Skip to main content
Vraag

Acceptatie tussen jongens en meiden.. ( kan dit)!?

  • 1 July 2024
  • 10 reacties
  • 132 Bekeken

Heyy,

Ik merk/ hoor  de laatste tijd vaker dat er steeds meer ophef wordt gemaakt over het feit van acceptatie tussen meiden en jongens.  Zelf heb ik vroeger bijna 5 jaar op voetbal gezeten. Bij voetbal zat ik vaak in het team bij meiden, later kwam ik bij alleen maar jongens en werd het vooral zo dat voetbal niet voor meiden is en dat ze er niks van kunnen...nou is het zo dat ik me hier nooit echt iets van aantrok. Maar paar maanden voordat ik ging stoppen, begonnen ze meer met flauwe opmerkingen maken over mijn  privé dingen te zeggen en te slaan/ schoppen  wat echt uitliep op blauwe plekken...wat er wel voor heeft gezorgd dat ik er mee ging stoppen.  En precies hetzelfde overkomt een vriendin nu ook. Nu is mijn vraag hoe denken jullie hier eigenlijk over? Want soms denk ik dat het aan mezelf ligt dat ik de logica er niet achter zie en begrijp. 

Groetjess :)

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Heb trouwens ook op ballet gezeten en daar was het juist andersom dat jongens gelijk anders werden behandeld en dat het meer werd gezien dat het "softies" zijn in een roze pakje, iets wat al helemaal niet klopt en volkomen onterecht is.  

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi lieve @Tinkerbell  ik begrijp wat je bedoelt en ik begrijp die figuren die zo doen ook niet. In mijn vriendenkring zitten even veel meisjes als jongens en dat maakt het alleen maar leuker en gezelliger! Bij de waterscouts ook. Maar er zijn helaas grote groepen zogenaamd stoere jongens die voor elkaar moeten bewijzen hoe 'stoer' ze zijn. In werkelijkheid zijn ze best zielig, zwak qua persoonlijkheid en eigenlijk kuddedieren. Het ligt er denk ik ook aan waar je bij zit qua club of vereniging en hoe de 'cultuur' onder de jongeren (jongens) is. Ik vind het iig ontzettend dom en respectloos. Vraag me ook altijd af hoe zulke lui de toekomst voor zich zien of ook hoe ze dan worden met een eventuele vrouw of partner. Ik hoop dat je en jouw vriendin wat meer leuke aardige en respectvolle jongens zullen tegenkomen want dit zijn dat nou niet bepaald.  Ik heb er ook niks mee! Houd me er ver van, want in hun ogen ben ik wrs ook een mafkees of mietje etc etc.  En waarom? Omdat ik mezelf ben. Proud of that! 😉

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +18

Volkomen kansloze losers zijn dat. Er zit ook geen logica achter. Sport is voor iedereen. Het idee dat voetbal alleen voor jongens is, is zo achterhaald.

Ik heb wel eens een docu gezien over hoe hard je moet trainen voor ballet. Dat zijn zeker geen “softies”. Ik vind voetballers die bij het eerste de beste krampje rollend over het veld gaan juist softies.

Wat jammer dat je gestopt bent trouwens (maar ook wel begrijpelijk). Zou je niet bij een andere club kunnen?

 

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @Tinkerbell ! Ja sommige lui zijn zo. En doen zo. Weet je dat ik dit ook merk? Omdat ik als jongen in een rokje loop of sieraden draag en dat soort dingen. Dan vinden een paar mensen vooral "mannen" het nodig om de domste dingen te zeggen. Bij het voetbal wordt ik vaak door tegenstanders en hun ouders voor meisje aangezien. En als ze dan te weten komen dat ik een jongen ben, zijn de commentaren nog erger. Ik trek me er niks van aan omdat alleen de mensen om wie ik geef belangrijk voor mij zijn. Maar het is echt ontzettend stom wat er soms gezegd word. Dus ik snap eig wel wat je bedoelt. Ik heb er bij de sport en op school btw meer last van dan in mijn buurt. En bij Scouting weer helemaal niet. Daar is het gewoon gezellig. Ik heb daar trouwens een meisje als subgroep leidster (mijn baas dus zeg maar) en ze is maar een half jaar ouder dan ik 😎 vind ik dus helemaal leuk!  Dus dat is ook verschillend. Zeg maar tegen jouw lieve vriendin dat er ook nog wel lieve jongens zijn 😉 of ook jongens die meisjes wel normaal behandelen..ik begrijp eig ook niet waarom dat niet gewoon is. Voor mij zijn meisjes echt top en ik maak totaal geen verschil bij mn besties! Is nooit in me opgekomen ook.

Liefs, Tover xxx 😘

Heyy lieve @Tinkerbell ,

Dat ligt absoluut niet aan jou en je vriendin!!! Echt erg dat mensen zo doen.😓

Heb trouwens ook op ballet gezeten en daar was het juist andersom dat jongens gelijk anders werden behandeld en dat het meer werd gezien dat het "softies" zijn in een roze pakje, iets wat al helemaal niet klopt en volkomen onterecht is.  

Ja, helaas wel… Ik had ook een keer gelezen dat een jongen die nagellak op deed op zijn voetbalclub werd gezegd dat als hij dat de volgende keer nog had dat ze hem wat zouden aandoen… Zo ontzettend gemeen!!! Dat raakt me wel..

 

Reputatie 7
Badge +12

Heyy lieve @Tinkerbell,

Yep ben het volledig met je eens en ook met de reacties van de anderen.. Dit ligt zeker niet aan jou en ik snap de logica ook echt totaal niet achter deze gedachtes. Sport is voor iedereen ongeacht wie je bent en de gedachte dat voetbal voor jongens is en balet voor meiden is ook echt onzinnig..

Sowieso is het trouwens ook echt niet goed dat die jongens jou gingen slaan/schoppen dat is echt niet oké.. Misschien kan je samen met je vriendin kijken of jullie naar een andere club kunnen gaan waar de sfeer beter en fijner is?

Liefs van ItsJustMe <3

...dat er ook nog wel lieve jongens zijn 😉

Helemaal mee eens! :) En meisjes kunnen ook wel erg zijn hoor😉 Maar moet wel toegeven dat ik meisjes meestal aardiger vind dan jongens. Hoewel ik dat op dit forum eig niet heb. 😊 In het echt wel, eigenlijk alle echt goede vrienden van mij waren/zijn meisjes. Dit wou ik op in de 1e en 2e eig niet meer, omdat sommige mensen dat raar vinden, maar ja dat was super dom van mij en ik heb daar wel spijt van. Er waren nml wel 2 meisjes in mijn klas die best aardig waren🙂 1 meisje ging ik ooit naast zitten maar omdat er ook een plek naast een  “vriend “ vrij was ging ik toch maar daar zitten, en toen ik wegging zei ze  “je mag wel naast me zitten hoor “, ik wou dat ik toen gewoon bleef zitten… Kwam ook niet zo aardig over denk ik…

Oordeel hierdoor alsjeblieft niet over me , ik weet dat het niet goed was maar die onzekerheid overheerste gwn heel erg, en ik sta er nu wel anders in. :) 

Ik vind het ook gewoon raar. Mensen zeggen wel dat ze niks in hokjes proppen, maar het gebeurt wel.

 

Heyy lieve @Tinkerbell ,

Dat ligt absoluut niet aan jou en je vriendin!!! Echt erg dat mensen zo doen.😓

Heb trouwens ook op ballet gezeten en daar was het juist andersom dat jongens gelijk anders werden behandeld en dat het meer werd gezien dat het "softies" zijn in een roze pakje, iets wat al helemaal niet klopt en volkomen onterecht is.  

Ja, helaas wel… Ik had ook een keer gelezen dat een jongen die nagellak op deed op zijn voetbalclub werd gezegd dat als hij dat de volgende keer nog had dat ze hem wat zouden aandoen… Zo ontzettend gemeen!!! Dat raakt me wel..

 

Ben ik maar blij dat de mensen om mij heen het wel accepteren met m'n nagellak. Echt triest voor die jongen.

 

Ik vind voetballers die bij het eerste de beste krampje rollend over het veld gaan juist softies.

Vind ik ook hoor. Soms denk ik zelfs of ze wel de juiste hobby/sport beoefenen. Ik denk dat ze beter acteur hadden moeten. Als ik de schrijver van het script was geweest, dan had ik ze de rol voor aansteller gegeven.

 

Sommigen begrijpen nou eenmaal niet dat je zo niet met anderen om gaat. Heel triest eigenlijk. Onthou maar dat wij tenminste niet zo zijn hè 😉

Ik vind het ook gewoon raar. Mensen zeggen wel dat ze niks in hokjes proppen, maar het gebeurt wel.

 

Heyy lieve @Tinkerbell ,

Dat ligt absoluut niet aan jou en je vriendin!!! Echt erg dat mensen zo doen.😓

Heb trouwens ook op ballet gezeten en daar was het juist andersom dat jongens gelijk anders werden behandeld en dat het meer werd gezien dat het "softies" zijn in een roze pakje, iets wat al helemaal niet klopt en volkomen onterecht is.  

Ja, helaas wel… Ik had ook een keer gelezen dat een jongen die nagellak op deed op zijn voetbalclub werd gezegd dat als hij dat de volgende keer nog had dat ze hem wat zouden aandoen… Zo ontzettend gemeen!!! Dat raakt me wel..

 

Ben ik maar blij dat de mensen om mij heen het wel accepteren met m'n nagellak. Echt triest voor die jongen.

 

Ik vind voetballers die bij het eerste de beste krampje rollend over het veld gaan juist softies.

Vind ik ook hoor. Soms denk ik zelfs of ze wel de juiste hobby/sport beoefenen. Ik denk dat ze beter acteur hadden moeten. Als ik de schrijver van het script was geweest, dan had ik ze de rol voor aansteller gegeven.

 

Sommigen begrijpen nou eenmaal niet dat je zo niet met anderen om gaat. Heel triest eigenlijk. Onthou maar dat wij tenminste niet zo zijn hè 😉

'Moeten worden' moet er staan.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +5

Heyy,

Bedankt voor de reactie, gelukkig denken er meer ook net zo over als ik. 🙂

@tim16  Ja dat klopt bij ballet moet je hard trainen en is het letterlijk op je tenen lopen.  

En weet niet of een nieuwe  club een goed idee is, dat is ook waar een vriendin zit en daar zitten ook paar jongens die eerst bij mij zaten, dus die kennen mij wel dan. Niet dat ik er bang voor ben hoor, maar heb geen zin om weer achterlijke onzin aan te horen. Verdere clubs zijn er niet echt in de buurt als ik op mijn niveau wil kom ik al snel bij een club van 18 en ouder.  En voorlopig zit voetbal of sporten er sowieso nog  niet in.

 

@Jesse08 ik begrijp soms ook niet wat er in iemands hoofd afspeelt idd, heb gelukkig zelf niet last gehad van bedreigingen ofzo. Maar wel over mijn broer, omdat hij ook voetbalde en werden er vaak domme dingen gezegd over z'n ziek zijn. Dus  vaak werd ik dan meer gezien als "het" zusje van.... want ja wat kan ik nou eigenlijk, een meisje op voetbal dat kan niet...🙄

Maar gelukkig bestaan er nog gewone mensen die nergens een probleem van maken. 😉

 

 

 

Reageer