Skip to main content
Vraag

Creatieve uiting

• June 29, 2026
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Lieve allemaal,

Ik schrijf de laatste tijd veel. Geen verhalen, maar songteksten. Meestal voelt het als een mislukking en maak ik het niet af omdat het niet goed genoeg is, ik durf het nooit te delen met iemand, maar het is voor mij wel de enige manier stress en twijfels aan de kant te zetten… Daarom vroeg ik me af of er meer mensen die lyrics schrijven om hun hoofd leeg te maken.

Liefs, Pietertje

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Pietertje2103 ,

Wat fijn om te lezen. Ik doe het zelf niet, maar vind het juist wel knap dat je het doet.  Als je wil of je het fijner vind mag je het ook hier delen als dat prettiger voelt 🙃 omdat je zelf denkt dat het mislukt is betekent het niet dat het daadwerkelijk ook zo is. Ik vind het juist creatief en zo lang het jou helpt is het helemaal prima lijkt me. Dus ga er dan vooral lekker mee door 😊

Liefs

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • June 29, 2026

Het ​@Pietertje2103  ik ben het helemaal eens met ​@Boterbloempjee  het kan heel goed werken en als je ze wilt delen is dat altijd helemaal prima! 

Liefs, Tover xxxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 30, 2026

Hey, 

Juist hartstikke gaaf dit! Ik snap verder je onzekerheid wel want er is ook een periode geweest dat ik heel veel lyrics schreef over m'n gevoelens. (Engels) Die durfde ik eigenlijk ook met niemand te delen. Maar ik weet wel zeker dat je hele mooie dingen schrijft, ik ben het zeker eens met de anderen dat je dit mag delen! Ik ben best benieuwd 🙂

Liefs 🤗 

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • June 30, 2026

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties!🥰 ​@Boterbloempjee ​@Tover01 delen voelt wel als een hele grote stap. Ik voel me gewoon heel onzeker dat het niet goed genoeg is of ongemakkelijk is als jullie snappen wat ik bedoel. ​@Yusa ik schrijf in tegenstelling tot jou wel in het Nederlands. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben, dan voel ik me er toch iets minder ‘anders’ in.

Jullie lieve woorden geven me stiekem wel een klein beetje moed. Ik vind het nog steeds doodeng en het voelt zo contextloos, alleen tekst, jullie hebben het raden naar de melodie en insteek dan. Wie weet durf ik het over een tijdje wel, maar bedankt dat jullie er zo positief in staan!

Liefs, Pietertje