Skip to main content
Vraag

Dagje uit (incontinentie)

• September 7, 2025
  • 3 reacties
  • 201 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+5

Hi ik vraag mij af hoe pakken andere kinderen met incontinentie het aan met een dagje uit. Als wij een dagje uitgaan bijvoorbeeld een pretpark of dierentuin draag ik meestal een luier met plakstrips en niet een broekje zoals ik normaal wel draag. Gewoon dat ik fijn de hele dag kan genieten en ik niet teveel hoef te stressen over het optijd kunnen halen van de WC. En soms kunnen wachtrijen ook wel erg lang zijn... Meestal draag ik mijn eigen spullen mee in mijn rugzak een aantal extra luiers (meestal 3) een onderlegger, natte doekjes (Tena Wet Wipes) en een busje talk-poeder (Kruidvat huismerk) mee. Als ik een beetje last van luieruitslag heb neem ik ook een potje Sudocreme mee.

Niet elk attractiepark heeft dezelfde plekken om te verschonen Efteling vind ik wel fijn die hebben een mooie ruimte waar je grote kinderen of volwassenen met een beperking kan verzorgen en deze plekken zijn vrij toegankelijk. Sommige andere attractieparken ben ik aangewezen op het invalide toilet en soms moeten we daar een Eurosleutel voor meenemen. 

Dus dragen jullie ook jullie eigen spullen mee of dragen je ouders deze? En hoe bereiden jullie een dagje uit voor?

Gewoon benieuwd 

Seashell 😘 

3 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 8, 2025

Hoi als we ergens heen gaan nemen we altijd een kar mee z'n boodschappenkar  daar zitten alle spullen voor mij in. 

Ja eigelijk zoude meer pretparken die kamers moeten hebben zoals de efteling dat is zo fijn ben daar laatst ook geweest en daar had me moeder genoeg ruimte om me te verschonen  (zij kan dat veel sneller en beter als ik) 

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • September 8, 2025

Ja eigelijk zoude meer pretparken die kamers moeten hebben zoals de efteling dat is zo fijn ben daar laatst ook geweest en daar had me moeder genoeg ruimte om me te verschonen  (zij kan dat veel sneller en beter als ik) 

Geen probleem toch dat je moeder je verschoond ik word ook nog wel eens verschoond en idd het voelt toch altijd beter als mama mijn luier om heeft gedaan.

Seashell 😘 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 8, 2025

Ja zeker is dat fijner zeker als je snel weer in een ander attractie wilt is het veel fijner