Beantwoord

Bij wheelie doen vanzelf weer naar beneden gaan

  • 2 March 2020
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik weet niet of deze vraag op dit forum hoort maar ik probeer al een tijdje een wheelie te doen op m'n mountainbike maar als ik m'n vering indruk en aan m'n stuur trek beweeg ik ook m'n lichaam naam achter. Maar ook weer gelijk terug naar voor, dan word het natuurlijk moeilijk om een wheelie te doen. Weet iemand hoe ik dit mezelf makkelijk kan afleren? Heb nog een foto van me fiets er bij hij heeft geen scherpe achtbrug maar vrienden kunnen er wel een wheelie op. 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 March 2020, 21:14

Bekijk origineel

3 reacties

Hi iemand0118,

 

wheelies maken is niet zo super moeilijk, maar je moet wel op een aantal dingetjes letten, zoals juiste zadelhoogte, versnelling en bandenspanning, leren omgaan met je achterrem etc.

 

Je moet niet bang zijn om naar achteren te vallen. Je moet dus naar voren trappen en naar achter leunen en als je dreigt te ver naar achter te schieten, gewoon zachtjes even je achterrem in knijpen en weer de balans terug vinden. Vanzelfsprekend met allebei je armen even veel kracht op je stuur, anders ga je scheef. Oh ja en zodra je aan je stuur trekt (dus als je voorwiel van de grond gaat) met je dominante voet kracht op de trapper zetten en blijven trappen en tegelijkertijd achterover leunen.

 

Alles wordt heel goed uitgelegd in deze video:

How To Wheelie a Mountain Bike the EASY way - Beginner or Advanced

 

Hier ook nog een video in het Nederlands, maar die is niet zo uitgebreid, maar miss wel handig als je niet zo goed Engels kan:

Een wheelie leren rijden met Wesley van Fiets!

 

Succes met oefenen. Aan het begin misschien ff lastig, maar als je het eenmaal kunt, dan verleer je ‘t ook nooit meer.

 

Groetjes,

M&M's

 

Thanks ik ga het zekerweten proberen! 

Hi iemand0118,

 

het gaat je vast wel lukken:relaxed:

Veel plezier!!

 

Groetjes,

M&M's

Reageer