Vraag

beginners gitaar

  • 24 December 2020
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Hallo allemaal,

 

Ik ben net begonnen met gitaar spelen op mijn vaders electrische gitaar maar nu wil ik er graag zelf eentje kopen maar ik weet noet wat een goede en wat een slechte gitaar is om mee te beginnen.

Alvast bedankt voor het reageren.

Groetjes,

Ocapi1234


6 reacties

Wil je zelf dan ook een elektrisch gitaar, is dat niet een beetje zonde als je vader er al eentje heeft? Je zou bijvoorbeeld ook zelf een akoestische kunnen kopen en als je elektrisch wilt spelen die van je vader gebruiken. Dan kan je variëren. Maar goed dat is natuurlijk jouw keus.

Ik heb niet veel verstand van elektrische beginner gitaren, en ik weet natuurlijk ook niet wat je budget is.

Zelf ben ik begonnen op een akoestische Fender Squier. Dat ligt in de €100 - €150 price range. Op zich prima beginner gitaren. Fender Squier heeft ook e gitaren maar daar ken ik de kwaliteit echt niet van.

 

Maar je moet zelf even bedenken wat voor gitaar je wilt en of je tevreden bent met je amp. Want in the end komt daar gewoon 90% van de toon vandaan. Maar de eerste vraag die je jezelf moet stellen is akoestisch of elektrisch. Dan wat je budget is en wat voor body type je dan wilt. 

Hey,

De meeste gitaristen beginnen met spelen op een akoestische gitaar, maar dit hoeft niet, de meeste beginners vinden dit fijn omdat je op een akoestische gitaar ook nylon snaren kan zetten ipv staal en hiervan krijg je minder snel last van je vingers. Je zou ook nog semi-akoestisch kunnen gaan spelen, dan heb je een akoestische gitaar die je ook aan een versterker aan kan sluiten om elektrische te spelen. Als je een elektrische gitaar koopt moet je er rekening mee houden dat deze vaak duurder zijn dan akoestische gitaren, zeker als je er ook nog een versterker enzo bij wilt kopen. Verder is er gewoon heel veel keuze dus het beste kan je naar een muziekwinkel gaan (als die weer open zijn) en daar wat gitaren uitproberen en je laten adviseren. Je laten adviseren kan ook door een gitaarleraar, of misschien wel door je vader als die ook gitaar speelt.
J8j8

Reputatie 7
Badge +6

Dankjulliewel voor het reageren!

Ik was iets vergeten erbij te zetten ik heb al een akoestische gitaar en nu wil ik een elektrische kopen

ik zou beginnen op een stratocaster of n les paul maar je moet t zelf weten laat je anders adviseren door een proffesional op een muziekwinkel site ofzo genoeg keus denk k

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb een Ibanez GRX70QA-TBB GIO gekocht en hij kostte maar €179,- maar het is wel een hele goede.

Reputatie 2
Badge +3

Heb zelf meerdere gitaren waarvan de "beste" een limited edition fender Stratocaster is. Niet het beste om mee te beginnen imo

 

Koop een 2de hands Fender Telecaster, een kleine amp zoals een Marshall MG10 met een goeie kabel en rock erop los man!

 

Mijn eerste gitaar was een Richwood Stratocaster replica en hij was, fine…

 

Voor leren zal ik gewoon een beetje met je gitaar gaan experimenteren, als je hulp nodig hebt: hit me up

 

Reageer