Vraag

Advies voor tekenapp? (windows)

  • 2 September 2023
  • 8 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
  • Praat goed mee
  • 113 reacties

Hey allemaal!

Hebben jullie ervaring met een app voor tekenen? Of een tekenapp die je goed vind? Ik heb al een beetje ervaring met Pro Create maar dat is voor Apple. Het beste zou zijn als de app gratis en voor windows is maar dat is geen verplichting. 

Groetjes Caiya


8 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik gebruik zelf IBIS PAINT X. Het is gratis voor apple en android. Ik gebruik het al een paar jaar en vind het heel fijn. Het is makkelijk om te gebruiken en het is heel basic. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik zie nu pas dat je vroeg voor windows. Ibis paint X kan ook op windows maar dan heb je elke dag maar 1 uurtje gratis geloof ik. Wel gratis maar ook erg beperkt. Sorry voor de late toevoeging! 

Reputatie 7
Badge +11

Ik weet geen goede app voor windows, maar ik heb de app  Sketchbook, die ik persoonlijk heel fijn vind. Laatste keer dat ik heb gecheckt was hij gratis en voor alle soorten merken, maar wel voor telefoon.

 

Reputatie 5
Badge +1

Ik gebruik zelf Krita (https://krita.org/) op windows. Het is helemaal gratis en ik vind het een erg fijne app om mee te werken en ze hebben mooie realistische kwasten. In het begin moest ik wel een beetje wennen aan de vele functies, maar als je al ervaring hebt met andere tekenapps denk ik dat het geen probleem zal zijn.

Andere gratis apps die ik ken zijn Firealpaca en Medibang paint.

Reputatie 7
Badge +9

Toevoeging aan @IJsbeertjes , ik gebruik ook Krita. Heel goed voor het feit dat het gratis is :)  

Reputatie 5
Badge +3

Voor als je bog op zoek bent ja. Je ook medibang paint gebruiken. Dat gebruik ik zelf ook.

Als je een teken tablet zoals een wacom of intuis neemt dan werkt ie ook met pressure sensitivity

Reputatie 1
Badge

laptop: Ibis paint, Gimp
tablet/telefoon: Ibis paint X, Sketchbook,

Reputatie 2
Badge

Gimp of krita vind ik wel fijn te gebruiken. En een tip, gebruik een tekentablet. Helpt heel veel

Reageer