Skip to main content

Heeft iemand goede boeken om te lezen? 

Ik ben opzoek naar boeken rond mentale gezondheid, verhalen daarrond,.. 

Boeken die echt zo diep gaan zeg maar.

Alvast bedankt!!

Groetjes

Anoniem789

ik heb echt net een topic gezien over boeken.

Boekentips delen | Kindertelefoon Community

maar hier heb je er al een paar van mij

1. blauwe dagen van caja cazemier

als niemand begrijpt hoe jij je voelt… Het verhaal van een tienerdepressie, met een hoopvolle eindnoot. Janna (14) zit al een tijdje niet zo lekker in haar vel. als haar vriendje het uitmaakt, komt dat hard aan. zie je wel, denkt ze, ik ben niet de moeite waard… Steeds dieper zakt ze weg in de leegte. Het is alsof er een grauwe mist over haar hele leven heen hangt en ze kan nergens meer van genieten. Uiteindelijk krijgt ze psychologische hulp. Gek genoeg lijkt haar moeder daar helemaal niet zo blij mee te zijn. wat is hier aan de hand?

2. verboden voor ouders van gijs jansen

waarom is er op school geen vak dat leren leven heet? waarom leren jongeren alles over wiskunde, Napoleon, voetwortelbeentjes en het naamwoordelijk gezegde, maar vertelt niemand ze iets over gedachten, gevoelens en dat ingewikkelde superdrukke leven van ze? Waarom bestaan er zoveel boeken over pubers, maar niet voor pubers? Verboden voor ouders is het eerste boek in nederland dat hier verandering in brengt. Op een heel persoonlijke mnier neemt succesauteur Gijs Jansen je mee in de puberwereld van tegenstrijdige gedachten, heftige gevoelens en verwarrende beelden uit de media, en je leert waar dat allemaal vandaan komt. In elk hoofdstuk krijg je een stappenplan waarmee je leert wie je bent, hoe je met al je ervaringen omgaat, wat je dromen zijn en hoe je zorgt dat die uitkomen. Het boek is samen met een groep van meer dan vijftig jongeren gemaakt en heeft schitterende tekeningen.

3. 9/11 van Alan Gratz en Carla Hazewindus

11 september 2001, New York. De negenjarige Brandon gaat met zijn vader mee naar het werk op de 107e verdieping van een van de torens van het World Trade Center. Uit het niets begint het hele gebouw te bewegen en er onstaat een verschrikkelije brand. Een vliegtuig blijkt zich in het gebouw te hebben geboord. Lukt het Brandon en zijn vader om te ontsnappen en te overleven? 18 jaar later, Afghanistan. De elf jarige Reshmina groeit op in een land dat verscheurd is door oorlog, maar toch blijft ze dromen van vrijheid en vrede. Op een dag helpt ze een jonge, gewonde, Amerikaanse soldaat en daarmee brengt ze haar hele familie in gevaar. De levens van Brandon en Reshmina liggen ver uit elkaar qua afstand en tijd. En toch zijn ze met elkaar verbonden. Alan Gratz laat op een spannende en krachtige manier zien dat het heden en verleden altijd met elkaar verweven zijn, en hoe de gebeurtenissen van 9/11 de toekomst van de hele wereld konden beïnvloeden.

@ikweethetnietmeer2009 dankjewel!

Daisy, van Phil Earel

Het is een paar jaar geleden dat ik het gelezen heb, dus een samenvatting maken lukt eventjes niet.

Reageer