Skip to main content
Vraag

Een stap verder, in rokje naar school ?

Toon eerste bericht

194 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 7, 2025

@Tover01 jaja, ik ben wel een lachebekje.  Ook in te huren voor bedrijfs- en familiefeesten.

Wat me zo tegenstaat aan rokjes bij meisjes is dat ze met altijd doen denken  de brave meisjes hier in het dorp en hun moeders die je op zondag na de kerk in het bos ziet wandelen.  Altijd in te lange rok en daaronder kousen en dan een zedige bloes of een gebreid vest. Niets tegen die mensen zelf (de meesten zijn echt wel aardig en betrokken) maar hun hele manier van leven lijkt me heel verstikkend.  Als ik dus rokjes zie, leg ik meteen de link met een levensstijl die allesbehalve leuk en modern niet is en ik kan dat niet van me afschudden.  En dan is er natuurlijk ook hockey 

Ik heb zelf nooit rokjes gedragen, ook als klein meisje niet.  Ik herinner me alleen broeken en jurkjes.  Ik heb ook mijn moeder en zusje nooit in een rokje gezien.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 7, 2025

@Tover01  prachtig beschreven al die soorten rokken/rokjes. Herkenning 😉. Veel ervan zijn ronduit stoer! Haha ​@Diana  mooie opmerking idd. Disclaimer: dit zeg ik niet om jou of iemand te overtuigen; ik snap je associatie met dat "stijve" gedoe. Maar er zijn zoveel andere en leuke, stoere, sexy of noem maar op varianten. De rokjes die Tover opnoemt hangen echt niet in de kledingkast van de mensen die jij benoemt vermoed ik zo 😉  In contrast en om Tover bij te vallen, mijn favoriet : 

@moderator het is iets bewerkt, achtergrond is  veranderd, ook gegumd vanwege anonimiteit.  Hopelijk mag het zo. 

Groetjes liefs Tartan X  Fijn dat je meedenktKT

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 7, 2025

Oh lala ​@Tartan15  dat is zo ontzettend cool! My Girls-eyes worden echt verwend 😍 wat is dat toch super lekker zeg, jongens en rokken. Een kilt vind ik helemaal een ace! Jullie hebben btw allebei echt mooie benen. Leuk hoor! Doby xxx

P.S. ​@NightShadow  hoop dat je weer ff checkt hoe cool! 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 8, 2025

Oh ​@Tartan15  daar doe je je profiel naam eer mee aan! Echt mooi, en super stoer. Ik word hier heel blij van, van jou en ​@Tover01  in zulke mooie leuke rokken! 😍 Jullie hebben er de benen voor en het maakt jullie echt karakter jongens! 

Groetjes Tjempie xxx

NightShadow

Zo, ​@Tartan15, echt mooi en stoer :) Die schoenen eronder passen er ook zo mooi bij. Je bent nog beter in kleding matchen dan ik. Het is echt mooi. En dan te bedenken dat ik nu een oude broek van me broer aan heb en een xxl trui die van een hele dikke en grote man is geweest 🤣. Ik heb ook wel nette broeken en truien, maar nooit rokken of jurken. 

@Tover01 jaja, ik ben wel een lachebekje.  Ook in te huren voor bedrijfs- en familiefeesten.

Ahh, jammer. Ik heb geen bedrijf en de familie ligt uit elkaar en is veel gedoe. Anders had ik je in willen huren. Doe je ook verjaardagsfeesten? ;)

Wat me zo tegenstaat aan rokjes bij meisjes is dat ze met altijd doen denken  de brave meisjes hier in het dorp en hun moeders die je op zondag na de kerk in het bos ziet wandelen. 

Dat ja, die strenggeroformeerd en die hele nette mensen. Verschrikkelijk, die hebben nog nooit in een boom geklommen denk ik dan altijd

Altijd in te lange rok en daaronder kousen en dan een zedige bloes of een gebreid vest. Niets tegen die mensen zelf (de meesten zijn echt wel aardig en betrokken) maar hun hele manier van leven lijkt me heel verstikkend.  Als ik dus rokjes zie, leg ik meteen de link met een levensstijl die allesbehalve leuk en modern niet is en ik kan dat niet van me afschudden. 

Ik ben zo niet opgevoed, maar mama wel. En die vond dat inderdaad niet leuk. Ze vond het best verstikkend.

En dan is er natuurlijk ook hockey 

Oh sh!t, ik zat vroeger op hockey. En ja, we moesten met de wedstrijden op zaterdag een rok aan. Daar is door mij en een teamlid geprobeerd om verandering in te krijgen. Maar zonder succes :( Inmiddels hockey ik niet meer, dus ook geen rokken meer voor mij :)

Ik heb zelf nooit rokjes gedragen, ook als klein meisje niet.  Ik herinner me alleen broeken en jurkjes.  Ik heb ook mijn moeder en zusje nooit in een rokje gezien.

Mijn moeder draagt wel rokken en jurken. Ik deed het als klein meisje wel,maar zodra ik zelf kon beslissen deed ik het gelijk niet meer. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 8, 2025

Hey ​@Tartan15  zow! Maar dit is echt next level mooi hoor 😍😉 geen wonder dat je vriendin jou dit graag ziet dragen! Echt jouw comfortzone,   ook al val ik op meisjes maar ik vind het er ronduit sexy en aantrekkelijk uitzien! Liefs, Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 8, 2025

@Tartan15 knap, hoor.  Kilt én de rest.  Is het nog een bepaalde clan?  De hunting versie, met die donkere kleuren?

@NightShadow voor jou wil ik ook wel een verjaardagsfeest doen, hoor.  Ik begrijp trouwens niet waarom ze in hockey zo vasthouden aan rokjes terwijl shorts toch veel handiger zijn (en die hangen niet om je hals als je een sliding maakt).

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 8, 2025

Oef, Bedankt allemaal voor jullie lieve complimenten! 🫣 ​@Diana  van een Scottish scouts troop uit een bepaalde regio. Zitten meerdere jongens en meisjes uit mn familie bij daar. Kilt/ rok voor jongens spreekt daar nog vanzelf op school (uniform) en sport en scouting. Meer kan ik niet vertellen ivm anoniem. Maar idd wel de 'outdoor' rok.  

Groetjes liefs Tartan X

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 8, 2025

@Tartan15 moeten die flapjes aan je kousen trouwens niet naar beneden hangen?  En hoort daar ook geen dolk in?

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 8, 2025

Toelichting: daar is de kilt van afkomstig, ik ben het wel zelf natuurlijk. 

😘 Tartan Xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 8, 2025

@Tartan15 staat je heel leuk en stoer ook :) ❤❤

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 8, 2025

@Tartan15 moeten die flapjes aan je kousen trouwens niet naar beneden hangen?  En hoort daar ook geen dolk in?

Scherp! Ja klopt, die waren niet omgeslagen maar dat hoort wel. Die gaan vanzelf om, maar hier steekt alleen het topje eruit. Het langste zit nog in de kousen en dat hoort eigenlijk niet 🤭. Maar dit was een pas-moment. In het dagelijks dragen zitten ze trouwens er niet in. De dolk hoort er oorspronkelijk wel in maar die zit al aan de belt normaal gesproken. Mag in Nederland ook niet trouwens in de kousen vlgs mij. Maar aan de riem is veel makkelijker. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 8, 2025

@Diana  het lijken lintjes zoals dit, soms komen ze op de kop als je de omslag niet goed hebt 😄 of als het bandje eraan slap is stop je ze achter de omslag. Doe ik iig. Denk dat het bij Tartan daar aan ligt? Ikzelf draag ze alleen bij sommige officiële momenten. Meestal bij de korte broek, soms rokje. Liefs, Tover xxx

• October 9, 2025

Hi. Ik blijf het wel apart vinden maar die kilt is wel stoer dan. Dat is wel oké en als het echt Schots is ja daar is het echt normaal denk ik. Nogmaals no offence maar de kilt kan ik beter plaatsen dan het rokje van Tover. Al zie je dit eigenlijk niet vaak of nooit. Je zou echt zoveel comments krijgen op mijn school. Het is gedurfd maar ik vind dit nog steeds wel bijzonder. By the way jullie hebben allebei inderdaad echt wel mooie benen, lucky girls you have! 

Groetjes K.

Ps haha wat super cute ​@Tover01 dat stukje been met dat knie ding 😍😄

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 9, 2025

@nononsensgirl ik ben een paar keer in Schotland geweest en daar dragen de mannen eigenlijk ook nooit kilts.  Ze doen ze aan voor speciale gelegenheden en dan zijn het altijd hele mooie kilts met elegante jasjes met kanten dassen en zilveren knopen en glanzende schoenen en ze hebben een grappig tasje voor hun kruis (een kilt heeft natuurlijk geen zakken en ze moeten hun zakfles whisky toch ergens kwijt - het blijven Schotten).

Misschien worden ze buiten de stad nog wel vaker gedragen maar in de stad zie je ze nauwelijks.  Ik denk dat ze ook in Schotland raar zouden staan kijken als een jongen op een gewone schooldag aan zou komen zetten in een kilt.  Een beetje zoals een meisje met een grote kanten Zeeuwse muts op haar hoofd naar school zou gaan in Middelburg.

En dan blijft er natuurlijk dé vraag voor ​@Tartan15 en ​@Tover01: wel of geen onderbroek onder de kilt?  

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • October 9, 2025

@Diana  bij de Scottish scouts dragen ze ze ook 🙂 dat weet ik want heb ze een paar keer op een internationaal kampeerterrein gezien. En die kids vertelden dat ze ze ook op sommige scholen moeten dragen. Ze doen in de UK nog aan schooluniform. Liefs, Tover xxx

Haha en p.s. ik wel een onderbroek ☺️

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • October 9, 2025

@Diana  that's the great question and the big mystery...........🤭

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 11, 2025

Hoi ​@Tover01  update over de kilt die je wou kopen? 😍 Dit rokje staat al zo mooi, een kilt vast ook! Heb je er al één op het oog? Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 13, 2025

@Tjempie  zeker!  Ik heb hem al. Ik zal een vergelijkbare anonieme foto maken, wil mn vriendin wel doen. Hihi 🤭 liefs, Tover xxx 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Topic-opener
  • Ster
  • November 14, 2025

@Tjempie  zoals beloofd, en zonder herkenning natuurlijk;) liefs Tover xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 14, 2025

Ohw ​@Tover01  wat ik denk durf ik niet te zeggen dus zeg ik het zo: wat super mooi! Echt heel stoer en sexy. 😍 Mooie benen en mooie rok ♥️ Meer zeg ik maar niet 🤭😚 😉

Groetjes Tjempie xxx

P.s. ​@Diana  wat zou the great question zijn ? 😉

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Mooi rokje ​@Tover01 . Het staat je goed, stoer hoor, een kilt. Mooi motief ook. Ik vind daarnaast knie kousen mooi bij jongens. Zo komen je benen mooi uit. Sportief stoer. Zie ook dat je je bekende houding hebt 😉 handjes op je rug 😍 Cute! Groetjes xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • November 15, 2025

Wat leuk en stoer.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 15, 2025

Hoi Tover! Ik heb nu dus echt een groot deel van je topic gelezen. (Ik verveelde me en heb nog wat schermtijd 😁)  Allereerst wil ik zeggen wat dapper dat je dat durft! Het is echt mooi dat je jezelf durft te zijn! Ten tweede wat staan die rokjes je mooi! Je hebt mooie benen hoor! 🤭 

Ik herken mezelf soms wel in jou... ik sta ook met mijn handjes op mijn rug en hou van kniekousen. Of gewoon sokken die een maatje te groot zijn hihi🫣 

Het lijkt me nu wel een beetje frisjes voor een rokje 😉🥶 Maar echt nogmaals dapper van je hoor! Ik vind dat heel knap.

Liefs Yusa 😚😘

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 16, 2025

@Tover01  nogmaals, super mooi.  En inderdaad zoals ​@Nngirl  zegt zo schattig en  beleefd je handen op je rug 😍. ​@Yusa  leuk! Ik vind dat super sexy staan. De combinatie blote benen, kniekousen en handjes bij elkaar zoals Tover hier maakt het ronduit lekker, exciting. Vind ik super cute! Zoals ​@Tjempie  zegt, meer zal ik maar niet zeggen hihi. Doby xxx

--reactie aangepast door de kindertelefoon--