Skip to main content
Vraag

Bang voor vuurwerk (voor de avond alsjeblieft beantwoorden)

• December 31, 2025
  • 6 reacties
  • 54 Bekeken

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1

Hoi! Ik ben bang voor vuurwerk! Ik durf het wel aan te steken, maar stel dat het op me word gegooid, stel dat mijn vingers worden getroffen, stel dat ik  (ondanks een vuurwerkbril) toch blind word! Ik vind het ook niet leuk voor Roosje Rood 1 & 2, mijn koeien (lees mijn topic: Bijzondere band met een dier). Ik woon niet bij Roosje, ze woont bij mijn oma en opa in de stal!

Wat vinden jullie ervan? Zal ik om 12 uur ook lekker mee gaan vieren of in bed blijven?

Groetjes, RoosjeRood🐮

6 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • December 31, 2025

Hey! Doe vooral wat je gevoel zegt tegen die tijd! Je hoeft je niet verplicht te voelen. Aan de andere kant is het ook wel gezellig. Misschien valt het wel mee en gaat de angst weg. Je kunt het proberen en anders ga je af en toe naar binnen. Het geeft misschien ook een kick als je je angst nu overwint. Maar nogmaals niet jezelf iets verplichten 😘 happy 2026! 

Liefs, Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • December 31, 2025

Je kan ook binnen gaan kijken naar het vuurwerk. 🎆 Dan word je niet geraakt 😅 Je kan sowieso tot iets voor 12en gaan slapen, desnoods met oordopjes in. Ga ik ook doen. Probeer maar aan iets anders te denken, misschien moeilijk maar mogelijk. Als je wil opblijven kan je ook muziek luisteren, bijvoorbeeld top 2000 of iets wat je leuk vind. Dan hoor je het niet en denk je er ook niet aan! Hoop dat mijn tips oke zijn!

Liefs Yusa 😘

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 31, 2025

Vuurwerk kan ook heel gevaarlijk zijn, dus op zich is het heel gezond dat je er bang voor bent. Als je toch vuurwerk wilt afsteken kan dat op zich prima, als je gewoon voorzichtig bent (maar ik denk dat je dat op zich wel weet).

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • December 31, 2025

Hii! Persoonlijk vind ik vuurwerk fantastisch! Maar ik snap ook als je het gevaarlijk of eng vindt.

Ik zou lekker oortjes indoen of chillen! Slapen kan natuurlijk ook.

Ik wens je een gelulkig nieuw jaar!

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 31, 2025

Fijn dat ​@Tover01  ​@Glory  ​@PietPirat  ​@Yusa  (voor vannavond) reageerde! Ik heb alleen geen oortjes😅 Verder wel!

Fijne jaarwisseling!🎇

Groetjes, RoosjeRood🐮

RoosjeRood
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 1, 2026

Hallo! Ik zal even vertellen hoe het is gegaan.

Ik voelde me niet lekker en was bang dat ik buikgriep kreeg. (Heb emetofobie). Door al de knallen kon ik echt niet slapen. Ik sliep pas om 11 uur en om kwart voor 12 werd ik wakker gemaakt om af te tellen naar het nieuwe jaar. Daarna gingen we naar buiten, mijn broertje had 219 stuks vuurwerk! En 3 potten! Dus dat duurde wel eventjes! ‘Je kon ook naar bed gaan’ denk je misschien. Maar het was wel een gezellig! Ik sliep pas weer om 2 uur ( en uitgeslapen tot 11 uur). En hoe het is gegaan met Roosje Rood 1 & 2? Dat weet ik niet, de schuur is met de ramen wel open er zit namelijk geen glas of ander materiaal voor ( er zit wel een schuin afdak op de "ramen”) De voor/achterkant van de schuur zaten wel dicht.

Groetjes, RoosjeRood🐮