Skip to main content
Vraag

Dungeons & Dragons vragenlijst

• October 6, 2025
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Ik zat zo lekker in de vibe dat ik nog een vragenlijst heb gemaakt. Deze gaat over D&D, iets wat ik zelf ook graag speel. Hopelijk vinden jullie h'm leuk!

xx liefs Wolf 🐺

Dungeons & Dragons vragenlijst

1. In welk type tavernescène zou jouw avontuur beginnen: dronken ruzie, mysterieuze vreemdeling, of een oproep van de koning(in)?

2. Wat is het eerste wat mensen opmerken aan jouw personage?

3. Als je een klasse moest kiezen zonder naar statistieken te kijken, puur op instinct, wat zou je zijn? (Barbarian, Bard, Cleric, etc.)

4. Wat is jouw alignment, écht, niet wat je wilt zijn, maar wat je doet?

5. Welke gebeurtenis uit je verleden zou je karakter nog steeds ’s nachts wakker houden?

6. Zou je liever oneindige kracht hebben maar langzaam je menselijkheid verliezen, of sterfelijk blijven maar je vrienden kunnen redden?

7. Je vindt een verboden spreuk die je alles kan geven wat je ooit wilde, maar het eist een ziel. Gebruik je hem?

8. Wat is je favoriete type magie: destructie, genezing, illusie, of chaos?

9. Als magie echt was in onze wereld, wat zou je eerste spreuk zijn?

10. Denk je dat magie een gave is of een last?

11. Je party staat tegenover een draak die onschuldige dorpen bedreigt, maar hij belooft te vertrekken als jullie één van jullie eigen leden offeren. Wat doe je?

12. Als je een tiran kunt doden om duizenden te redden, maar daardoor een kind wees maakt, trek je het zwaard?

13. Je kunt de tijd terugdraaien en één fout herstellen, maar het kost iemands leven. Doe je het?

14. Wat is erger: verraden worden of zelf iemand verraden?

15. Is chaos vrijheid, of gewoon vermomde lafheid?

16. In wat voor omgeving voel jij je thuis, ruïnes, bossen, tavernes of kerkers?

17. Wat zou je doen als je wakker werd in een onbekend koninkrijk, zonder geheugen, maar met een magisch wapen in je hand?

18. Welke NPC zou jij het liefst als metgezel hebben: de sarcastische dief, de nerveuze tovenaar of de stille ridder?

19. Als jouw karakter een legendarisch voorwerp kreeg, hoe zou het heten en wat zou het doen?

20. Zou je liever eeuwig ronddwalen zonder rust, of eeuwige rust krijgen zonder ooit je missie te voltooien?

21. Wat drijft je: wraak, eer, nieuwsgierigheid of liefde?

22. Wat is iets wat je karakter nooit hardop zou toegeven, maar wat waar is?

23. Als jouw personage sterft, wat zou zijn/haar laatste woorden zijn?

24. Denk je dat helden geboren worden, of gemaakt door hun keuzes?

25. En uiteindelijk… als je moest kiezen tussen de wereld redden of één persoon die je liefhebt, wat kies je dan?

1 reactie

DnDlover
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 6, 2025

Tuurlijk moet ik deze wel invullen, ook al speel ik nog maar 4 maanden ofzo. (ben erg snel verslaafd geraakt aan DnD)

1. In welk type tavernescène zou jouw avontuur beginnen: dronken ruzie, mysterieuze vreemdeling, of een oproep van de koning(in)? Dronken ruzie

2. Wat is het eerste wat mensen opmerken aan jouw personage? 0 survival instinct

3. Als je een klasse moest kiezen zonder naar statistieken te kijken, puur op instinct, wat zou je zijn? (Barbarian, Bard, Cleric, etc.) Warlock, klinkt cool

4. Wat is jouw alignment, écht, niet wat je wilt zijn, maar wat je doet?  Ik zou waarschijnlijk zelf in irl chaotic neutral zijn. Want ik ga niet achter een overvaller aan f zoiets.

5. Welke gebeurtenis uit je verleden zou je karakter nog steeds ’s nachts wakker houden?  Dat zijn hele grove is uitgemoord en platgebrand (ik houd van backstories schrijven)

6. Zou je liever oneindige kracht hebben maar langzaam je menselijkheid verliezen, of sterfelijk blijven maar je vrienden kunnen redden? Sterfelijk en vrienden redden

7. Je vindt een verboden spreuk die je alles kan geven wat je ooit wilde, maar het eist een ziel. Gebruik je hem? Kuch kuch, Warlock, kuch kuch

8. Wat is je favoriete type magie: destructie, genezing, illusie, of chaos? Chaos, maar ik speel nu Druïd als eerste campaign, dus ben vooral healer

9. Als magie echt was in onze wereld, wat zou je eerste spreuk zijn? Wish XD

10. Denk je dat magie een gave is of een last?  Een gave, want bij de meeste classes kies je er zelf voor om het te hebben.

11. Je party staat tegenover een draak die onschuldige dorpen bedreigt, maar hij belooft te vertrekken als jullie één van jullie eigen leden offeren. Wat doe je? Kill the dragon

12. Als je een tiran kunt doden om duizenden te redden, maar daardoor een kind wees maakt, trek je het zwaard? Nee… Want ik ben een spellcaster. De tiran gaat dood

13. Je kunt de tijd terugdraaien en één fout herstellen, maar het kost iemands leven. Doe je het? Mistakes are meant to be. Goede character development

14. Wat is erger: verraden worden of zelf iemand verraden? Veraden worden

15. Is chaos vrijheid, of gewoon vermomde lafheid? Chaos kan alles zijn

16. In wat voor omgeving voel jij je thuis, ruïnes, bossen, tavernes of kerkers? Het character die ik nu speel waarschijnlijk in de bossen omdat die een druïd is

17. Wat zou je doen als je wakker werd in een onbekend koninkrijk, zonder geheugen, maar met een magisch wapen in je hand? Uitzoeken waar ik ben

18. Welke NPC zou jij het liefst als metgezel hebben: de sarcastische dief, de nerveuze tovenaar of de stille ridder? Sarcastische dief. Wacht, waar is mijn goud gebleven…?

19. Als jouw karakter een legendarisch voorwerp kreeg, hoe zou het heten en wat zou het doen? Ik heb op het moment de mycelium crown die me invisible kan maken, speak with plants geeft en poison resistance geeft.

20. Zou je liever eeuwig ronddwalen zonder rust, of eeuwige rust krijgen zonder ooit je missie te voltooien? Ronddwalen zonder rust tot de main quest is gedaan.

21. Wat drijft je: wraak, eer, nieuwsgierigheid of liefde? Wraak en nieuwsgierigheid. Ik heb een erg ingewikkelde backstory. Ik weet niet eens of onze campaign een bbeg heeft, maar ik wil wraak op de mensheid in DnD omdat zij mijn Druïds grove hebben platgebrand en uitgemoord.

22. Wat is iets wat je karakter nooit hardop zou toegeven, maar wat waar is? Weet ik nog niet, heb hem nog maar 10 sessies gespeeld ofzo

23. Als jouw personage sterft, wat zou zijn/haar laatste woorden zijn? ¨Vertel de nacht mij te ontvangen

24. Denk je dat helden geboren worden, of gemaakt door hun keuzes? Gemaakt door hun keuzes

25. En uiteindelijk… als je moest kiezen tussen de wereld redden of één persoon die je liefhebt, wat kies je dan? De wereld.

Leuke vragenlijst. En ik weet het, ook al heet ik DnDlover, ik speel nog niet zo lang. Maar ik kon geen username bedenken die niet mijn gamertag zou zijn, en ik wil niet mijn gamertag leaken hier.