Awkward

  • 3 September 2018
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik wil eigenlijk misschien wel op zo’n toneelschool ja uh hoe noem je dat zo iets voor vrijetijd, ik wil daar best wel gwn is naartoe gaan want het lijkt me heel erg leuk maar aan de ene kant wil ik ook niet gaan want het lijkt me zo awkward om daar dan naartoe te gaan. Met spontaanheid op de schaal van 1 tot 10 ben ik wel ong miss 5. Maar hoe zou ik daar naar toe gaan en het dan niet awkward maken om daar te komen en zeggen, Hey ik wil hier ook graag aan meedoen!

6 reacties

Hoi ik wil eigenlijk misschien wel op zo’n toneelschool ja uh hoe noem je dat zo iets voor vrijetijd, ik wil daar best wel gwn is naartoe gaan want het lijkt me heel erg leuk maar aan de ene kant wil ik ook niet gaan want het lijkt me zo awkward om daar dan naartoe te gaan. Met spontaanheid op de schaal van 1 tot 10 ben ik wel ong miss 5. Maar hoe zou ik daar naar toe gaan en het dan niet awkward maken om daar te komen en zeggen, Hey ik wil hier ook graag aan meedoen!

Ik zou eens op het internet zoeken naar theaterscholen bij jou in de beurt. Misschien zit er wel iets tussen wat je aanstaat en kun je daar eens een kijkje nemen samen met je ouders.
Hey Janss

Zoals @Vituperative zei, kan je op internet rond zoeken naar theaterscholen in je buurt. Vaak vind je bij die info een e-mailadres. Je kan de theaterschool waar je je bij zou willen aansluiten mailen, met de vraag hoe een inschrijving werkt. Misschien is het mogelijk een proefles te volgen.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Waarom lijkt het je awkward? Verenigingen krijgen zo vaak nieuwe leden! Er is niks om je voor te schamen!

Mij lijkt het juist ook dat je spontaner kan worden door toneellessen. Het is in ieder geval geen vereiste om op een toneelgroep te gaan.

Bij een toneelgroep word je omringd door mensen die hetzelfde leuk vinden als jij. Ik denk niet dat dat ongemakkelijk is, maar juist hartstikke leuk.

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik snap wel dat je het aan de ene kant schamend vind. Het is een ander soort hobby dan sport of gamen. En toneelschool of academie wordt vaak gezien als een plek voor gekke mensen, er zitten daar alleen van die typische toneel typetjes. Dat wordt gedacht. Maar dat is echt niet zo. Wij hebben op onze school (middelbare) altijd een toneelclubje. Me oudste broer heeft daarvan zijn 1/3 leerjaar bij gezeten en me broer en ik, wij hebben daar 1 jaartje gezeten. En ik en mijn broer zijn niet echt van die typische toneel mensen. Wij zijn op een gegeven moment gestopt omdat we geen zin hadden om nog langer op school te moeten zijn.

In de 4e leerjaar (examenjaar) Kwam er een toneelgroep en die deden verschillende toneelstukjes, en ik vind het altijd wel leuk om te gaan acteren dus na de hand vroegen zij of er iemand mee wou doen. En omdat ik best verlegen ben, durfde ik niet te zeggen van JA. Maar gelukkig waren daar me klasgenoten die zeiden van Mr.S moet echt erna toe die kerel is altijd zo gek als wat. Dus ik deed maar mee en dat was zo leuk dat ik uiteindelijk na de hand met hun ben mee gegaan naar hun plaatselijke toneelschool waar ik een halfjaartje op heb gezeten. Daarna ben ik ook weer gestopt omdat ik me wou concentreren op me opleiding.

Nou wat ik wil zeggen, is dat zo'n school of plek hartstikke leuk en gezellig is en dat je je totaal niet hoeft te schamen dat je daar heen gaat of bent. Mensen vinden het zelfs best tof als je zoiets doet, en het maakt je zeker wel iets spontaner.

Nou ben ik nog steeds best stil in de klas en durf ik niet zo snel wat te zeggen, maar als we moeten presenteren dan lacht iedereen zich altijd helemaal dood over hoe ik iets presenteer. En ookal heb ik sinds ik op het MBO zit geen 1x een echte leuke klas gehad. Iedereen respecteerde mij wel als ik presenteerde en iedereen vond het zo mooi hoe ik dingen uitlegde en van die stomme grappen die misschien helemaal niet grappig zijn bedoeld, daar kon iedereen wel om lachen. En dat heb ik allemaal geleerd van de toneelgroep. Dus zo'n school heeft mij zeker wel heel goed geholpen.

Maar je hoeft je dus echt niet te schamen, want het is hartstikke leuk en ook in de groep zelf hoef je je geen 1x awkward te voelen want iedereen is hetzelfde als jij en iedereen doet daar het gene wat die zelf leuk vindt!

Gr: Mr.S
MR.S oh nee ik schaam me der niet voor K doe juist tegen al mijn vrienden en letterlijk iedereen gewoon zo uh jah mezelf en ik vind het gewoon awkward om dan met nieuwe kinderen en dan denken ze van” weer een nieuwe ...” ofz ik weet t niet wss gaan ze dat niet zeggen of denken maar jah ik
Moet het dus proberen maar waar ik dan gwn bang voor ben is dan wat doet deze “wannabe” hier
Het lijkt me dat ze blij zullen zijn met een nieuw lid. Ze zullen je vast graag op weg helpen.

Reageer