel nummer aan houden

2 ja geluid is altijd wel hard meestal heb ik oortjes in en waar ik last van heb is dat het geluid op me buik trilt ik heb zo bobbeltje in me navel en die zie ik echt letterlijk heen en weer bewegen wel grappig opzich

3 zelf geen ervaring mee met achteraan zitten koop meestal de duurste tickets vooraan 

Reputatie 1
Badge

Hoi Hoi,

hierbij antwoord op je vragen!

 

1: ik raad het aan om altijd op de plek te gaan zitten die op je ticket staat (hiermee voorkom je boze mensen en een mogelijk conflict rondom de zitplaats), ik weet niet hoe streng ze zijn met de plekken, maar het lijkt me logisch dat als er mensen klagen dat ze wel even een blik werpen op de situatie.

 

2: je plaats kan veel bepalen hoe hard het geluid aankomt, maar tegenwoordig gebruiken ze geluidssystemen die enorm veel geluid kunnen produceren. ik weet niet naar welk concert je gaat maar het geluid achter aan in een arena (voetbalstadion) is meestal hard genoeg om minder goed te zijn voor je oren. ik raad het wel aan om oordoppen in te doen (zoals speciale oordoppen die de geluidskwaliteit niet verslechten) maar als je helemaal achter aan staat/zit valt het best wel mee.

 

3: ik ben een aantal keer naar Groots met een zachte G geweest en zat daarbij meestal acteraan op de tribune, het voordeel als je achteraan zit is dat je beter zicht hebt op het podium (mits je hoog zit).

 

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen :)

 

Met Vriendelijke groet,

Hanspeter

Reageer