Skip to main content

Hoi!

Ik lees heel graag, en ik denk dat sommigen anderen ook graag lezen.

Ik had dus het idee: ik maak een topic aan waarin we boekentips kunnen delen, en over de boeken kunnen ´´praten´´.

Dus, deel leuke boeken en ontdek nieuwe boeken en schrijvers, om vervolgens weer te lezen!                      Want lezen is gewoon leuk!

Lezen is zeker leuk.

Een paar van mijn favorieten:

J.R.R. Tolkien - The Lord of the Rings

Haruki Murakami - After Dark

Adam Silvera - They Both Die At The End

Grady Hendrix - Horrorstör

Jason June - Jay’s Gay Agenda

Sandy Hall - Been Here All Along

Alice Oseman - Heartstopper

@boekenworm 

So wie so raad ik je aan om de Harry Potter serie te lezen. Heb ik al 2X gedaan. XD 

De Grijze Jager is ook spannend.

Liefs @NoahLovesYou 

Leuk topic @boekenworm!

Ik lees echt alles van Alice Oseman. Je kent haar misschien van Heartstopper. Haar boeken gaan voornamelijk over vriendschap, lhbtq+ en de zoektocht daarvan, mentale gezondheid en dat soort dingen. Het is echt heel mooi geschreven/getekend, en sommige boeken zijn met bij-karakters uit bijvoorbeeld heartstopper. 

Ik heb zelf ook delen verzameld van de Grijze Jager, mooie serie, raad ik echt aan, ik lees het zelf niet meer veel omdat ik liever in het Engels lees nu.
En AGGGTM aka A good girls guide to murder en de hele reeks daarvan, "Good girl, bad blood” en "As good as dead”

Verder "It's not like it's a secret” over een meisje die er achter komt dat ze op meiden valt, haar vader waarschijnlijk vreemd gaat, een jongen verkeerde sgnalen geeft en ondertussen worsteld om haar gevoelens te uiten.

Verder lees ik vaak gewoon alles over lhbtq+, die boeken kan ik me in vinden, omdat ik zelf nu ook grote vraagtekens zet rond mijn identiteit. En Engelse boeken het liefst.

Liefs,

1. ​​​​​​​

@Natureflower @tim16 

Ik wil al heel lang Heartstopper lezen, maar ben ik bang dat m'n ouders raar gaan denken over mij. De serie wil ik ook kijken, maar daar denk ik hetzelfde over.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken?

Zo ja, dan maak ik ff een nieuw topic aan.

Liefs @NoahLovesYou 

P.S. @Natureflower, leuke nieuwe profielfoto!

Ik heb al honderden boeken gelezen, (vraag me niet hoe!!)

Hier zijn een paar:

Als ik je morgen weer zie-Robbie Couch

Ademloos-Jenniffer Niven

Alles is anders-Victoria Farkas

Kruistocht in spijkerbroek-Thea Beckman

Vrijgevochten-Thea Beckman

Blauwe plekken-Anke de Vries

The girl who drank the moon-Kelly Barnhill

Heerestraat en Rozenlaan-Carlie van Tongeren

Polleke-Guus Kuijer

Hai ik lees graag boeken van Anna Woltz vooral honderd uur nacht is een aanrader als je dit boek gaat lezen veel plezier groetjes van Sterre 

Hai ik lees graag boeken van Anna Woltz vooral honderd uur nacht is een aanrader als je dit boek gaat lezen veel plezier groetjes van Sterre 

Die heb ik ook gelezen! Echt een geweldig boek!

Hoi @boekenworm,

Ik vind lezen niet stom, maar ik heb er de laatste tijd alleen niet veel tijd voor. Hier zijn wel wat tips.

Achtste groepers huilen niet- Jacques Vriens

Briefgeheim-Jan Terlouw

Het Achterhuis- Anne Frank

De Pinkeltje serie van Dick Laan 

Harry Potter serie

Oorlogsgeheimen- Jacques Vriens

Koning van Katoren- Jan Terlouw,

De Gorgels serie- Jochem Myjer

Wipneus en Pim serie- B. Van Wijckmade

Dat was het wel zo'n beetje.

Liefs,

EmmakokfanEva.

@Natureflower @tim16 

Ik wil al heel lang Heartstopper lezen, maar ben ik bang dat m'n ouders raar gaan denken over mij. De serie wil ik ook kijken, maar daar denk ik hetzelfde over.

Hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken?

Zo ja, dan maak ik ff een nieuw topic aan.

Liefs @NoahLovesYou 

P.S. @Natureflower, leuke nieuwe profielfoto!

Ik heb wel een paar ideeën 

Nu weer on-topic

Ik ben pas 2 jaar na dat de grijze jager heel populair werd in mijn klas de grijze jager gaan lezen. Zit nu in boek 2. Verder vind ik "De Zevensprong" wel leuk en  "Skandar en de eerste ruiter" daar zijn nu 3 delen van. Het 3de deel uitgekomen dit jaar. Alleen het volgende deel komt pas volgend jaar😭! Dan maar opnieuw lezen he..

Groetjes mij @Anoniemxv 

Ik heb er weer een paar;

Haar naam was Sarah-Tatiana de Rosnay

Liefdesbrieven-Katie Fforde

De veger-Jonathan Auxier

Ik ga weer verder lezen!

@Anoniemxv 

Leuk! Ik maak wel een nieuw topic aan.

Liefs @NoahLovesYou 

P.S. (Ik zit nu al in boek 7 van De Grijze Jager XD)

De grijze jager wil ik ook gaan lezen! Ook ga ik op zoek naar de hongerspelen, want die heeft de bieb niet. Ik hou niet zo van thriller boeken, maar die vind ik wel de moeite waard.

Ik hou meer van romans en young adult boeken.

Ik was de thrillers van Mel Wallis de Vries vergeten, die zijn ook leuk 

De griezelbus boeken van Paul van Loon zijn opzich ook wel leuk

Groetjes mij @Anoniemxv 

Hoiii!! Ik heb de afgelopen tijd ook een paar leuke boeken gelezen (sommige zijn misschien iets meisjesachtiger denk ik maar wel super leuk!!)

check and mate-romantisch 9/10

I see london i see france -over vriendschap reizen en de liefde (niet zo’n super leuk einde 😞 8/10

people we meet in vacantion - ook romantisch 9,5/10

Wat ik nog ga lezen:

A Good Girl's Guide to Murder

girl in pieces

groetjesssss

Wordt het ooit weer licht van Ann Peeters vond ik een hele goede! Gaat over depressie en staan veel dingen in waar er eigelijk nooit over wordt gepraat bij depressie. 

Veel leesplezier! 

Groetjes 

Anoniem789

ik vind dit topic nu al fantastisch

ik lees veel op mijn e-reader dus ik ontdek veel boeken.

1. blauwe dagen van caja cazemier

als niemand begrijpt hoe jij je voelt… Het verhaal van een tienerdepressie, met een hoopvolle eindnoot. Janna (14) zit al een tijdje niet zo lekker in haar vel. als haar vriendje het uitmaakt, komt dat hard aan. zie je wel, denkt ze, ik ben niet de moeite waard… Steeds dieper zakt ze weg in de leegte. Het is alsof er een grauwe mist over haar hele leven heen hangt en ze kan nergens meer van genieten. Uiteindelijk krijgt ze psychologische hulp. Gek genoeg lijkt haar moeder daar helemaal niet zo blij mee te zijn. wat is hier aan de hand?

2. verboden voor ouders van gijs jansen

waarom is er op school geen vak dat leren leven heet? waarom leren jongeren alles over wiskunde, Napoleon, voetwortelbeentjes en het naamwoordelijk gezegde, maar vertelt niemand ze iets over gedachten, gevoelens en dat ingewikkelde superdrukke leven van ze? Waarom bestaan er zoveel boeken over pubers, maar niet voor pubers? Verboden voor ouders is het eerste boek in nederland dat hier verandering in brengt. Op een heel persoonlijke mnier neemt succesauteur Gijs Jansen je mee in de puberwereld van tegenstrijdige gedachten, heftige gevoelens en verwarrende beelden uit de media, en je leert waar dat allemaal vandaan komt. In elk hoofdstuk krijg je een stappenplan waarmee je leert wie je bent, hoe je met al je ervaringen omgaat, wat je dromen zijn en hoe je zorgt dat die uitkomen. Het boek is samen met een groep van meer dan vijftig jongeren gemaakt en heeft schitterende tekeningen.

3. de hongerspelen van suzanne collins

Katniss Everdeen woont met haar moeder en haar zusje in het 12e en armste district van panem. Daar heerst het keiharde regime van het welvarende, brute Capitool. Bij de jaarlijkse Hongerspelen moeten twaalf jongens en twaalf meisjes in een gemanipuleerde arena de strijd aa gaan op leven en dood. Zo begeeft ook Katniss zich onder het oog van de hele bevolking in de gemanipuleerde arena. Gevangen in een meedogenloos web van geweld, gemanipuleerde tv-beelden en corrupte politichi staat ze voo de vraag: hoe ver ga je om te overleven?

4.  de volledige grijze jager reeks + de broederband + de vroegere jaren van john flanagan

je moet eigenlijk eerst de vroegere jaren 1 & 2 lezen, daarna de grijze jager 1 t/m 17 en daarna de broederband 1 t/m 8. ik ben zelf begonnen bij de grijze jager reeks en ben nu bij boek 8. het gaat vooral over Will. Will is een weeskind in kasteel Redmont. daar is hij met nog een paar anderen zoals Arnaut. (het was een hele tijd geleden dat ik boek 1 las dus sorry als niet al mijn info compleet is of klopt). op een bepaalde leeftijd moeten ze een leermeester(es) kiezen. Will wou graag een ridder worden maar hij was daar te klein voor. maar Arnaunt kan daar wel heen. de grijze jager van Redmont die wou Will wel als leerling hebben en heeft toen een soort test met hem gedaan om te kijken of hij geschit is. hij heeft dus meerdere dingen gedaan en is ook naar andere landen geweest. hij is bijvoorbeeld naar Skandia gegaan waar hij voor een verdrag heeft gezorgd dat de Skandiërs niet meer aruelen mochten overvallen. daardoor heeft hij eindelijk een achternaam gekregen en heet hij nu Will Verdrag. je moet die reeks zelf lezen om te weten wat er allemaal gebeurt.

5. de harry potter reeks van J.K. Rowling

als ik hier wat over ga vertellen dan ben ik niet voor 00.00 uur klaar (het is nu bijna 23:00 uur). dus als je meer over harry potter boeken wil weten moet je het maar opzoeken.

6. 9/11 van Alan Gratz en Carla Hazewindus

11 september 2001, New York. De negenjarige Brandon gaat met zijn vader mee naar het werk op de 107e verdieping van een van de torens van het World Trade Center. Uit het niets begint het hele gebouw te bewegen en er onstaat een verschrikkelije brand. Een vliegtuig blijkt zich in het gebouw te hebben geboord. Lukt het Brandon en zijn vader om te ontsnappen en te overleven? 18 jaar later, Afghanistan. De elf jarige Reshmina groeit op in een land dat verscheurd is door oorlog, maar toch blijft ze dromen van vrijheid en vrede. Op een dag helpt ze een jonge, gewonde, Amerikaanse soldaat en daarmee brengt ze haar hele familie in gevaar. De levens van Brandon en Reshmina liggen ver uit elkaar qua afstand en tijd. En toch zijn ze met elkaar verbonden. Alan Gratz laat op een spannende en krachtige manier zien dat het heden en verleden altijd met elkaar verweven zijn, en hoe de gebeurtenissen van 9/11 de toekomst van de hele wereld konden beïnvloeden.

ik heb zelf 4 & 5 bedacht en de rest is overgeschreven.

ik hoop dat iemand er iets leuks tussen ziet

Reageer