Skip to main content
Vraag

Als, dan vragen ! wat kies jij ?

• February 10, 2022
  • 79 reacties
  • 1572 Bekeken

Toon eerste bericht

79 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • November 14, 2025

Hoi voor iedereen een lijstje als , dan…..wat is het eerste dat je doet?

1. Als ik van school naar huis ga dan……….denk ik aan een kopje thee thuis en rust 

2. Als ik iemand heel aardig vind en ken diegene niet zo goed, dan…stel ik me voor en vraag hoe het gaat

3. Als ik veel huiswerk krijg dan…..moet ik dat maken niet blij 

4. Als ik iets win in de loterij dan….ik mag niet gokken. 

5. Als ik ‘s morgens opsta dan….dank ik voor een nieuwe dag

6. Als ik een leuk liedje hoor dan…. zing ik mee 

7. Als ik een mooie broek zie dan…als het een rok is ben ik er altijd nieuwsgierig naar. Ik mag geen broek dragen als meisje 😊 geloof

8. Als ik trek heb dan….eet ik een boterham of banaan 

9. Als ik iets doms heb gedaan dan…moet ik dat oplossen en misschien straf krijgen.

10. Als ik iemand iets zie jatten in de winkel dan…hoop ik dat hij gepakt wordt en zijn leven betert.bik durf zelf niets denk ik 🫣

11. Als ik fiets en het wordt nèt rood dan….stop ik 

12. Als ik iemand zie huilen dan….zal ik proberen te troosten 

13. Als ik iemand zie die ik super knap vind dan…vind ik dat hij mooi is gemaakt. 

14. Als ik de keycard van de auto thuis heb, er is niemand thuis en ook niemand op straat en je weet dat je niet wordt gepakt, dan….. doe ik niets 

15. Als ik alleen thuis ben dan… handwerk ik of lees of zing 

16. Als ik iets heel zieligs op tv of YT zie dan…. Heb ik medelijden 

17. Als ik in de les de schuld krijg en straf voor iets dat degene naast mij heeft gedaan, dan…accepteer ik straf. Ik mag er niet tegenin 

18. Als ik 100 euro op straat vind dan…. zoek ik de eigenaar of ga net als ​@Tartan16  naar de politie 

19. Als ik een oude persoon zie die moeilijk de stoep op komt maar ik heb tegelijk ook haast want nèt dat ene ding ligt bijna uitverkocht in de winkel, dan…..help ik natuurlijk 

20. Als ik kan scoren bij sport maar mijn teamgenootje kan door dat ene punt de clubtopscorer worden als ik diegene de bal geef dan….is de bal voor haar

21. Als ik 1000 euro kan verdienen door de hele week in de winter in een shirtje en een korte broek naar school te komen dan…..maak er rokje van en ik doe het. De 1000 euro gaat naar  arme mensen.

22. Als ik kan kiezen tussen later een gratis rijbewijs of later 5 jaar gratis boodschappen dan…boodschappen. Heb ik als huisvrouw het meest aan 

23. Als ik iemand heel dankbaar ben dan.. zal ik diegene loven en belonen 

24. Als ik de komende 10 jaar moet kiezen tussen altijd in voetbalkleren lopen ( shirt broekje kniekousen) of altijd in overall dan……haha weer het rokje en dan kies ik voor de voetbal 

25. Als ik kan kiezen tussen mij hele leven gratis 20 boeken per jaar of elke 5 jaar een nieuwe smartphone dan…boeken 

26. Als ik kon vliegen dan….. vloog ik van berg naar berg 

27. Als ik moest kiezen tussen 10 minuten in de hoek staan of 2 uur vegen dan…. Ga ik netjes in de hoek staan net als ​@Tartan16 

28. Als ik kon kiezen tussen een luxe boot of een luxe auto dan…. auto 

29. Als ik moest kiezen tussen de rest van mijn leven op een wadden eiland wonen of in een heel druk centrum van een grote stad dan…. eiland 

30. Als ik kan kiezen tussen de nijmeegse vierdaagse of een kennedymars ( 80 km in 1 keer) dan…pff zwaar hoor. Nijmegen 

31. Als ik een persoon uit de geschiedenis kon spreken dan…Calvijn 

32. Als ik strafwerk krijg en kan kiezen uit 100 keer de zelfde regel of 3 kantjes met een eigen verhaal dan …….ik accepteer wat de docent mij oplegt maar 100 regels is dan beter voor mij

33. Als ik kan kiezen uit een ehbo opleiding of een vaarbewijs dan…..ehbo

34. Als ik kaartjes kan krijgen voor een concert dan kies ik ….. christelijke koren

35. Als ik 100 miljoen heb en ik mag het uitgeven aan nooit meer honger of nooit meer plastic in de zee dan…nooit meer honger maar plastic is ook een goed streven 

36. Als ik moet kiezen tussen de komende 10 jaar werkschoenen dragen of werklaarzen dan…. schoenen 

37. Als ik kan kiezen tussen wonen in de bergen of wonen aan het strand dan…. bergen 

38. Als ik een pil kon slikken om een vak heel goed te kunnen koos ik voor ….. Duits 

39. Als ik moest kiezen tussen wonen in de hete woestijn of in het super koude poolgebied dan… woestijn 

40. Als ik iemand heel erg voor schut zie gaan en ik kan het van ‘m overnemen maar ga dan zelf heel erg voor schut dan…. Neem ik het zonder meer over. Ik moet lijdzaam zijn dus..

41. Als ik een droomparty mag geven en mag kiezen tussen m’n favo artiest of m’n crush uitnodigen dan…artiest 

42. Als ik aan het lopen ben en de weg is ondergelopen , het is nog maar 300 meter naar school en je wordt tot je middel nat, of ik moet 3 km omlopen om droog te blijven dan……loop ik om 

43. Als ik heel zanderig en modderig ben geworden, mijn haar is ook helemaal vies en er is 1 warm kraantje vlakbij de grond of ik kan onder een koude douche stappen dan…. douche 

44. Als ik kon kiezen tussen een super bestseller boek schrijven of een super populair schilderij maken dan…. schilderij vind ik mooi 

45. Als ik zelf nog iets kan kiezen om hier te noemen dan……bedank ik jou hartelijk voor deze echt leuke vragenlijst!  

Groetjes xxxx

Bedankt vast voor het invullen en ik hoop dat je het leuk vond ! Zeker en wat een mooie naam heb je 😍

Grtz Julian X

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • March 2, 2026

@Nngirl  bij 17 dat is dan wel heel vervelend als je echt onschuldig bent. Mag je er dan ook niet tegen in gaan? Sorry is misschien iets voor een andere topic trouwens. Knap hoe jij in het leven staat! 👍

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 2, 2026

Hoi voor iedereen een lijstje als , dan…..wat is het eerste dat je doet?

1. Als ik van school naar huis ga dan……….ben ik moe omdat ik ver moet fietsen

2. Als ik iemand heel aardig vind en ken diegene niet zo goed, dan…ga ik afspreken

3. Als ik veel huiswerk krijg dan…..doe ik het niet

4. Als ik iets win in de loterij dan….deel ik het

5. Als ik ‘s morgens opsta dan….ben ik moe

6. Als ik een leuk liedje hoor dan….ga ik zingen

7. Als ik een mooie broek zie dan…koop ik die

8. Als ik trek heb dan….eet ik snoep

9. Als ik iets doms heb gedaan dan….voel ik me schuldig

10. Als ik iemand iets zie jatten in de winkel dan…film ik

11. Als ik fiets en het wordt nèt rood dan….stop ik

12. Als ik iemand zie huilen dan….troost ik hem of haar

13. Als ik iemand zie die ik super knap vind dan…probeer ik aandacht te trekken

14. Als ik de keycard van de auto thuis heb, er is niemand thuis en ook niemand op straat en je weet dat je niet wordt gepakt, dan…..doe ik niks

15. Als ik alleen thuis ben dan…kijk ik videos met snacks

16. Als ik iets heel zieligs op tv of YT zie dan….huil ik

17. Als ik in de les de schuld krijg en straf voor iets dat degene naast mij heeft gedaan, dan…laat ik het zo

18. Als ik 100 euro op straat vind dan….deel ik het

19. Als ik een oude persoon zie die moeilijk de stoep op komt maar ik heb tegelijk ook haast want nèt dat ene ding ligt bijna uitverkocht in de winkel, dan…..help ik die persoon

20. Als ik kan scoren bij sport maar mijn teamgenootje kan door dat ene punt de clubtopscorer worden als ik diegene de bal geef dan….ben ik blij

21. Als ik 1000 euro kan verdienen door de hele week in de winter in een shirtje en een korte broek naar school te komen dan…..doe ik het niet of ik doe het en geef het geld weg aan een goed doel

22. Als ik kan kiezen tussen later een gratis rijbewijs of later 5 jaar gratis boodschappen dan… een gratis rijbewijs

23. Als ik iemand heel dankbaar ben dan..geef ik die persoon een knuffel of complimenten

24. Als ik de komende 10 jaar moet kiezen tussen altijd in voetbalkleren lopen ( shirt broekje kniekousen) of altijd in overall dan… in voetbalkleren…

25. Als ik kan kiezen tussen mij hele leven gratis 20 boeken per jaar of elke 5 jaar een nieuwe smartphone dan…de smartphone sorreyyy

26. Als ik kon vliegen dan…..vloog ik terug in de tijd

27. Als ik moest kiezen tussen 10 minuten in de hoek staan of 2 uur vegen dan….koos ik in de hoek staan

28. Als ik kon kiezen tussen een luxe boot of een luxe auto dan…. een luxe auto

29. Als ik moest kiezen tussen de rest van mijn leven op een wadden eiland wonen of in een heel druk centrum van een grote stad dan…. een waddeneiland

30. Als ik kan kiezen tussen de nijmeegse vierdaagse of een kennedymars ( 80 km in 1 keer) dan…nijmeegse vierdaagse 

31. Als ik een persoon uit de geschiedenis kon spreken dan…zou ik johan cruijf spreken

32. Als ik strafwerk krijg en kan kiezen uit 100 keer de zelfde regel of 3 kantjes met een eigen verhaal dan …….100 keer de zelfde regel

33. Als ik kan kiezen uit een ehbo opleiding of een vaarbewijs dan…..een ehbo opleiding

34. Als ik kaartjes kan krijgen voor een concert dan kies ik …..de bankzitters

35. Als ik 100 miljoen heb en ik mag het uitgeven aan nooit meer honger of nooit meer plastic in de zee dan…kies ik nooit meer plastic in de zee

36. Als ik moet kiezen tussen de komende 10 jaar werkschoenen dragen of werklaarzen dan….de handschoenen

37. Als ik kan kiezen tussen wonen in de bergen of wonen aan het strand dan….aan het strand

38. Als ik een pil kon slikken om een vak heel goed te kunnen koos ik voor …..idk

39. Als ik moest kiezen tussen wonen in de hete woestijn of in het super koude poolgebied dan…poolgebied

40. Als ik iemand heel erg voor schut zie gaan en ik kan het van ‘m overnemen maar ga dan zelf heel erg voor schut dan….doe ik het niet en wel ik weet het eig niet

41. Als ik een droomparty mag geven en mag kiezen tussen m’n favo artiest of m’n crush uitnodigen dan…mn crush

42. Als ik aan het lopen ben en de weg is ondergelopen , het is nog maar 300 meter naar school en je wordt tot je middel nat, of ik moet 3 km omlopen om droog te blijven dan…… word ik maar nat

43. Als ik heel zanderig en modderig ben geworden, mijn haar is ook helemaal vies en er is 1 warm kraantje vlakbij de grond of ik kan onder een koude douche stappen dan….koude douche

44. Als ik kon kiezen tussen een super bestseller boek schrijven of een super populair schilderij maken dan….schilderij

45. Als ik zelf nog iets kan kiezen om hier te noemen dan……weet ik het niet haha

tekst  aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit. Zie ook forumregel 3: plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • March 4, 2026

Bedankt     ​@fientje01012  voor het invullen! 

Groetjes liefs Tartan X