Skip to main content
Vraag

Auto, droomauto?

• November 1, 2020
  • 10 reacties
  • 287 Bekeken

Heya people,

Ik ben 17 jaartjes en wordt in juni next year 18. Omdat ik al een rijbewijs heb wil ik me graag gaan oriënteren op auto's. Ik wil namelijk graag een auto kopen volgend jaar zodat ik als ik 18 ben lekker kan rond rijden in me autootje. 

Er zijn hier zeker wel een aantal andere forumleden die vast en zeker wel is hebben gedacht aan een auto. Of die misschien wel een droom auto in hun hoofd hebben.

Vraagjes:

1️⃣ Heb jij een droomauto? En zo ja, welke is dat?

2️⃣ Stel je bent net als ik 17 en je hebt euhm laten we zeggen €100k,- welke auto zou jij dan kopen en waarom deze?

3️⃣ Straks ben jij ook 18 of ouder en je wilt graag een autootje aanschaffen,  welke auto lijkt jou nou heel leuk om in te beginnen?

4️⃣ Wat is je favo auto merk en waarom?

5️⃣ Wat voor soort auto zou jij kiezen? Een Stationwagon,  SUV, sedan, etc?

6️⃣ Zou je kiezen voor een Elektrische auto? Zo ja why, en zo nee why not?

Nou dat waren de vragen wel. Thanks alvast voor het invullen. Jullie zijn Awesome!❤

See ya!

Jixx.

10 reacties

• November 1, 2020

Wat leuk dat je je rijbewijs al hebt, beetje jaloers wel haha. Zelf ben ik hier eigenlijk nog niet zo mee bezig omdat ik flink druk heb, dus echt nagedacht over m'n eerste autootje heb ik nog niet eigenlijk, maar goed.

1. Niet perse één droomauto ofzo, want kies je dan voor een hele dikke supercar of toch voor die praktische auto. 
  2. Denk niet dat 100k erg realistisch is voor een student haha, maar goed, combi tussen sportief en praktisch denk ik zoals; Mercedes GLA (AMG), Audi RS Q3, mis zelfs Range Rover of Volvo XC40 ofzo.
  3. Iets van het bovenstaande zou me zeker leuk lijken maar als startautootje zal dat het 'm niet worden. Straks lekkere studieschuld en natuurlijk weinig tijd om te werken naast de studie zal waarschijnlijk resulteren in een klein autootje maar des te leuker is het om langzamerhand omhoog te werken toch haha
  4. Ben wel beetje Mercedes (AMG) fan, ziet er allemaal heel agressief uit en gwn snel en luxueus. Heb ook wel zwak voor Porsche.
  5. Sportieve SUV. 
  6. Nee, igg nog niet. Ik ben wel een beetje aan het bijtrekken, maar lijkt me nu nog niet chill. Ten eerste voor de ervaring natuurlijk. Het gebrek aan geluid is wel zeer treurig. Daarnaast zit je natuurlijk met actieradius. Aangezien je een benzine/dieselauto  overal binnen 5min weer vol kan tanken, is deze actieradius eigenlijk ∞. Voor elektrische auto is de technologie gwn nog niet zover. Opladen duurt met een gewone lader gwn veel te lang om op te wachten en mocht je al ergens een fast charger vinden (volgens mij zijn dat er nog maar heel weinig) ben je evengoed minimaal nog een half uur aan het laden. Ik zou hier dus echt niet tegenkunnen. En daarbovenop komt dan nog het verschrikkelijke design van de sommige volledig elektrische auto's. Waarom moet dan meteen zo futuristisch enzo. Als ze gewoon de normale, huidige designs uitrusten met elektrische aandrijving zou dat al een hoop schelen. Misschien iets minder efficiënt maar het oog wil ook wat. 

• November 2, 2020

1️⃣ Heb jij een droomauto? En zo ja, welke is dat? AUDI RS3

2️⃣ Stel je bent net als ik 17 en je hebt euhm laten we zeggen €100k,- welke auto zou jij dan kopen en waarom deze? 

2E HANDS VW POLO OFZO IETS KLEINS

3️⃣ Straks ben jij ook 18 of ouder en je wilt graag een autootje aanschaffen,  welke auto lijkt jou nou heel leuk om in te beginnen? 

VW golf

AUDI, ZIET ER WEL GOED UIT, KLINKT OOK LEKKER

5️⃣ Wat voor soort auto zou jij kiezen? Een Stationwagon,  SUV, sedan, etc?

SEDAN OF SUV

6️⃣ Zou je kiezen voor een Elektrische auto? Zo ja why, en zo nee why not?

NEE, MIS HET GELUID VAN EEN MOTOR.

• November 15, 2020

1 ja fiat 500 roze met witte leren stoelen

2 Volkswagen UP

3 Fiat 500

4 BMW, Fiat, Toyota en Lamborghini

5 SUV lekkere grote auto

6 ja elektrisch beter voor het milieu en af en toe vindt ik uitlaatgassen stinken 

• March 31, 2021

1: Porsche 911 turbo s

2: BMW M4 2015/X 6M

3: Nissan z350 (niet onder de 10k)

4: BMW, hou van het design.

5: SUV lekker overzichtelijk.

6: Nee, een auto hoort geluid te maken. Daarbij ook de acceleratie op die wagens voelt onnatuurlijk. 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • April 22, 2025

Heb jij een droomauto? En zo ja, welke is dat? Een BMW M3 F80. Mooi model, lekkere motor en toch best praktisch

Stel je bent net als ik 17 en je hebt euhm laten we zeggen €100k,- welke auto zou jij dan kopen en waarom deze? Denk iets praktisch en luxe tegelijk. Denk dan aan een luxe uitgeruste Volvo V90 of iets.

Straks ben jij ook 18 of ouder en je wilt graag een autootje aanschaffen, welke auto lijkt jou nou heel leuk om in te beginnen? Een Renault Clio RS182. Leuke kleine pittige wagentjes haha

Wat is je favo auto merk en waarom? Denk Renault. Ze hebben behoorlijk wat mooie auto's gemaakt (denk aan een Megane 3 RS, Laguna Coupe, Alpine A110S, Megane 4 RS, Talisman etc. Mijn mening)

En sinds 2017 rijden m'n ouders al Renault. Zijn echt heerlijke auto's

Wat voor soort auto zou jij kiezen? Een Stationwagon, SUV, sedan, etc? Stationwagen denk ik

Zou je kiezen voor een Elektrische auto? Zo ja why, en zo nee why not? Nee. Is troep in mijn ogen

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 23, 2025

Vraagjes:

1️⃣ Heb jij een droomauto? En zo ja, welke is dat?  Als ik dan toch los mag zou ik een Renault Alpine wel heel vet vinden. 

2️⃣ Stel je bent net als ik 17 en je hebt euhm laten we zeggen €100k,- welke auto zou jij dan kopen en waarom deze? Nou, ik ga ooit een biologische boerderij runnen en voor 100 k, best veel voor een auto, zou ik dan een DAF off road XFC kiezen omdat we een sterke truck wel nodig hebben. Of een Lamborghini Strike trekker 😍 maar voor mezelf als gewone auto een Citroën C5 Aircross Hybrid (mond vol haha)

3️⃣ Straks ben jij ook 18 of ouder en je wilt graag een autootje aanschaffen,  welke auto lijkt jou nou heel leuk om in te beginnen? Een Suzuki Swift of een aanverwante Japanner.  Zeer betrouwbaar. Of een Citroën C3. Maar ik zal vast beginnen in een 4e hands leuk wagentje van hooguit duizend euro ofzo. En dan wrs een Suzuki of Daihatsu ofzo want die zijn meest betrouwbaar qua oude autootjes. 

4️⃣ Wat is je favo auto merk en waarom? Citroën, omdat ze bijzondere modellen durven uit te brengen.  Maar ik vind wel meer mooi hoor. 

5️⃣ Wat voor soort auto zou jij kiezen? Een Stationwagon,  SUV, sedan, etc? In ieder geval een 5e deur. 

6️⃣ Zou je kiezen voor een Elektrische auto? Zo ja why, en zo nee why not? Ja hoor is toch de schone keus. En lekker stil. Jammer dat het zo wordt tegen gewerkt. Ik geef trouwens wel toe dat ik een mooie brom in de motor ook wel stoer vind 🤭

Leuke vragen, wie weet lees je dit nog en heb je een leuke auto in bezit inmiddels! 

Groetjes liefs Tartan X 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 24, 2025

Vraagjes:

1️⃣ Heb jij een droomauto? En zo ja, welke is dat? Op auto gebied ben ik wel echt een typisch jongetje denk ik 🤭😉ik vind Maserati erg mooi. Dikke brom in de motor en veel power. 

2️⃣ Stel je bent net als ik 17 en je hebt euhm laten we zeggen €100k,- welke auto zou jij dan kopen en waarom deze? Een Maserati Levante sedan model of zo'n dikke MC20. Ze zijn prachtig gestyled en super sportief en krachtig.

3️⃣ Straks ben jij ook 18 of ouder en je wilt graag een autootje aanschaffen, welke auto lijkt jou nou heel leuk om in te beginnen?

Panda, Fiat 500 of zoiets. Italiaanse stijl en al super leuk. Die Maserati blijft denk ik een droom haha.

Maserati. Gewoon mooi, snel, stoer maar ook elegant.

5️⃣ Wat voor soort auto zou jij kiezen? Een Stationwagon, SUV, sedan, etc?

Sedan dagelijks. En een sport coupe. Haha maar dat is eigenlijk wel veel te gek, 2 auto's. Komt er nooit van hoor 😊

6️⃣ Zou je kiezen voor een Elektrische auto? Zo ja why, en zo nee why not? Ik ben het eens met sommigen dat die brom wel vet is maar uiteindelijk is electrisch (of schone brandstof). toch beter. Dus ja zeker. Hopelijk komen er motoren die heel stoer zijn met een vet geluid en toch schoon. Wist je dat er ook motoren zijn op pers lucht? Serieus waar. 

Trouwens wat een gave bijzondere keus ​@Tartan15 !  Ik heb ze opgezocht en ziet er zeer vet en stoer uit! 

Liefs Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 6, 2025

Ik wil ook een rijbewijs en een auto. Maarrr ik ben nog langer geen 18 :(

Seashell
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 8, 2026

Vraagjes:

1️⃣ Heb jij een droomauto? En zo ja, welke is dat? Megane III RS 265

2️⃣ Stel je bent net als ik 17 en je hebt euhm laten we zeggen €100k,- welke auto zou jij dan kopen en waarom deze? Misschien een Renault R26R met dat prachtige agressieve design echt een race-monster...maar misschien rustiger aan beginnen met een meer praktische auto

3️⃣ Straks ben jij ook 18 of ouder en je wilt graag een autootje aanschaffen,  welke auto lijkt jou nou heel leuk om in te beginnen? Die Megane dus ... Maar se zijn behoorlijk prijzig fus misschien beginnen met een normale maar dan wel de 180 TCe (die heeft 180pk)

4️⃣ Wat is je favo auto merk en waarom? Renault papa werkt in een Renault garage dus ben ermee opgegroeid 

5️⃣ Wat voor soort auto zou jij kiezen? Een Stationwagon,  SUV, sedan, etc? Een sportieve uitstraling dus ik denk Coupé

6️⃣ Zou je kiezen voor een Elektrische auto? Zo ja why, en zo nee why not? Weet niet zeker of elektrische echt de toekomst heeft misschien waterstof ... Elektrische hoeft niet perse voor mij ook die prijzen daarvan wie kan dat betalen???

Leuke vragen (ben sowieso auto fan)

Seashell 😘 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 9, 2026

Ik heb geen droomauto eig 🫣 en zal waarschijnlijk toch ook geen rijbewijs kunnen halen, dus ja🙃

Liefs Yusa 😘